De Verborgen Parel
Het Loonderhof(Borgloon)(Heel veel waar voor je geld!)
Villa Copis(Borgloon)
Het Zoete Zijn(Borgloon)
Kirisavan(Borgloon)
B&Barber(Borgloon)
Priceline
Villa Kakelbont(Borgloon)
21 september 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel mooi sauna complex en B&B.
Mooi gerestaureerde vierkantshoeve,heel propete kamers, uitgebreid en lekker ontbijt en heerlijke, propere sauna met zwembad !!Echte aanrader... Tevens ook vriendelijk personeel...

Verbleef: juli 2015, reisde met een partner
8 september 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Een zeer mooi en proper b&b het ontbijt is zeer goed en rijkelijk .voor elk wat wils.de kamers zijn proper en wij hadden kamer 7 met terras en ook een bubbelbad voor 2 pers . Zeker een aanrader
Een goede uivalbasis om te fietsen of te gaan wandelen tussen de fruitbomen .iets verderop 2 restaurants die een aanrader zijn

Verbleef: september 2015, reisde met familie
15 mei 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie kamer en omgeving. We hadden een ontbijt op de kamer gevraagd en hadden meer dan genoeg. De whirlpool was een leuke extra. Opmerking: tapijt bij het bad zouden wij verwijderen om hygiënische redenen. Beschikt ook over een privé sauna maar deze was helaas volzet.

Verbleef: mei 2015, reisde met een partner
23 april 2015 beoordeeld

Top avond in de Privésauna van "De Verborgen Parel".
Wij hadden voor het cava arrangement gekozen. Dit hield in een fles cava + warme frituurhapjes en 3 uur gebruik maken van de privésauna.
Het is een zeer mooi gerenoveerde schuur, waar voor elk wat wils.
Al bij al was het een zalige ervaring en zullen we dit zeker opnieuw doen.

• Verbleef: maart 2015, reisde met een partner
23 februari 2015 beoordeeld

Wat een mega luxe en vriendelijke ervaring! (8-10 februari 2015)
Alles was tot in de puntjes verzorgd! Super schoon. Veel extra’s!
Wij hadden kamer 7. Bij de telefonische reservatie (social deal bon voor twee overnachtingen) gaf ik aan dat ik een stevige roker ben en of er een kamer was met terras/balkon zodat ik niet het hele gebouw af moet om mijn sigaretje op te steken. Dat hadden ze, kamer 7. Luxe kamer maar tegen standaardprijs (in ons geval) gerekend! Erg meelevend, en vriendelijk! Ruime kamer met stenen gewelfde plafond (romantische look), verzorgd met badjassen, de nodige handdoeken. Extraatjes waren aanwezig: föhn, zeepjes, badschuim, douchegel, wattenstaafjes, scheermesje, scheerschuim.....Dat zie je in NL niet vaak meer. Pluspunt! Verder ook vaccine lichtjes. erg sfeervol. Kleine waterkoker, thee, koelkast (erg handig voor als je er niet op uit wilt naar de stad om in een restaurant te eten, en ook niet van de spaghetti of pizza bent die hotel wel aanbiedt) elk één senseo koffiepad. Voor de vroege vogels die in de ochtend graag koffie drinken en moeten wachten tot het ontbijt (om half 9) wat te weinig. Dus zorg dat je voor naar bed te gaan bij de receptie extra besteld voor €1 per extra pad. Dan voor rokers de ideale kamer vanwege het privé terras. In de ochtend wakker worden, het terras op lopen, en de stromende beek horen...heerlijk. De paarden galopperend als zicht. Fijn.

Het bad: Met lichttherapie, bubbels, ruimte voor twee. Voor douchen niet zo handig. Tip: voor gebruikers, zitten in het bad, en douchekop met je knieën vasthouden terwijl je jezelf inzeept.
Tip voor eigenaar: een houder voor douchekop (laag) waarbij de douche kopen naar beneden kan wijzen om te voorkomen dat alles buiten bad nat wordt.
Nog een tip: een houder voor natte handdoeken. Die kun je nu na het douchen nergens kwijt.

Het ontbijt was wederom tot in de puntjes verzorgd. Alles vers! Lux! Zalm, paté, vers brood (geen volkoren, en ik mag alleen volkoren), verse honing uit de streek, vers zelfgebakken/gekookte eieren die de dames per direct voor je klaarmaakten. Geweldig!

Nog een pluspunt: we mochten de combi magnetron in de privé keuken gebruiken om ons eten op te warmen! Wat een service :-)

Nu dan de sauna/wellness: WOW, WOW, WOW! Privé. Dit is echt een mega plus punt voor de verborgen parel! Niet eerder zo een mooie sauna, zo verzorgd, zo schoon gezien. En helemaal voor jezelf. We hebben er twee uur van genoten en dat was de €80 dubbel en dwars waard!
Men krijgt badjassen, slippers, badlakens etc. Die hoef je dus niet zelf mee te nemen, scheelt weer ruimte in koffer:-)

Het gebouw zelf is een 18e-eeuws hoeve (geloof ik) dat gerestaureerd is met behoud van traditionele elementen aangevuld met moderne luxe. Super gedaan! Mooie binnen koer. Mooie stenen gebouw. Zelfs aan campers is gedacht.

Ligging: perfect voor de rustzoekers (en dat waren wij). Wil men toch wat levendigheid dan kan men uitwijken naar Tongeren of Sint-Truiden...

Nu dan de min/verbeter punten. dat was toch wel het bed en de airco/verwarming.

Het matras in kamer7 heeft ons slapeloze nachten gegeven...Jammer!
Het matras was niet stevig/wat doorgezakt, dat slaapt niet fijn en met een slechte rug die mijn partner heeft, was het niet te doen. Ze heeft alle extra kussens en dekens onder haar helft moeten plaatsen om enigszins wat nachtrust te krijgen.

Daarnaast konden we de verwarming nachts niet uitzetten via de powerknop wat resulteerde in een droge hoest, verstopte neus, en nachtelijk zweten. Deur van tuin open doen voor frisse lucht zorgt er alleen maar voor dat de verwarming meer/hoger gaat werken om te compenseren.

Toen we daar de volgende ochtend naar vroegen liet men ons weten dat we langer op de powerknop moeten drukken (misschien handig deze handleiding op de kaart in de kamer te verwerken).

Maar dan nog was het niet opgelost. Ook al zetten we de airco/verwarming uit, de tweede nacht, toch bleef de verwarming warme/en droge lucht uit stoten...Weer verstopte neus, droge mond, geen nachtelijk zweten, wel warm en dus niet prettig slapen.

De sauna in de wellness kan wel wat hoger staan. Het stond op +/-75 graden. Ik moest regelmatig water op de kolen doen om de hitte te doen stijgen.

Bij het uitchecken ging er wat mis. We hadden twee social deal bonnen afgegeven bij het inchecken voor twee overnachtingen die al betaald waren. Maar bij het uitchecken kregen we te horen dat we een nacht moesten betalen (naast de 2 uur sauna en twee koffie pads). Er was iets misgegaan in de administratie. Slecht één bon verwerkt. Maar dit was snel opgelost door de dame die ons uit checkte!

Dit alles maakt dat ik de keuze: het was goed aanvinkte i.p.v. uitstekend. Uitstekend was de service, het luxe ontbijt, de wellness, de properheid van de kamer en eigenlijk overal en alles, de extraatjes, het gebouw....Maar vanwege de verwarming en het matras (niet goed) kom ik uit op een gemiddelde tussen ok en goed.
Of ik terug zou komen. Aangezien ik een roker ben zou ik wederom op kamer 7 willen verblijven, maar alleen als het matras wordt vervangen voor een stevige. En het liefst ook iets aan de verwarming/ketel gedaan kan worden.
Toch vind ik dit een echte aanrader, en een aanwinst voor de buurt. Zelfs al wil je niet overnachten dan is een bezoek aan de sauna ook echt een aanrader!
Want het is echt een parel!
Met dank aan de mensen van de verborgen parel die aan vrijwel alles hebben gedacht!

Wat een geweldige beleving!

Kamertip: Voor rokers kamer 7, maar het nadeel is: slecht matras
  • Verbleef: februari 2015, reisde met een partner