“Eten voldoende, niet bijzonder, bediening kon beter”
Beoordeling van Raedthuys

Raedthuys
Geclassificeerd als nr. 1 van 17 Restaurants in Duiven
Keukens: Belgisch, Frans, Italiaans, Nederlands
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

3 gangen lunch menu gekozen. Eten voldoende, geen gerecht dat er er uitsprong. Uitleg over de gerechten voldoende. Rondom de bediening een soms wat ongemakkelijke sfeer, bord weghalen wanneer wij de laatste hap nog niet op hadden.

Prijs kwaliteit kan beter, in de omgeving zit geen ander restaurant met een ster maar bijvoorbeeld Rijnzicht is duidelijk beter!

23 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een heerlijk, gezellig en mooi restaurant is dit.
Echt een aanrader. Bediening super met veel kennis over de producten en advies voor een heerlijk glaasje wijn.
Bedankt voor een top avond

23 mei 2018 beoordeeld

Wij kwamen hier al voordat het restaurant 1 ster had gekregen. De vooruitgang is in de gangen én de amuses goed zichtbaar. De gangen zijn mooi opgemaakt met af en toe een verrassende verwerking van ingrediënten.

De bediening was erg prettig en helemaal goed dat we bij het verlaten nog iets lekkers meekregen.

21 mei 2018 beoordeeld

Na regelmatig eten in gelegenheden met 1 ster zijn wij van mening dat het gevoel van smaak en smaaksensatie bij 1 ster vaak niet klopt. Oké, de opmaak is vaak prima, maar dat is ook niet het moeilijkste. Zelfs gelegenheden met geen enkele vermelding maken schitterende opmaken op het bord.
Het mondgevoel en het passend kloppend maken van de verschillende smaken op het bord is de echte kunst van het koken die, volgens ons, maar weinig chefs echt beheersen.
Het “WOW” gevoel wat je soms mag ervaren bij een gerecht komen wij te weinig tegen bij de 1 sterrenrestaurants.
Als dan de entourage en dus de gezelligheid ook tegenvalt, is dat bijzonder jammer voor het toch vele geld wat je uitgeeft. Dan sparen wij liever even langer door om bij de top te gaan eten of zoeken de pareltjes uit die geen enkele vermelding hebben maar waar je wel een top-avond krijgt.
.............

Onze ervaring bij ’t Raedthuys* in Duiven.

Bij aankomst in dit huiskamer restaurant werden wij begroet door een gastvrouw die wij al enkele jaren kennen.
Wij werden naar een tafeltje begeleid. Het tafeltje met gestreken linnen zag er netjes uit.
De kleding van het personeel vonden daarentegen wij echt niet mooi, zelfs gewoon lelijk. Smaken verschillen.

Direct na het plaatsnemen werd het servet op onze schoot gelegd,
ook de eerste amuse hadden wij al binnen 2,5 minuten voor ons.
Een bevroren knikker van Komkommer. Niet echt smakelijk en erg moeilijk te eten.
De overige amuses hadden volgens ons niet het niveau wat je zou mogen verwachten.

Het 5-gangen diner begon met een gerecht van asperge en kreeft. Wat naar onze mening echt te koud geserveerd werd. Door de kou verloor het gerechtje haar smaak compleet.
De overige gangen, van deze nouvelle cuisine kokende kok, konden ons niet echt blij maken.
De zeer kleine gerechten met vis en vlees waren goed bereid maar een fijn mondgevoel en de juiste smaak combinatie met de overige ingrediënten op het bord vonden wij niet.

De wijnen werden zonder voor te mogen proeven en te ver voor het serveren van de gerechten geschonken.
Tussen de gangen, ca 30 minuten, is een glas dan al diverse keren aan de mond gezet.
Het bijschenken was daarbij zeldzaam.

Ook het niet lekker vinden van de kersenwijn bij de kazen werd ook niet echt geapprecieerd.

Het plaatsen van het bestek voor de volgende gang ging soms voorlangs iets wat echt niet zou mogen.

En het hoofdgerecht werd eerst geserveerd aan de man en daarna aan de dame. Heel vreemd op dit niveau.

Nee jammer , voor ons was ’t Raedthuys niet wat we er van verwacht hadden.

30 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn hiernaartoe gegaan in restaurantweek voor Michelinsterren. 7 gangen werd er geserveerd en was voortreffelijk met bijpassende wijnen. Er werd ook zeer goed rekening gehouden met allergieën en persoonlijke wensen!

Reizigers die Raedthuys bekeken, bekeken ook

Arnhem, Gelderland

Zevenaar, Gelderland
Arnhem, Gelderland

In Raedthuys geweest? Deel je ervaringen!