Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

vanaf US$ 196,56
vanaf US$ 213,25
vanaf US$ 556,30
Beoordeeld op 25 september 2020

Wij bezochten het museum, dat in het Nationaal Park Hoge Veluwe is gelegen. We kwamen vooral voor de kunst van het museum, maar op weg daar naar toe raak je toch onder de indruk van de grootte en weidsheid van het Nationale Park. Dit natuurgebied is op zich al een apart bezoek waard. Wij hadden van te voren al tickets voor het museum gereserveerd (verplicht vanwege Covid 19). Hierdoor viel het mee met de drukte in het museum. We waren (opnieuw) onder de indruk van de kwaliteit en bekendheid van de vast collectie van het museum, met veel “van Goghs”, maar ook veel andere bekende schilders. In een boekje werd uitleg gegeven over de getoonde werken. De entourage van de natuur en het beeldentuin is prachtig. Het was mooi weer. Daardoor konden we genieten van de beeldentuin met haar vele sculpturen. Ook konden we lunchen in het buitenrestaurant. We kijken terug op een heel prettig bezoek en komen graag weer een keer terug.

Beoordeeld op 23 september 2020

Met vrienden hier een bezoek gebracht. Veel te veel mensen in de kleine ruimtes. Jammer dat ze daar niet op controleren. Stonden snel weer buiten. Hier moeten ze toch echt wat aan doen in deze tijd.

Beoordeeld op 22 september 2020

Wij bezochten op 22-09-2020 de beeldentuin van dit unieke museum. Het was iets nevelig en dat gaf geweldige effecten in de beeldentuin. Wij hebben hier 2 uur rondgelopen. In het museum zelf zijn wij niet geweest. Het was ons te druk. Men liet kennelijk veel bezoekers 'los' in het museum en daar hadden wij wat minder behoefte aan.

Beoordeeld op 20 september 2020 via mobiele applicatie

Al lang geleden voor het laatst geweest, vooral om drukte te vermijden. Nu maar weer gewaagd om te gaan en geen spijt. De beeldentuin is prachtig en rustig. De gerestaureerde tuin van emaille ziet er weet schitterend uit.
Museum is natuurlijk onverminderd de moeite waard al hangen er nu minder stukken. Niet zo’n ramp, het blijft toch een prachtige collectie. Jammer van de horde bewakers die je klokslag 5 uur naar de uitgang drijven. Zal wel jachtinstinct zijn, maar niet echt gastvrij.......

Beoordeeld op 17 september 2020 via mobiele applicatie

Als 35jarige interesseer ik me niet bijzonder hard voor kunst. Toch vond ik de beeldentuin leuk om te zien, mooi om doorheen te lopen.

Het museum binnen heeft een indrukwekkende collectie, veel is ook aangekocht in het jaar van productie (bv bij Mondriaan, gemaakt in 1912 en dan ook meteen gekocht, schot in de roos lijkt me). Naast de “oliestrijk schilderijen” waar Van Gogh om bekend is hangt er ook veel “donker” werk van hem.

Vond de beeldentuin mooier dan binnen.

Voor 1 koffie met appeltaart + slagroom betaalde ik €7,40 in het museum.