“Heerlijke afsluiting van een emotionele dag. ”
Beoordeling van Canadian Corner

Canadian Corner
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 Dessert in Brunssum
Keukens: Amerikaans, Nederlands, Canadees
Geschikt voor: Gezinnen met kinderen
Dineropties: Reserveringen, Afhalen
Beschrijving: Iedere laatste maandag van de maand zijn wij geopend vanaf 17.00 uur. Op deze avond hebben we pizza-night, dan zijn alle pizza's met korting. Bijvoorbeeld de kleine pizza taco kost dan 10 euro. Uiteraard kunt u ook buiten op het verwarmd terras genieten van onze speciale biertjes Wandelroute Onlangs hebben wij een leuke wandeling voor u uitgezet in de Brunssumerheide. Onze vernieuwde menukaart is misschien een aansporing om de wandeling gezellig af te sluiten. De wandelroute is in het restaurant verkrijgbaar. Het vertrekpunt is ook de Canadian Corner. Over Ons In 1954 emigreerde Al van Beek op 27 jarige leeftijd, net als zovele tijdgenoten naar Canada om daar zijn geluk te beproeven. Zijn vriendin Ton volgde enkele maanden later toen hij alle formaliteiten geregeld had en ze konden trouwen. Deze sprong in het ongewisse leidde ertoe dat hij dienst nam in het Canadese leger, werk vond in restaurants, een bakkerij, en ook nog op verschillende boten de kost verdiende. Vervolgens werkte hij op een weerstation op de Noordpool als kok, waarna hij besloot om voor zichzelf te beginnen en verschillende restaurants in Canada en Amerika uitbaatte. In 1966 keerde hij met zijn vrouw en dochter terug naar Nederland en begon, terzijde gestaan door zijn vrouw Ton, op de Schaesbergerweg een restaurant. Het restaurant verwierf al snel tot in de wijde omtrek faam. Dit was mede te danken aan het feit dat hij tijdens zijn periode in Amerika en Canada met zoveel verschillende culturen en dus eetgewoontes in aanraking kwam, en zijn opgedane ervaringen toepaste op de menukaart. De taco, de pizza combination en de hamburger special waren zijn handelsmerk. Van heinde en van verre toog men naar de Schaesbergerweg om te smullen van zijn specialiteiten. Inmiddels zijn we tientallen jaren verder en is het bedrijf in 1982 verkast van Heerlen naar Brunssum. Ofschoon Al gezien zijn leeftijd een stapje terug heeft gedaan is hij nog dagelijks bij de zaak betrokken. Hij doet nog de boodschappen en waakt over de kwaliteit van de producten. Regelmatig laat hij zijn gezicht in de keuken zien om de kwaliteit te waarborgen. Zijn dochter Donna runt samen met haar dochter Lindsay de zaak. Opa heeft de receptuur aan zijn kleindochter overgedragen en ook vader Piet draagt zijn steentje bij. Het bedrijf groeide uit van 45 zitplaatsen naar 100 met een buitenterras en ook het aantal medewerkers groeide gestaag. De formule is in al die jaren nauwelijks veranderd. Specialiteiten zijn de taco pizza en alle varianten, de spareribs, de steaks en niet te vergeten de chickenwings en starters. De Canadian Corner verheugt zich al jaren in een grote vaste klantenkring. We hopen dat u na een bezoek aan ons restaurant met een tevreden en voldaan gevoel huiswaarts keert en hopen u een volgende keer weer te begroeten.
12 april 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Spontaan gebeld voor een tafel voor 9.
Binnen een uur konden we terecht!
Hele vriendelijke ontvangst, met dito, snelle bediening.
Alle medewerking bij persoonlijke wensen.
Porties zijn groot. Ondanks drukte binnen 30 minuten met allen tegelijk eten!
Dank voor deze fijne afsluiting!

Datum van bezoek: april 2019

25 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Vandaag wel een heel aparte dag meegemaakt. Waarvoor mijn dank speciaal aan Donna. Gelukkig was er nog plek en Donna was zo vriendelijk om een plaatsje voor ons te reserveren. Wat hebben wij genoten vandaag. Zoals altijd ontbreekt het je aan niets hier. Ook al kookte er vandaag iemand anders service top. Dit restaurant blijft een echte aanrader. Ook al serveren ze geen friet poutine (lekker canadees) ze hebben een mooie uitgebreide kaart. Allemaal even lekker. Tot snel weer.

25 maart 2019 beoordeeld

Nergens vind je de echte huiselijke gezelligheid en fantastisch personeel en zeker de ontvangst
En over het eten kan ik kort zijn het is fantastisch en niet te overtreffen
Voor mij is er maar 1 restaurant en dat is Canadian Corner

Datum van bezoek: september 2018
24 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij komen al een aantal jaren bij de Canadian Corner en het is en blijft een gezellig .. knus restaurant waar je heerlijk kunt eten en waar je je meteen thuis voelt.Voor ieder wat wils van pizza's tot steaks en de lekkere toetjes niet te vergeten.

18 maart 2019 beoordeeld

Vrijdag avond 15 april hadden wij besloten om naar dit restaurant te gaan.
Komende uit Heemskerk was Canadian voor ons natuurlijk totaal onbekend.
Bij binnenkomst viel ons direct de gezellige drukt op.
Bediening gemoedelijk en heel vriendelijk.
Over het eten waren wij het allemaal eens, dat was bij alle gerechten - de Pizza - Varkenshaas en de Tenderloin helemaal top.
Presentatie, gaarheid, kleur, smaak verrassend met daarbij een prijs/kwaliteit die helemaal klopte.
Door omstandigheden zullen wij wat regelmatiger in Brunssum zijn, dus zeer waarschijnlijk zijn we ook op deze hoek vaker.

Reizigers die Canadian Corner bekeken, bekeken ook

Selfkant, Noord-Rijnland-Westfalen

In Canadian Corner geweest? Deel je ervaringen!