Beoordeeld op 3 mei 2018 via mobiele applicatie

Hotel Van der Werff is een bijzonder hotel. Je proeft er nog volop de sfeer van de jaren ‘20 en ‘30, toen het koningshuis dit hotel regelmatig bezocht. Helaas wordt er nauwelijks onderhoud aan het hotel gepleegd. Alles is oud en sleets. De douche is klein en niet meer van deze tijd. Kortom: dit hotel is een belevenis voor liefhebbers van nostalgie maar niet geschikt voor mensen die moderne eisen stellen.

Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
Beoordeeld op 30 april 2018 via mobiele applicatie

Wat een heerlijk hotel is dit en wat een fijne sfeer. Prachtige plek op een geweldig mooi eiland.
De kamers zijn niet super luxe, maar wel goed. Prima bedden. Aardig personeel.
Maar bovenal de sfeer van dit hotel, gewoonweg geweldig!

Verbleef: april 2018, reisde voor zaken
Beoordeeld op 24 februari 2018 via mobiele applicatie

Hotel Van der Werff op Schiermonnikoog is natuurlijk een begrip! Je moet er echt geweest zijn om er een beeld bij te hebben!

Het is oud, ouderwets, nostalgisch, eerlijk... Er zullen mensen zijn die zeggen dat het ouwe zooi is en die mensen hebben ook gelijk. Het gaat er echt om wat je verwacht en waar je van houdt. Als je luxe wilt, ga dan naar het Amstelhotel! Als je de optimale prijs-kwaliteit wilt, ga dan naar een willekeurige Van der Valk! Bij Van der Werff loop je met je laarzen aan en hond aan de lijn lekker baar binnen! Direct nadat je welkom geheten wordt, heeft de hond al een lekker brokje te pakken

De kamers?!? Eeeehm, tja.... Erg schoon, maar meer kan je er eigenlijk niets over zeggen zonder kritisch te worden... Maar wat moet je op je kamer als je op Schier bent! 6-8 uurtjes slapen, verder niks! De rest van de tijd zit je lekker in de gelagkamer met een drankje, lekker boekje lezen, biljartje leggen, spelletje doen en natuurlijk bijkomen van een heerlijke wandeling!

Het enige dingetje waar ze echt iets aan zouden kunnen doen is de koffie! Ik hou van nostalgie en slappe filterkoffie is weliswaar nostalgisch, maar daar ligt mijn grens... En toch blijf ik hier komen, TOPTENT!

Verbleef: februari 2018, reisde met een partner
Beoordeeld op 17 november 2017

Historie en charme het zijn eigenschappen die door velen worden gewaardeerd (ook hier op TripAdvisor). En het moet gezegd hotel (het restaurant beschrijf ik apart) Van der Werff beschikt hier zeker over. Er heerst een bepaalde sfeer, maar deze is aan verval onderhevig. Het hotel lijdt aan jarenlange verwaarlozing als het gaat om noodzakelijk onderhoud. Authenticiteit kan prima in stand worden gehouden juist ook met een frisse laag verf, nieuwe vloerbedekking en het verwijderen van verouderde systeemplafonds. Om maar een aantal verbeterpunten te noemen. Op dit moment is de sfeer voor mij vooral die van sleetsheid en dat is doodzonde. Bij gebrek aan veel concurrentie en de in het verleden opgebouwde naam heeft Van der Werff kunnen blijven bestaan, maar zonder de broodnodige investeringen zal het hotel verder afglijden. Als u wat wilt meekrijgen van die authentieke sfeer is een drankje in de gelagkamer voldoende. Tot slot: de kamers van het hotel zijn brandschoon, dat dan weer wel.

• Verbleef: oktober 2017, reisde voor zaken
Beoordeeld op 21 oktober 2017 via mobiele applicatie

Elke keer weer willen wij terugkeren. Heerlijk om hier te zijn, je welkom en thuis te voelen. Een boek lezen in de gelagkamer. En dan ineens is er het Shantykoor. Een sfeer, niet te evenaren. Wat heerlijk dat dit hotel is zoals het is en blijft zoals het is. En de mensen die hiervoor zorgen zijn ons dierbaar.

Verbleef: oktober 2017, reisde met een partner