“Heerlijke sfeer”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 172,75*
Vanaf
Dagtrip met kleine groep naar het Kröller-Müller ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 10 dingen om te doen in Otterlo
Attractiegegevens
30 mei 2018 beoordeeld

Wij waren hier met familie en hebben echt genoten. We zijn allemaal niet echt kunstkenners, maar genoten echt van de sfeer die er hing. De rit er naartoe is al prachtig, door het Veluwse landschap. De schilderijen en andere kunstwerken zijn echt de moeite waard. Veel verrassende, uitdagende, prikkelende stukken en een mooi verhaal erbij over de oprichters van het Museum. Echt de moeite waard!
PS Het enige dat men hier wel echt moet zien op te lossen, is het feit dat het 40 minuten duurde om koffie te bestellen in het restaurant...

28 mei 2018 beoordeeld

Het blijft een prachtig museum en dito park. We hadden het weer mee. Jammer dat het grote speelding van Jean Dubuffet in langdurig onderhoud was. Er was een interessante tentoonstelling van Bart van der Lek naast de vele vaste werken van Van Gogh.

27 mei 2018 beoordeeld

Dit unieke mueseum is een bezoek meer dan waard. Wat hier achteloos aan kunst, voor van Gogh, maar ook Mondriaan en Picasso bijvoorbeeld, verdient wel twee musea. En dan is er ook nog een prachtieg beeldentuin. Wat mij betrfet wofrdt et museum tweemaak zo groot om alle dit schoons beter tot zijn recht te laten komen.

27 mei 2018 beoordeeld

Mooi paviljoen met veel schilderijen en een mooie beeldentuin. Twee restaurants, als het lekker weer is het buitenrestaurant nemen! De Van Goghs zijn fa tastisch maar er is sowieso veel moois te zien. Midden in het grote park de hoge Veluwe is dit een fijne plek voor een dagje uit.

Bekijk meer beoordelingen
23 mei 2018 beoordeeld

Zeer de moeite waard! Zowel de beeldentuin buiten, als de grote collectie Van Goghs en de overige schilderijen, sculpturen en installaties binnen. Langs niet alles sprak me aan, en sommige kunstwerken waren in restauratie of uitleen, maar ook dan is er voldoende te genieten voor een ieder. Ook het museumpark is mooi, evenals de lange route ernaar toe vanuit Schaarsbergen door het Nationaal Park De Hoge Veluwe. Bij de museumentree kan je een handige plattegrond meenemen. Een kunstwerk van Krijn Giezen is tevens uitkijktoren, een soort stairway to heaven. Binnen en buiten verspreidde de drukte zich goed. Bij het buitenrestaurant in het park was het wel steeds erg druk, maar de bediening bleef vriendelijk. Wel vreemd dat het buitenrestaurant al sloot om 16 uur, terwijl de beeldentuin tot 16.30 open is en het binnenmuseum tot 17 uur. Er hing ook geen bordje “gesloten”, diverse bezoekers bekeken uitgebreid de menukaart voordat ze ontdekten dat er geen service meer was. Met een museumkaart betaal je alleen voor de entree van het Nationaal Park (€ 9,50 ipv € 19 pp). Wij hadden vooraf ook een parkeerkaartje (€ 6,75) gekocht om vlakbij het museum te kunnen parkeren, die kaart werd bij de ingang van het park en bij de uitgang niet gecontroleerd, beetje vreemd. Je kunt ook parkeren bij een van de 3 ingangen van het Nationaal Park (€ 3). Trek voor een bezoek een droge dag uit, en geniet rustig van alle mooie kunst en natuur!

Reizigers die Kröller-Müller Museum bekeken, bekeken ook

In Kröller-Müller Museum geweest? Deel je ervaringen!