Beoordeeld op 7 augustus 2019 via mobiele applicatie

Al enkele malen bij toeval in een Globales hotel geweest. Een geweldige hotelgroep die garant staat voor een sfeervol hotel. Hotel Cortijo Blanco is dat in het kwadraat. Door de laagbouw in typisch Andalusische stijl waan je je totaal niet in een groot hotel, maar in een dorpje waar je mag verblijven.

Kamer
Kamer was ruim opgezet en modern. Prima bedden, mooi balkon en tv met veel zenders. Daarnaast een fijne badkamer met een bad, wat erg groot was.
Kamer werd dagelijks goed schoongemaakt en elke twee dagen werd het beddengoed verwisseld. Wel handig om bij boeking te vragen om in het hoofdgebouw te zitten. Er is ook een bijgebouw met een eigen zwembad, maar dat ligt toch net iets drukker en meer afgelegen van de rest van het hotel.

Ligging
Het plaatsje San Pedro stelt niet heel veel voor. De wijk waarin het hotel ligt is een villawijk aan zee. Het strand (grote kiezel, niet heel fijn) ligt op tien minuten lopen. Aan het strand een boulevard met enkele winkels en strandtentjes.
Met de auto/taxi een kwartier van Puerto Banús en Marbella. Bus stopt voor het hotel.
Wij hadden een huurauto, wat een goede tip is om de omgeving te ontdekken. Met de auto naar plaatsjes als Marbella, Mijas, Benalmádena en Estepona gereden. Erg fijn om de vrijheid te hebben.
Vanaf het strand is Puerto Banús eventueel ook te voet te doen, ongeveer 45 minuten de boulevard af.

Entertainment
Cortijo Blanco is een Suneoclub hotel, wat betekent dat er een groot entertainmentteam is. Ongeveer zes personen zijn van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bezig om de gasten te vermaken. Voor jong en oud genoeg te doen en ze proberen je er echt bij te betrekken. Gemêleerd team met verschillende nationaliteiten. Wat ons opviel was dat de Engelse entertainers wel erg op Engelse gezinnen gericht zijn en niet ver daarbuiten kijken. Dikke pluim voor Pati en Pierre die met alle gasten veel contact zochten en iedereen erbij probeerden te betrekken.
Alleen voor het entertainment zou je nog een keer gaan naar dit hotel!

All-inclusive
All inclusive is goed en ruim opgezet. Gigantisch veel keuze in het eten en drinken. Ontbijt, lunch, diner en snacks waren gevarieerd en erg lekker. Barpersoneel is gezellig en behulpzaam.

Overig
- Receptie mocht iets vriendelijker zijn bij check out. Check in (in de nacht van 9 op 10 juli) was daarnaast juist wel erg goed en fijn.
- Drie grote zwembaden en een kinderbad, genoeg keuze! Wel werd er niks gedaan met de regel dat je geen ligbedden mocht reserveren en was het na het ontbijt al moeilijk om een vrije stoel te vinden.
- Een bezoek aan El Torcal en Caminito del Rey is aan te bevelen! Superleuk! Handig om vooraf al kaarten te reserveren voor Caminito del Rey, kun je gewoon via de website.

Datum van verblijf: juli 2019
GlobalesCortijoBlanc, Quality Manager van Globales Cortijo Blanco, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 10 augustus 2019

Dear Louis,
We thank you very much for taking the time to share such a wonderful review.

We are truly happy to know that our services and facilities were up to your expectations and that you where able to enjoy the area especially Caminito del Rey.

We are convinced that other travelers will highly appreciate your contribution!
We look forward welcoming you again in the future.

Best Regards,

Beoordeeld op 26 mei 2019 via mobiele applicatie

Het hotel is een 3 sterren een dat is t ook. De kamers worden gerenoveerd. Wij hadden nog een die niet gerenoveerd is en als je die krijgt vraag dan meteen om een nieuw matras want de oude zijn echt te slap.
Badkamer is prima. Airco deed t niet maar t was goed te doen.
Het zwembad was heerlijk. Nog wat fris maar niet erg.
De bediening is prima en met all inclusive kun je jezelf de hele dag door je van je natje en droogje voorzien.
Het eten is in buffet stijl en wat mij betreft iets te zout.
Het hotel ligt mooi centraal voor als je marbella wilt bezoeken of puerto banus.
De excursie van TUI naar Gibraltar is een aanrader.
De hosts bjarne en Jonas hebben ons fantastisch geholpen!
Al met al een leuk verblijf gehad.

Datum van verblijf: mei 2019
hotelcortijoblanco, Quality Manager van Globales Cortijo Blanco, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 27 mei 2019

Dear Guest,

We thank you very much for your past visit to our hotel Globales Cortijo Blanco.
We are happy to know that over all you had a satisfactory holiday.
We would also like to thank you for your remarks regarding our food being a little salty for your taste and the incident with your mattress. We can assure you that we will work together with our team with the idea of avoiding this kind of negative impressions.

With pleasure we will share your positive comments regarding our service.

We apologize for the inconveniences you experience and we dearly hope you can give us a new opportunity as your hotel in the near future.

Best regards,

Beoordeeld op 23 april 2019 via mobiele applicatie

Komen hier al jaren en vinden het een prima hotel voor je geld . Verwacht geen overmatige luxe maar het verblijf is prettig en het eten prima . Als je er van houd is de animatie ook leuk . Let wel op je kan ook hele kleine kamer treffen of op vreemde plaats , als je dat wilt voorkomen neem je duurdere kamer en zit je in het grote gebouw met lift

Datum van verblijf: april 2019
hotelcortijoblanco, Quality Manager van Globales Cortijo Blanco, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 28 april 2019

Beste gast,

Allereerst, bedankt dat u voor ons hotel heeft gekozen. Zeer fijn dat u deze goede recensie voor ons heeft achtergelaten, dat waarderen we zeker! Het is altijd leuk om te lezen dat iemand zo´n goed verblijf heeft gehad.
Uiteraard hopen wij u wellicht volgend jaar terug te zien.

Beoordeeld op 26 oktober 2018

Het verblijf was zeer aangenaam , we komen zeker weer terug met vrienden en kennissen, als je er vaker komt zie je andere gasten die er ook al vaker zijn geweest en die zijn ook algemeen tevreden over het hotel .

Datum van verblijf: september 2018
Hoteles-Globales, Quality Manager van Globales Cortijo Blanco, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 28 oktober 2018

Beste Bennie,

We zijn erg blij om te weten dat uw ervaring in Globales Cortijo Blanco aan uw verwachtingen voldoet.
Wij danken u voor uw bezoek en ook voor het aanbevelen van ons hotel.

Het zou een groot genoegen zijn om u en uw vrienden in de toekomst te verwelkomen.

Vriendelijke groeten,

Beoordeeld op 20 oktober 2018

Eten is goed service ten opzichte van twee jaar geleden slecht nu ze bij globales horen is het achteruit gegaan gaan er niet meer terug. Krijgen de juiste kamer niet, geen ontbijt bij vertrek, geluidsoverlast. Zeer veel Engelsen en Polen.

Kamertip: Kamers almeria aan zwembad kant Allen reserveren
Datum van verblijf: oktober 2018
Hoteles-Globales, Director General van Globales Cortijo Blanco, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 oktober 2018

Beste mevrouw Coenen,

Bedankt dat u de moeite heeft genomen om een recencie voor ons achter te laten. Wij proberen te allen tijde de reiservaringen van onze gasten in behandeling te nemen zodat wij ons hotel hiermee kunnen verbeteren.

Het spijt ons zeer dat we niet hebben kunnen voldoen aan uw verwachtingen voor deze vakantie. We kunnen u verzekeren dat ons team er alles aan doet om dit soort negatieve gevoelens te voorkomen.
We hebben al uw opmerkingen met het idee genomen om de ervaring van onze gasten in de toekomst te verbeteren.

We willen graag een nieuwe kans als uw hotel in de toekomst. We zijn ervan overtuigd dat we je nog steeds kunnen verrassen.

Vriendelijke groeten,
Globales Cortijo Blanco Manager