“Het beste restaurant van Helmond”
Beoordeling van Nastrium

Nastrium
Geclassificeerd als nr. 3 van 103 Restaurants in Helmond
13 juli 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben heerlijk buiten op het beschutte terras gezeten. Enorm lekker gegeten. Verrassende smaken. Soms een beetje spicy maar nooit te veel. Knap hoe je daar bijpassende wijnen bij weet te vinden. Er staat een jong, professioneel en altijd vriendelijk team. Wat mij betreft zeker sterwaardig op alle fronten.

Datum van bezoek: juli 2022

20 juni 2022 beoordeeld

Het was alweer een tijdje geleden dat ik er was geweest omdat het de laatste keer voor mij totaal niet was wat ik er van had verwacht. Na ruim 2 jaar toch opnieuw gaan proberen.

We hadden prachtig weer en zaten op een mooie plek op het terras. Over het algemeen was de bediening erg vriendelijk en service gericht totdat we aangaven een gerecht niet lekker te vinden of dat er iets anders niet goed was gegaan. Dan kregen we het antwoord: "Ja, meer mensen vinden dat niet lekker maar dat is een persoonlijk iets" of "tja ik ben maar ambulant, dus ik weet dat niet".

We begonnen met een aantal amuses. Alles zag er top uit, prachtige kleuren en geweldig mooi service. Echter de smaken van de amuses waren erg tam, taai en totaal geen smaakvermaakjes.

Zo ook het voorgerecht, de chevici van kabeljauw was ontzettend zuur! Geen andere smaken meer te bekennen. Dit hebben we aangegeven bij de bediening maar daar kwam niet eens een reactie van terug.

We gingen toen verder met de langoustine/paling en koningsbaars/mossel. Dit waren 2 top gerechten! We proefden hier vele smaken, de garing was perfect en het zag er oogverblindend uit. Toen kregen we weer even vertrouwen dat wellicht de amuses en het voorgerecht een misser was en dat de rest wel goed moest komen.

Verder met buikspek en ganzenlever. Een vriendin had gereserveerd en was mijn dieetwensen vergeten door te geven. Deze heb ik zelf een dag van tevoren doorgegeven via facebook messenger (dit werd namelijk als optie doorgegeven op de website). Helaas heb ik nu nog steeds geen reactie daarop. Ik wilde namelijk geen buikspek en geen ganzenlever. Mijn vriendinnen vonden dit gerecht droog en matig van smaak. Ik zelf heb het niet opgegeten.

Het hoofdgerecht was bereiding van lam met peer. Ook had ik doorgegeven dat ik niet van lam hou en liever vis eet... Het hoofdgerecht was volgens mijn vriendinnen wisselend. Het gehakt van lam was erg smaakloos en niet lekker, maar het lamsfilet was bijvoorbeeld wel heel mooi gegaard. Ik heb dit gerecht dus ook laten staan.

Toen kregen we een felgroen shotje. Er werd geadviseerd om dit in 1 keer te drinken zodat je alle smaken samen had. Het was ontzettend zuur en bitter! Gewoon echt VIES.

Als klapper op de vuurpijl hadden we gekozen voor kaas ipv dessert. Een gerecht op basis van groenten, fruit en kaas. Deze hebben we alle drie laten staan omdat dit echt niet te eten was en voor mij zat er passievrucht in waar ik niet tegen kan (ook doorgegeven maar niets mee gedaan).

Al om al, we hebben van de 6 gangen, 2 lekkere gerechten gehad. Daarbij hadden we waterservice, 2 flessen wijn, een aperitief en koffie na. We waren €160 per persoon kwijt. Veel te duur voor wat je krijgt. Voor ons echt een no-go.

Datum van bezoek: juni 2022
30 april 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben ons op en top gast gevoeld! Genoten van heerlijk eten! Chef kok Djailany kwam zelfs aan tafel vertellen over de (H)eerlijke producten waarmee hij werkt en dan zie je niet alleen zijn grote kennis van producten maar vooral ook de passie waarmee hij werkt en dat hebben we dus ook geproefd!
De jonge ‘brigade’ werkte al even professioneel!
Dit restaurant is een aanrader om een avond uit te zijn en te genieten.

Datum van bezoek: april 2022
24 april 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Nastrium is een heerlijk restaurant aan de rand van het centrum van Helmond. De aimabele topchef Djailany bereidt met zijn team de heerlijkste gerechten met soms een Aziatische twist. De bediening is vriendelijk, attent en professioneel en zorgt dat het je aan niks ontbreekt. De sfeer is gemoedelijk en toch ook stijlvol. Dit is een absolute aanrader!

Datum van bezoek: april 2022
28 maart 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Geweldige avond gehad bij Nastrium. Zowel de gerechten als de bediening was van TOP-niveau
Op naar een Michelin ⭐️ in mei!

Datum van bezoek: maart 2022

Reizigers die Nastrium bekeken, bekeken ook

Helmond, Noord-Brabant
Helmond, Noord-Brabant

Asten, Noord-Brabant

In Nastrium geweest? Deel je ervaringen!