“Klassieke vuurtoren en prachtig uitzicht.”
Beoordeling van Vuurtoren Ameland

Vuurtoren Ameland
Geclassificeerd als nr. 2 van 10 dingen om te doen in Hollum
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Als kind logeerde ik vaak onder de vuurtoren.
Die mocht toen nog niet beklommen worden.
Ik weet nog dat we daar rond de vuurtoren
veel dode vogels vonden, die vlogen zich
kapot tegen het draaiende licht.
Nu eindelijk eens van het uitzicht genoten.
En s'avonds het dwalende licht
op het slaapkamergordijn.

23 mei 2018 beoordeeld

Een mooi uitzicht met op de weg naar boven, en beneden, verschillende thema's met uitleg. Bovenin zie je de ruimte waar de wachter vroeger zat

22 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Entree €5. Daarna vele trappen omhoog, maar het uitzicht daarna is de moeite waard. Tussentijdse stops zijn mogelijk op de diverse plateaus. Op enkele is allerlei info te vinden. Lift was kapot, maar traplopen is leuker.

15 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor €5,- pp. mag je de 234 treden van stalen trappen beklimmen. Boven heb je een uitzicht over een deel van Ameland. Leuk om te doen, niet bijzonder.

Bekijk meer beoordelingen
11 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

De vuurtoren van meer dan 50 meter hoog (uit 1880) kan worden beklommen. Met zijn vieren (2 volwassen en 2 kinderen) kost dit ongeveer € 17,00. Je kunt dan de toren beklimmen. Op iedere verdieping staat een kleine tentoonstelling over de vuurtoren. Boven heb je een mooi uitzicht over Ameland.

Reizigers die Vuurtoren Ameland bekeken, bekeken ook

In Vuurtoren Ameland geweest? Deel je ervaringen!