“Gezellige drukte”

20:00
Geclassificeerd als nr. 3 van 107 Restaurants in Ede
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Privé-dinergelegenheid, Reserveringen
Beschrijving: Restaurant Planken Wambuis heeft een rijke historie en is prachtig gelegen, in een karakteristiek pand, aan de rand van het gelijknamige natuurgebied. Dat op slechts enkele honderden meters van de rijkswegen A12/A50. Bij mooi weer is het uitstekend vertoeven op het ruime en lommerrijke terras. Voor de deur is er ruim voldoende (gratis) parkeergelegenheid en er is tevens een kosteloze WiFi verbinding beschikbaar. De perfecte locatie voor een geslaagde vergadering, gezellige lunch of smaakvol diner in een sfeervolle ambiance.
30 augustus 2020 beoordeeld

Recent samen met mijn vriendin na het wandelen hier lekker geluncht. Je moet zeker van tevoren reserveren, want het is een welgewilde stop voor veel fietsers en wandelaars. Het zitgedeelte in het restaurant is door de corona maatregelen wat kleiner geworden, maar het is prima opgelost met schermen tussen de tafeltjes. Toiletten zijn bij de ingang, en ja, je moet daardoor rekening houden met de in-/en uitloop van gasten. Er staan bij de ingang twee pers. van het restaurant om alles in goede banen te leiden.
Enige minpuntje voor mij zijn de stoelen of de bank waarop je plaatsneemt. Voor mezelf was de stoel te laag omdat ik maar 1.60 mtr. ben, en tafel hoger was. Mijn vriendin zat op de bank en is best lang, maar zij kreeg na een tijdje last van haar rug.
Bediening was super vriendelijk.

28 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Speciaal voor onze bruiloft een brunch met 8 personen gehad bij Planken Wambuis. Top service, vriendelijke bediening en erg lekker eten. Een feestelijke lunchbreak op onze mooiste dag!

22 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Prima locatie, maar slecht dat er in Corona tijd teveel mensen gebruik moeten maken van de ingang die ook bij de toiletten is en hier moeten ook nog alle vertrekkende gasten langs. Dat alles zonder de gewenste 1 1/2 m. Ijzige bediening...

Datum van bezoek: augustus 2020
Dir-GuestRelations, Eigenaar van PLANKEN WAMBUIS Ede - Arnhem, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 augustus 2020

Geachte mevrouw kv174, beste Catharina,

Hartelijk dank voor uw bezoek aan Planken Wambuis en dat u de moeite heeft genomen een recensie te schrijven over uw bezoek, hoewel we de inhoud uiteraard betreuren.

Vervelend om te moeten vernemen dat u de Corona-maatregelen als onvoldoende heeft ervaren. Dat spijt ons oprecht. Toch doen wij er alles aan wat in ons bereik ligt om aan de maatregelen tegemoet te komen.
"De Corona-maatregelen" bestaan wellicht wel uit een pallet van 10 verschillende maatregelen, bij één daarvan gaat het volgens u soms mis.

We vinden uw titel dan ook erg suggestief en geen recht doen aan de feitelijke situatie.

Zo hebben we een aparte ontvangstdesk, werken we met reservering en registratie. Belijning en bestickering op de vloeren. We geven op meerdere plaatsen de regels duidelijk weer. Verder hebben we binnen tussen de tafels en op alle cruciale contactplekken plexiglas aangebracht. Overal in de zaak staan hand-sanitizer-stations. Bovendien hebben we 12 tafels en 48 stoelen (lees 35% van de capaciteit) verwijderd om meer loopruimte te creëeren. "De Corona maatregelen" gaan dus niet alleen over het elkaar passeren bij de entree. U heeft ons per bericht nog geschreven dat u vindt dat er een aparte in- en uitgang zou moeten zijn en alsof dat als verplichting gesteld zou zijn. Dat is echter niet zo.

Helaas is er na 3.5 maand sluiting met doorlopende kosten en 40 medewerkers thuis nu ook even geen budget voor een verbouwing van een dubbele entree of het verplaatsen van de toiletgroepen, al zou dat bouwtechnisch- en vergunningstechnisch al mogen en kunnen. Ik hoop dat u daar begrip voor heeft.

Helaas is ook niet iedereen bereid of zit het niet in het systeem om even op elkaar te wachten bij het passeren op drukke plekken, ook wanneer wij daar uitdrukkelijk om verzoeken. U rekent ons dus deels af op het gedrag van anderen en dat vinden we niet correct.

Net als voor de supermarkten en andere winkels geldt, is het voor de horeca onmogelijk om op iedere vierkante meter passage binnen 1.5 meter te voorkomen maar we doen wel ons best net als iedereen denk ik in deze moeilijke periode.

Tripadvisor is in de basis bedoeld om uw mening te etaleren over de locatie, entourage, de service en de kwaliteit van de keuken en niet per definitie voor blaming en shaming inzake Corona-maatregelen waar we naar beste weten en kunnen mee omgaan want als we uw visie hierin volgen dan kan half Nederland wel sluiten.

We hopen u derhalve in de toekomst, al dan niet na het Corona-tijdperk, toch nog graag een keer positief te mogen verrassen.

Gastvrije groet, Team Planken Wambuis

20 augustus 2020 beoordeeld via mobiele applicatie

Het omrijden waard
Na een jaar weer eens hier gegeten met een vriend om bij te praten
Heerlijk buiten kunnen eten en ja alles was weer perfect, het voorgerecht Gamba’s moet je echt nemen en dan de bossuco of de sliptong om je vingers bij af te likken
Allervriendelijkst personeel .

16 augustus 2020 beoordeeld

De planken wambuis was een v errrassing
Tijden lunchtijd ware we er en namen op het erg mooie terras onder meer de spinaziewrap. Die was niet alleen lekker maar ook erg groot we besloten daarom maar ook voor diner te reserveren alleen was het toen. helaas regenachtig . We hebben binnen gegeten De zit plaatsen zijn van elkaar gescheiden met plexiglas, er was veel ventilatie en alles was tot in de puntjes verzorgd
als hoogtepunten van het diner noemen we de proeverij.van voorgerechten waar de rilette van gestoomde makreel een toppertje was en de zwijnskotelet als hoofdgerecht was erg goed .
Bovendien zijn de prijzen in dit restaura t heel redelijk
we hadden ivm vakantie die week gegeten in de kromme dissel, het pomphuis, de Kriekel en de planken wambuis en kunne stellen dat het michelin ster restaurant de Kromme dissel de top was maar dat de Planken Wambuis daar niet ver van af was ( tweede plek)

Reizigers die PLANKEN WAMBUIS Ede - Arnhem bekeken, bekeken ook

In PLANKEN WAMBUIS Ede - Arnhem geweest? Deel je ervaringen!