Beoordeeld op 16 juni 2020

We hebben hier een korte golfvakantiebreak gehad. Het was gewelding. Het is een voortreffelijk hotel met uitmuntend eten. De gastvrijheid, vriendelijkheid en service staan hier op een hoog niveau. Zo was het bed voor ons veel te zacht, na dit gemeld te hebben bij de receptie konden wij uit een van de nog niet vastgelegde kamers één uitkiezen met een harder, voor ons beter hardere matras.

De kamers zijn aan de zijkant van het hotel bij de bijgebouwtjes. Er staan paraplu’s genoeg om, indien nodig, de korte oversteek naar het hoofdgebouw te maken. Er zijn buiten zitjes beschikbaar om lekker buiten te zitten, aan het water, uitkijken op een schilderachtig bruggetje en de aankomst van de 9de hole. De kamer was erg ruim, buiten het bed is er nog genoeg ruimte voor twee sofa’s, tafeltje en bureautje. De WiFi is goed en gratis. De badkamer is schoon, klassiek ingericht en heeft naast een bad een aparte inloopdouche. Gelukkig geen douche-in-bad wat ik altijd erg vervelend vind.

In het hotel bevindt zich de lounge met een onwaarschijnlijk assortiment whisky’s.
Het restaurant is heel erg goed, heerlijk gegeten met tegen een ster aanlopend menu.
Buiten is een mooi terras. Coronaregels worden hier goed nageleefd, ook bij het goede ontbijt waarin voorzien is dat je niet langs een lopendbuffet hoeft te schuifelen.

Direct rechts het hoofdgebouw uitlopend wandel je zo naar de eerste T-Box van de interessante 9-holes golfbaan, met een verraderlijke par 5. Erg veel plezier aan beleeft al is de hele course wel wat compact en zijn de looproutes niet altijd even logisch voor mijn gevoel.
Er is ruime parkeergelegenheid.

Al met al een voortreffelijke locatie voor een golf of wandel of fietsvakantie.

Datum van verblijf: juni 2020
Beoordeeld op 1 maart 2020 via mobiele applicatie

We hebben het werkelijk fantastisch gehad tijdens ons arrangement. Wat een gastvrijheid, mooie kamers en heerlijk eten. Er is veel zorg besteedt om de authentieke sfeer van dit kasteel/landhuis terug te brengen in sfeer en ambiance. Alles tot in detail verzorgt. Chapeau voor de directie en staf.

Datum van verblijf: maart 2020
Kasteel_Engelenburg, Directie assistent van Kasteel Engelenburg, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 11 maart 2020

Beste,

Hartelijk dank voor de tijd die u heeft genomen om uw ervaring te delen middels TripAdvisor. Het was een genoegen om u als gast te mogen verwelkomen, en fijn om te lezen dat het allemaal zo naar wens is geweest. Wij besteden veel tijd en aandacht aan de sfeer en ambiance in zowel het hoofdgebouw - als ook in de bijgebouwen. Elke salon en kamer proberen wij een uniek karakter mee te geven. Dank dan ook voor uw complimenten.

Hopelijk hebben wij het genoegen om u in de nabije toekomst terug te mogen verwelkomen

Joost van den Hul
Directie assistent

Beoordeeld op 5 januari 2020

We hebben genoten van het verwenarrangement op Kasteel Engelenburg. Na een kleine lunch hebben gegolfd op de 9 holes baan bij het kasteel. Na een aperitief in de bar gingen we aan tafel. Bij de gerechten werden heerlijke Zuid-Afrikaanse wijnen geschonken. Omdat we zelf in ZA hebben gewoond, kenden we sommigen, andere waren een mooie verrassing. Helaas vond ik het dessert wat tegenvallen, maar dat is ook de enige wanklank. De bedden lagen heerlijk. Badkamer lekker ruim. De volgende ochtend een uitgebreid ontbijtbuffet. Kortom we hebben genoten!

Datum van verblijf: december 2019
Kasteel_Engelenburg, Directie assistent van Kasteel Engelenburg, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 15 februari 2020

Beste Karlien,
Allereerst hartelijk dank voor het delen van uw geweldige ervaring met ons. Ik ben blij dat het verblijf aan uw verwachtingen heeft voldaan en dat u genoten heeft van de golfbaan, ons restaurant en hotel. Wij zijn al sinds 1988 gespecialiseerd in Zuid-Afrikaanse wijnen en laten deze wijnen dan ook graag proeven aan onze gasten.

Nogmaals dank voor uw mooie complimenten en wij hopen u snel weer te mogen ontvangen op ons landgoed.

Met gastvrije groet,

Joost van den Hul - Directie assistent
Kasteel Engelenburg

Beoordeeld op 6 november 2019

Prachtig kasteeltje met mooie bijgebouwen waar je overnacht,kamer sfeervol met luxe badkamer. Mooie 9holes golfbaan we hadden een arrangement met gebruik van de golfbaan door het slechte weer konden wij niet spelen maar dat mochten we later gewoon inhalen .Goed restaurant met heerlijk gerechten en vriendelijk personeel .

Datum van verblijf: juli 2019
jagricola, Eigenaar van Kasteel Engelenburg, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 november 2019

Beste Jan Willem,

Hartelijk dank voor deze mooie woorden. Ik ben blij dat jullie golfverblijf aan de verwachtingen heeft voldaan en dat jullie genoten hebben van ons restaurant en hotel. Graag tot binnenkort als jullie de regenvoucher voor de golfbaan komen gebruiken.

Hartelijke groeten,

Johan Agricola

Beoordeeld op 4 november 2019

We hebben er met vrienden gedineerd en overnacht. De kamers in het naastgelegen Koetshuis waren comfortabel, ruim en mooi gelegen. Een aardigheidje was de fles olijfolie voor de gasten als cadeautje.
In het kasteel zelf is het goed vertoeven, met een rustige bar, een mooie whiskey kamer en een groot restaurant, alles zag er chique uit. Het diner kon wat ons betreft de middelmaat niet ontstijgen. Een vijfgangendiner met wat amuses vooraf, er zat weinig verrassends in. Het wijnarrangement was prima en men was gul met het bijschenken. Twee tafelgenoten gaven aan liever geen vlees op het menu te willen, wellicht hadden we dat bij de reservering al beter kunnen aangeven, maar de keuken (of de chef) kon hier kennelijk niet op inspelen. De ober gaf aan het door te geven aan de keuken, maar er zaten voor de twee tafelgenoten gewoon vleesgerechten tussen.
Al met al een mooie ervaring daar, het kasteel, de entourage, de omgeving, het overnachten, het ontbijt, alles prima. Van het diner hadden we echter ietsje meer verwacht.

Datum van verblijf: november 2019

Beste John,

Het spijt mij te lezen dat wij uw verwachtingen voor wat betreft het diner niet hebben waar gemaakt. Natuurlijk hadden wij voor uw gasten die liever geen vlees eten als alternatief vis gerechten of vegetarische gerechten moeten serveren. Ik heb uw opmerkingen over de kwaliteit van onze keuken met ons team besproken. mede namens hen wil ik hiervoor mijn oprechte excuses aanbieden. Uw opmerkingen helpen ons om de kwaliteit te monitoren en waar nodig (zoals in dit geval) te verbeteren. En zeker de kwaliteit van de keuken vinden onze gasten en ook wij zelf één van de belangrijkste onderdelen van een weekend of midweek verblijf op de Engelenburg.

Ik hoop dat u ons de kans geeft om ons in de toekomst te revancheren. Als u uw gegevens aan mij kunt doorgeven op jagricola@engelenburg.com dan kunnen wij bij een eventuele volgende reservering zorgen dat ook het diner het niveau van ons kasteel, de entourage, de omgeving, het overnachten en het ontbijt zal halen.

Met een gastvrije groet,

Johan Agricola