“blunder(tje)”
Beoordeling van De Rozario

De Rozario
Geclassificeerd als nr. 2 van 87 Restaurants in Helmond
31 mei 2018 beoordeeld

we hebben hier recentelijk gegeten. In plaats van het menu zijn we a la carte gegaan. de start was goed, alhoewel de champagne iets te warm werd geserveerd, met enkele smaakvolle amuses, waarin de Indonesische achtergrond van de kok te erkennen zijn/ Met nam de nasi amuse was apart.

Als 1e gerecht namen we de langoustine op 2 manieren bereid; als tartaar en een gebrande versie. Die laatste variant was zeer lekker.

het hoofdgerecht was Wagyu shortrib, wederom als tartaar en gegrild.
Na even wachten kregen we het gegrilde gedeelte. Sommige elementen/ garnituren op het bord waren koud tot lauw.
Maar de tartaar bleef weg. Meestal wordt dat als eerste geserveerd. Nadat ik hier een opmerking over maakte hoorde ik niets meer, totdat ongeveer nadat we het warme gedeelte op hadden de tartaar met een kwinkslag van een ''fris nabijtije' op tafel werd gezet.

bij het afdekken heb ik hier een melding over gemaakt en ze duidelijk gemaakt dat dit fout was. Als er al een vergissing gemaakt is, wat natuurlijk altijd kan, dan kom je dat melden en treed je in overleg met de tafel wat de gasten zouden willen. Niet gebeurd, waardoor een fout in een blunder(tje) is veranderd.

Zonder enig ander gebaar zijn we geïrriteerd vertrokken.

30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Eten was over het algemeen vlak van smaak of juist veel te sterk en bijna alles met kokos. Kleine porties en veel te hoge prijzen.

Hij heeft nog veel te leren. Of alles naar wens was geweest. Nee jullie smaak is niet de onze. Serveerster (vriendin? ) begon een raar verhaal als jullie maar niets online zetten in een slechte review.

Dat was bij de deur waar de taxi al stond te wachten en hij ons ongeveer aanklampte en meneer nogal beledigend werd naar ons toe. (Dat het dan wellicht aan ons lag...)

Had al veel slechte reviews gezien. Gaf het een kans. Ik zeg kansloos. Dit gaat hij niet trekken. Te jong onervaren en eigenwijs te duur en veel te kleine porties. Eet je geen brood ga je met honger naar buiten.

Jammer had een mooie aanwinst voor Helmond kunnen zijn.

27 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

zaterdag 26 mei voor het eerst naar de Rozario geweest, het eten is er geweldig, vooral die rendang is super. De meeste mensen eten een menu van 4 tot 7 gangen, dus veel kleine gerechten, maar dat is dan wel genieten. De enigste opmerking die wij konden maken is de zitplaats indeling , je zit als het ware in een lange rij langs elkaar, best wel dicht tegen elkaar aan. Dat vonden wij een beetje jammer, maar de rest was toppie.

24 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor Helmondse begrippen is dit een prima restaurant. Als je echter al wat meer verwend en gewend bent voldoen de hoge verwachtingen niet helemaal. Het eten uit schaaltjes en bakjes vind ik vaak een ‘gedoe’ omdat het niet lekker eet en snijdt.

Het moleculair koken (gel en krokantjes van augurk) moet wel zo goed zijn uitgevoerd wil het slagen.. ik eet liever een goed bereide rendang, dan een maaltijd met allerlei toeters en bellen. Maar dat blijkt de trend te zijn nu.

Het is wel geweldig om te zien hoe jonge chefs Helmond kiezen als hun standplaats. De zaak heeft zeker potentie, alleen nog wat rijping nodig.

24 mei 2018 beoordeeld

Top restaurant, Jermain en team zijn jong, verfrissend. Gerechten hebben een Indische twist subtiel doch verrassend. Bediening ook erg professioneel, aandacht voor de gast. Jermain zelf heeft ook aandacht voor zijn gasten, die hele sfeer hangt in het restaurant. Sfeer heerlijk ongedwongen en relaxed zoals het ook moet zijn. Prijs kwaliteit helemaal dik in orde. Wij komen zeker terug.

Reizigers die De Rozario bekeken, bekeken ook

Helmond, Noord-Brabant

Helmond, Noord-Brabant
Eindhoven, Noord-Brabant

In De Rozario geweest? Deel je ervaringen!