Nadat wij vorig jaar 11 dagen een geweldige vakantie hebben gehad bij Marina Playa hadden wij besloten om dit jaar weer terug te komen. En dit keer voor 14 dagen.
Door de vriendelijkheid van de hotelmanager Juan, de receptionistes Alexandra en Sara en Enrique van het ontbijt/zwembadbar voelden wij ons weer enorm welkom. We zijn weer als vanouds tot in de puntjes verwend. Allemaal weer heel erg bedankt voor het fijne verblijf!
Bij de reservering hadden wij gevraagd om een specifieke kamer en deze hebben wij ook gekregen. Bij aankomst in de kamer lag er een lief kaartje van Alexandra met als verrassing een kleinigheidje en in de koelkast een heerlijke fles prosecco. Echt top! Super geregeld!
Net als vorig jaar hebben wij alleen de overnachting geboekt. Dus zonder ontbijt.
Het zijn mooie, grote, goed onderhouden en bovenal erg schone kamers met een klein keukentje. Ondanks dat het een klein keukentje is, hebben wij hier regelmatig lekker gekokkereld. En dit was prima te doen. Mis je iets aan keukenspullen (wij hadden bijvoorbeeld geen snijplank en steelpan), gewoon vragen aan de receptie en zij regelen het voor je.
Daar in tegen is er 1 persoon bij de receptie, Lino, die uitstraalt totaal geen zin te hebben in zijn werk. Er kan geen lachje of gedag af. Zijn gezicht staat continu op onweer. Het nodigt dus absoluut niet uit om iets aan hem te vragen. In de twee weken dat wij hier verbleven troffen wij de beste man vaker buiten bij de ingang aan met een sigaret dan achter de receptie. Als je naar binnen liep dan werd je als hotelgast niet gegroet maar arrogant aangekeken van top tot teen. Als hij dan al bij de receptie zat, dan zat hij onderuit gezakt op zijn stoel (nog net niet verstopt onder het bureau) en was hij druk bezig met zijn telefoon. Hij keek dan ook niet op of om als er gasten voorbij kwamen. Laat staan een groet. Zo jammer en een gemiste kans.
Beste Lino, mocht je deze review onder ogen krijgen ga dan a.u.b. iets aan je houding/service- en klantgerichtheid doen. Of ga op zoek naar een baan waar je wel plezier aan beleefd. Op dit moment ben je totaal geen leuk aangezicht voor het prachtige hotel waar je werkt. Je schrikt mensen af i.p.v. dat ze zich welkom bij je voelen.
Het hotel is gelegen net buiten het drukke gedeelte van San Antonio. Wij vinden dat ideaal omdat je dan niet volop tussen de feestende jongeren zit. Het centrum is op ongeveer 15-20 minuten lopen. Goed te doen en een gezellige boulevard om te wandelen.
Tegenover het hotel is een klein strandje. Ideaal om even een snelle duik te nemen, maar niet om de hele dag te vertoeven. Er zijn nog zoveel mooiere stranden/baaitjes op Ibiza om te ontdekken.
In reviews van andere gasten wordt er aangegeven dat er veel verkeer rijdt en dat de muziek goed te horen is. Tip: boek een kamer aan de zijkant van het hotel en vraag een kamer op de 3e etage. Wij hebben geen last gehad van het verkeer en van de muziek van de bar onder het hotel. Tijdens ons verblijf was er 2x een strandfestival in San Antonio zelf en daar hebben wij de muziek wel van gehoord. Ook geen drama want dat was om 00.00 uur klaar.
Vanaf de zijkant van het hotel (3e etage) heb je prachtig uitzicht op zee/strand. Wij vinden dat je hier zelfs beter zit, want ‘s ochtends heb je zon op het balkon en aan het einde van de middag zit je lekker in de schaduw. Wij vonden dit heerlijk na een hele dag vertoeven op het strand.
Het enige nadeel wat wij dit jaar hebben ervaren is het parkeerprobleem. Er zijn 5 parkeerplaatsen naast het hotel gereserveerd voor de hotelgasten. Dit zijn er te weinig. En is niet afgesloten met bijvoorbeeld een ketting en een sleutel. Dus in praktijk kan iedereen hier parkeren. En dat gebeurt helaas ook. Locals die naar het strand gaan maken hier ook gebruik van, omdat er in de omgeving weinig parkeerplaatsen zijn. Wat dus inhoudt dat als je als hotelgast terugkomt van een dagje weg, je 9/10 keer geen parkeerplek hebt en tig rondjes moet blijven rijden om uiteindelijk je auto te kunnen parkeren of je auto 3 straten verderop moet parkeren. De kamerprijzen zijn best aan de hoge kant en voor dat bedrag mag je wel verwachten dat je als hotelgast je auto (dichtbij) kunt parkeren.