“Bezoek waard”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 95,70*
Vanaf
Dagtrip met kleine groepen naar Mystras vanuit ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 3 dingen om te doen in Mystras
30 mei 2018 beoordeeld

Er is een bovenstad en een benedenstad. We zijn van de benedenstad helemaal naar boven gegaan en terug. Dit was wel vrij vermoeiend. Het is ook aangeraden dat je stevig schoeisel aandoet. De Byzantijnse kloosters/kerken zijn wel de moeite waard om te zien. De fresco's zijn goed bewaard gebleven. Het uitzicht over de vallei van Sparta is ook zeer mooi. Gratis parking.

29 mei 2018 beoordeeld

Zoals door anderen al was aanbevolen hebben we dit oude complex in twee etappes bezocht. We zijn begonnen bij de boven-ingang en hebben daar een deel van de klim naar het kasteel gedaan. Dat was met onwillige knieën en een zwakke rug bij een hoge temperatuur echter wat te veel van het goede. Vervolgens hebben we vanaf het platform bij de bovenste kerk een groot deel van het complex kunnen bekijken. Daarna zijn we met de auto naar de beneden-ingang gereden en vanaf die kant opnieuw het complex in gegaan (met hetzelfde kaartje dat we boven hadden gekocht).
De kerken zijn we niet in geweest, omdat we gezien de hoge temperatuur (rond 30 graden) niet de juiste gepaste kleding aan hadden gedaan. Per saldo was het toch een heel interessante belevenis om te zien waartoe de bouwmeesters uit die tijd toe in staat waren.

26 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Oude stad met diverse Byzantijnse klooster(resten) en kerken, onderverdeeld in een benedenstad, bovenstad en een kasteel. Veel goed bewaard gebleven fresco’s. 2-3 uur minimaal nodig om een goede indruk te krijgen. Gratis parkeren.

29 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De bovenstad is per auto bereikbaar. De eigenaar van de Mystras Inn bracht ons daar omdat we er 2 overnachtingen boekten. De wandeling van de bovenstad naar het hooggelegen kasteel vergt wat inspanning maar is zeer de moeite waard.
De geschiedenis is boeiend. Fransen, Byzantijnen en Turken bouwden er. Veel van de bouwmaterialen werden in Sparta weggenomen zodat er daar weinig over is.
De wandeling naar de benedenstad is prima te doen en het is goed om er een uur of 3 voor uit te trekken.
Behalve het kasteel zijn er kloosters, kerken en een museum te bezichtigen. Gebruik goede schoenen en neem water mee.
Dorry & Ton

Bekijk meer beoordelingen
27 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer bijzondere plek vol Byzantijnse geschiedenis. Hier Jan je dagen doorbrengen om alle oudheidkundige details te bekijken. Maar een goede tip kwam van de gatekeeper: bezoek het castle via de bovenste ingang en de kerk en overige gebouwen via de dalingang. Je kan met de auto van de ene naar de andere plek rijden.

Reizigers die Archaeological Site of Mystras bekeken, bekeken ook

Sparta, Sparta Municipality

Elafonisos, Laconia Region
Messini, Messenia Region

In Archaeological Site of Mystras geweest? Deel je ervaringen!