Beoordeeld op 22 oktober 2020 via mobiele applicatie

Ik ben samen met mijn beste vriend naar dit hotel geweest. Een last minute boeking was geen probleem.

Naast een lekkere privé sauna op de kamer en een heerlijk boxspring bed, kregen we ook een heerlijk 3-gangen menu voorgeschoteld in het bijbehorende restaurant.. Ik heb bijna nog zo lekker gegeten in Nederland en raad het iedereen aan.

Toen wij aangaven dat we erg vroeg uit moesten checken om de eerste boot naar Harlingen te halen, werd er met ons mee gedacht en een oplossing geboden voor het inleveren van de sleutel en de betaling. Het personeel was enorm vriendelijk, correct, had passie voor hun vak en had een enorme kennis beschikbaar.

Wij waren erg onder de indruk en komen zeker weer eens terug!

Datum van verblijf: oktober 2020
Beoordeeld op 19 juli 2020 via mobiele applicatie

Wij verbleven 3 nachten in de bruidsuite, kamer Koriander. Pluspunten: Hotel is prachtig gelegen in een rustige straat vlak bij de VVV en de haven. Het hotel uit en je bent ook zo in het centrum, echt zalig.Vanuit de badkamer ook zicht op de Brandaris. De suite is ruim, schoon, heeft heerlijke verstelbare Hästens bedden, 2 bankjes, 2 tv's (ook een op de badkamer), en een koffiezetmachine. Echt een huiskamertje. Voor de hond een heerlijk kussen. De badkamer is voorzien van een jacuzzi en heerlijk luxe regendouche. Superruim. Goede stille airco op een fijne plek gemonteerd.

Het ontbijt was erg goed: veel keuze, prima kwaliteit. Vers en meer dan genoeg. Heel vriendelijke bediening. Geen buffet, maar dat hebben wij met al het verse brood, beleg, fruit en eitje geen dag gemist.

Ondanks een overwegend positief gevoel, waren er wat puntjes die (nog) beter hadden gekund: Caracol is meer een restaurant die ook wellness kamers verhuurt, dan een echt hotel. Er is bijv. geen receptie. Toen wij rond 13.30u aankwamen was er niet iemand om ons te ontvangen. Het bleek dat we even hadden moeten bellen. Na een belletje was dat overigens snel opgelost.

Koriander is een suite in het topsegment. Voor 3 nachten in juli betaalden wij >200 euro per nacht. Voor die prijs verwachten wij dat alles top is, maar in die zin zijn niet alle verwachtingen waargemaakt.

De Wifi was matig van kwaliteit, op de kamer is geen kledingkast met legplanken, je hebt bij de koffie en thee faciliteit de keuze uit maar 2 soorten zwarte thee. Het koelkastje stond uit en je had ongekoelde drankjes waar je dan best behoorlijk voor moest betalen. Dat gold ook voor het water. Buiten de kamer zelf (en het restaurant) biedt Caracol geen faciliteiten of iemand die de gehele dag door aanwezig is.

Ofschoon Terschelling een heel veilig eiland is, staan de fietsen gewoon buiten op straat. Allemaal geen groot probleem, maar voor het bedrag dat je betaalt verwacht je op en top service, en in dat opzicht vond ik de prijs voor wat je kreeg eerlijk gezegd wel erg hoog.

Datum van verblijf: juli 2020
Beoordeeld op 28 juli 2019

Slecht.
Ondanks gereserveerd met gluten-allergie werd er toch pasta en couscous geserveerd.
Lam was meer vet dan vlees.
Het eten viel tegen na alle goede recensies.
Prijs-kwaliteit was niet in balans.

Datum van verblijf: juli 2019
Beoordeeld op 13 mei 2019 via mobiele applicatie

Dit was niet ons eerste bezoek aan Restaurant Caracol dus we waren benieuwd naar de avond. Geen enkele wanklank. De avond was perfect met mooi gebalanceerde gerechten en heerlijke wijnen. Ze hebben hier geen kaart om van te kiezen. Je moet het aantal gangen kiezen. Wij gingen voor 6 gangen. Heerlijk.
Bij ieder gerecht hoort altijd goede uitleg en een passende wijn. Heel veel gerechten zijn lokaal.
Top restaurant. Een Michelin Ster zou prima kunnen.

Datum van verblijf: mei 2019
Beoordeeld op 3 maart 2019

De kamer met eigen sauna (Lamsoor) was uitstekend! De sauna is klein maar fijn, voor 1 persoon ruim zat, voor 2 personen misschien wat krapjes. Daardoor is de sauna echter wel snel op temperatuur, dus even snel tussendoor relaxen kan op elk moment. Het sanitair is piekfijn verzorgd, lekkere brede douchekop en grote doucheruimte. Er zijn voldoende handdoeken en heerlijke badjassen.
Bedden laten niks te wensen over, verstelbaar in alle standen en comfortabel.
De kamer zelf is compleet voorzien van luxe koffie-automaat, misschien iets té luxe voor mijn smaak, want de bediening was even puzzelen. Dan is het jammer dat er geen personeel is na de ochtend, hulp vragen is net even wat lastiger. De koffie is wel heerlijk!
Het ontbijt is heerlijk verzorgd met alles erop en eraan, en alles vers. Het is geen buffet, maar dat is ook niet nodig. Extra's zoals yoghurt zijn op verzoek ook mogelijk.
Enige minpuntje is dat het pand erg gehorig is, geluiden van binnen en buiten zijn goed hoorbaar. Dat zal vooral in de zomermaanden merkbaar zijn in deze kamer, die aan de voorkant van het pand ligt. Ook nu waren de buren in het pand ernaast soms letterlijk te verstaan als ze hun eigen ramen open hadden. Dus voor de nacht zeker iets van oordopjes meenemen.
Prijs-kwaliteit verhouding was prima voor de 100 euro per nacht. Momenteel staat de kamer echter voor 120 euro per nacht op de website, en daarvoor zou ik wel meer service verwachten dan nu mogelijk is, zeker als je dat vergelijkt met de hotels rondom.

Datum van verblijf: maart 2019
  • Reistype: Reisde alleen