“Verfijnd”
Beoordeling van Restaurant Christian Quenel

Restaurant Christian Quenel
Geclassificeerd als nr. 1 van 1 Restaurants in Flagey-Echezeaux
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Dit restaurant bevindt zich bij Hotel Losset, maar is zelfstandig. De kaart biedt voldoende keus, ook de wijnkaart is prima in orde. Er werden goede adviezen gegeven qua combinatie met de gerechten. Wij hebben hier heerlijk gegeten, de gerechten zijn van top kwaliteit, mooi opgemaakt. De bediening is professioneel en vriendelijk. Een echte aanrader op een onverwachte plek.

Datum van bezoek: september 2019

24 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Deze keuken is een ster waard! We Namen het menu van 45€. Gewoon schitterend gepresenteerde schilderijtjes op ons bord met passende creatieve smaken. Vooraf een krabtartaar met een toets van van gember en nadien vis met geroosterd zeewier en een fijne ratatouille. Daarna een mooie keuze van kazen en dessert. We dronken een glas Rully en Namen een halve fles Poully bij de vis.
Als ik de prijs vergelijk met wat We gisteren als diner aten: nauwelijks duurder en mateloos fijner!
Zoals men zegt:"vaut le détour"!

Datum van bezoek: juni 2018
9 september 2017 beoordeeld

Dit gekende huis is onlangs van chef verandert, het heeft zijn best gedaan kwa decoratie, bijvoorbeeld het terras heraangelegd dat was nodig. Het eten evenwel heeft niet meer hetzelfde niveau. Misschien is dit gewilt en willen ze meer volk aantrekken, de prijzen zijn gezakt.

Datum van bezoek: juni 2017
7 september 2017 beoordeeld

Dit restaurant, palend aan het hotel waarin we verbleven bij terugkeer van reis heeft bij ons een goede indruk nagelaten. Verfijnd en verzorgd eten en correcte bediening in een aangenaam kader,

Datum van bezoek: oktober 2016
7 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Onvoldoende. Bij aankomst worden er grote verwachtingen gecreëerd. De ontvangst is op niveau. Dan blijkt er ook een klein terras te zijn, heerlijk op zo'n warme dag. Er is een bijna alles overkoepelende parasol. We verheugen ons op een culinaire avond. Vrij snel blijkt de parasol een transporteur van sigarettenrook van een aangrenzende tafel. Na protest vraagt de vriendelijke kelner de tafel het roken te staken. Hij brengt ons een gesuggereerde fles wijn uit de rijk omvattende wijnkaart. Deze smaakt heerlijk. Ons voorgerecht arriveert. Welgeteld 2 langoustine staartjes met een bolletje avocado/mango en een lokaal bloemetje. Het bord is druk beschilderd met een balsamico siroop en een paar gekleurde stippen. Helaas is er meer aandacht besteed aan de decoratie dan aan de smaak van het gerecht. Het valt tegen en dat voor 28,-. Even later brengt een collega de tafel ernaast vriendelijk een asbak. Terwijl wij ons hoofdrecht geserveerd krijgen voelen wij ons in de rokersruimte van een luchthaven. Wederom na protest wordt de mensen verzocht niet meer te roken. Het hoofdrecht heeft wederom de signatuur van de meester met de strepen en de stippen. Helaas ontbreekt originaliteit, het is een kopie van het voorgerecht. De saus is heerlijk, de zwezerik te doorbakken. De steak tartare; door hen tartare de boeuf genoemd was helaas ook niet goed op smaak. Les amuses bouche en de friandises zagen er goed verzorgd uit. Wat smaak betreft ook niet van het niveau dat men probeert uit te stralen. Al met al een restaurant dat in de presentatie zich probeert te meten op sterniveau maar in smaak en originaliteit onder de maat presteert. Ondanks de vriendelijke bediening helaas wat ons betreft een onvoldoende.

Datum van bezoek: augustus 2017

Reizigers die Restaurant Christian Quenel bekeken, bekeken ook

Chambolle-Musigny, Cote d'Or

Nuits-Saint-Georges, Cote d'Or

Nuits-Saint-Georges, Cote d'Or
Vosne-Romanee, Cote d'Or

In Restaurant Christian Quenel geweest? Deel je ervaringen!