“Jaarlijkse etentje met mijn zoon: fijn gegeten in prima ambiance ”
Beoordeling van Het Koetshuis

Het Koetshuis
Geclassificeerd als nr. 4 van 104 Restaurants in Ede
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
28 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor het eerst van mijn leven gegeten in een restaurant met een Michelin ster. We konden de hele avond buiten zitten en genieten van ons 6 gangen menu. Met mooie bijpassende wijnen. Wat zal ik zeggen: lekker eten, lekkere wijn op een mooie warme voorjaarsavond. Wat wil je nog meer? Op fietsafstand van huis!

1 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Paaslunch

Start met kir Royale, en zoals het hoort aan tafel inschenken.

Drie prachtige amuses.

Daarna 5 gangen menu. Begeleiding vaan een Zuid Afrikaanse Chardonnay.

Wederom top.

Ik heb enkele gerechten hieronder staan.

Gerecht met tomaat, kleine gebakken mais, popcorn en maissaus, kleine spriet

Knolselderij plakje, knolselderijmousse en knolselderij poffertje, peper

Paddestoelen, aardappelcreme

Een 10

1 april 2018 beoordeeld

Paaslunch met gezin. We zijn niet van de menu's en we konden wat dingen weglaten en toevoegen, Daar begint hospitality, rekening houden met de gast. De 5 gangen lunch werd 7 gangen, amuses, een prachtig ei gevuld met gamba's en toe de steak tartare en voor onze vega's aan tafel de steak tomate. Mooi op smaak, verfijnd en puur. Vervolgens mul met artisjok. Mul zoals mul moet smaken, licht, zilt zonder bijsmaken. De saus van saffraan maakt het af. Daarna kalfswang met paling. Bijzonder goede combinatie, hoog op smaak, zacht gegaard en de structuren pasten bij elkaar. Hollands lam, doperwten. Simpel maar doeltreffend, Lam had misschien wat pittiger gemogen. Dessert en kazen. Wit van Kunstler 2007 en rood uit de Loire, Chinon 1998, zweem van kurk maar van erg fris van smaak, subtiel. Koffie en grappa van Aguardente erbij. Bediening heel fijn, ontzettend aardig, ook voor onze kinderen. Aanrader, en je kunt lekker laat lunchen bij het Koetshuis.....

14 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Aangezien bij Bilderbereg Klein Zwitserland geen rekening wordt gehouden met hotelgasten voor het restaurant “De Dissel” zijn wij onverwacht terecht gekomen bij “Het Koetshuis”. Schijnbaar past een tweetje last minute niet meer in “De Dissel”. Flauwekul natuurlijk!
Echter “Het Koetshuis” was een verademing. Prima menu, fijne hartelijke bediening. Wij hebben “De Dissel” niet gemist. Een schitteren pand en met de eigenaresse zelf in de bediening. Niets ontgaat haar. Zo hoort het. Het menu kan op maat worden aangepast naar gelang voorkeur en smaak. Wij komen zeker terug!

18 februari 2018 beoordeeld

Bij het Koetshuis hebben we met een groep gegeten. We hebben hier lekker gegeten, maar helaas weinig verrassend. Het eten was lekker maar meer ook niet.
De amuses smaakten lekker.
Uitleg waarom het niet verrassend was en waardoor het geen topper is.
De eerste gang was een stuk kip, goed van smaak, maar eenvoudig.
De tweede gang was een heerlijke tartaar van harder, maar helaas hadden ze die helemaal onder laten sneeuwen door parmezaanse kaas. Een beetje kaas erbij is zeker niet erg, maar dit was zoveel dat eigenlijk niks zichtbaar was van de tartaar.
De vierde gang was een niet bijzondere vegetarische gang (gegrilde knolselderij (helaas niet rauw en knapperig) poffertjes van knolselderij, spinazie en amandelen).
Het hoofdgerecht was niet echt mijn ding want er zat roquefort kaas saus bij dit vlees. Jammer want dit heeft een erg sterke smaak en ik ben absoluut geen liefhebber van sterke kaas. Helaas hadden ze dit ook niet op de kaart gezet, dus we konden ze niet waarschuwen. Ze hebben wel 2 borden opnieuw gemaakt, maar dit kwam jammer genoeg nadat de rest van de tafel z'n hoofdgerecht al op had. Het nagerecht en het tussen gerecht waren wel erg lekker.

De bediening was netjes en vriendelijk. Ook op tijd en attent met het bijschenken.

Nog een klein nadeeltje was dat de verwarming niet werkte en het daardoor was aan de frisse kant was bij het grote raam. Tegen het einde van de avond was dit trouwens opgelost

Samengevat kun je hier lekker eten, maar als je dit bedrag uitgeeft zou ik andere Michelin-restaurants de voorkeur geven zeker in die regio (bijvoorbeeld De Kromme Dissel).

De reden dat ik voor gemiddeld heb gekozen is omdat ik dit restaurant vergelijk met andere sterren restaurants, in vergelijking met "gewone" restaurant is dit zeker voortreffelijk eten, maar bij Michelin restaurants is m'n verwachting iets hoger.

Reizigers die Het Koetshuis bekeken, bekeken ook

Wageningen, Gelderland
Veenendaal, Utrecht Province

In Het Koetshuis geweest? Deel je ervaringen!