Beoordeeld op 30 mei 2018

Goed hotel, mooie kamers....heerlijk uitgebreid ontbijt, avondeten was sober en weinig variatie! Zwembad en sportactiviteit waren superrrr!! Locatie was prima rustige plek aan het begin van de boulevard

Kamertip: Prima kamers
  • Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
Beoordeling verzameld in samenwerking met Meliá Hotels International
Guest Experienc... S, Director de Relaciones con Clientes van Sol Beach House Ibiza by Melia, reageerde op deze beoordelingGereageerd 31 mei 2018

Dear guest,
We would like to thank you for choosing Sol Beach House Ibiza to spend your so deserved holidays and take some days to rest and relax as well as for taking some minutes to share your review which is really important for us.
It is grateful to know that the hotel in overall was great, on the other hand, we take your comments about the dinner as a way to improve, for that reason, we have transferred to our Head chef your feedback.
We hope to welcome you back at your beach house...
Kind regards

Beoordeeld op 14 mei 2018 via mobiele applicatie

We wonen in een grootstad en werken allebei hard en waren op zoek naar kalmte en het echte Ibiza gevoel zodat we tot rust konden komen. We boekten een kamer voor 7 nachten met zeezicht en ontbijt in Sol Beach House. Bij aankomst wordt je verwelkomd in een prachtig onthaal met overal de geur van vanillekaarsen. Het personeel is vriendelijk en de kamers zijn super ! Het ontbijt is zalig en de rust die er heerste was fantastisch ! Overal rondom ons leken mensen zoals wij te zitten: koppels tussen de 30 en 60 die even wilden vluchten van de stedelijke drukte. Er weerklonk overal lounge muziek, mensen gingen naar jogalessen en meditatiesessies en de sfeer was stil en uitermate ontspannen. Mensen fluisterden zelfs aan de ontbijttafel om de rust niet te verstoren van anderen. Nog nooit hadden we zo een geweldig en rustig hotel ervaren dat zo hard aan onze wensen voldeed. Het enige vreemde was dat er wel wat kinderen waren in dit "adults only" hotel, maar dat stoorde ons niet echt. Het zwembad was een ware plek van totale ontspanning en rust. Ongelofelijk wat een kalmte er heerste. Niemand die er in het zwembad lag te springen of kabaal veroorzaakte. De poolbar en strandbar waren zo goed dat je bijna gek zou zijn om er eentje elders in de buurt te gaan bezoeken. We komen in oktober terug naar Ibiza en waren meer dan vastbesloten om terug naar Sol Beach House te komen. Sol Beach House was voor ons een vaste zekerheid aan rust, kalmte en alles wat we zochten in een hotel op Ibiza geworden, het stond vast dat dit een beetje ons tweede thuis ging worden...

MAAR TOEN !!!

De 5 de dag begonnen er in het hotel overal reclamebanners te verschijnen van het haarkleuringsmerk "Matrix". Her en der begonnen er tafels opgesteld te worden met "goodie bags" voor de gasten. Er was duidelijk een grote groep op komst. Het hele hotelthema veranderde in een haarkleuringsmerkwaanzin onder de vreemde hashtag #jointhecult. Het hotel was in een mum van tijd overgenomen door een menigte luidruchtige, uitbundige kapsters en coloristen uit Engeland. Het zwembad waar je de dag ervoor nog zo kon ontspannen was nu getransformeerd in een erg luid Brits bedrijfsfeest waar veel volk recht stond met zijn drank, enkele van de aanwezigen lagen zich bovendien letterlijk in coma te zuipen. Overal stonden onopgeruimde bierglazen. Iedereen lag er door mekaar te krijsen om ter hardst (een typisch effect van dronkenschap in groep). Ik wenste op dat ogenblik eerlijk gezegd dat ik in Playa D en Bossa in Ushuaia geboekt had, zelf daar was het rustiger geweest! De ontbijtzaal werd eveneens getransformeerd van een rustige ontspanningsplek naar een zeer luide feestzaal waar iedereen door mekaar ligt te roepen. De typische drukke schranspartijen die je in megahotels tegenkomt kwamen in een mum van tijd tot stand door het cliënteel van deze conferentie. Ze waren bovendien makkelijk te onderscheiden van de andere hotelgasten want ze hadden allen een kleurrijk t shirt aan, een lineyard met hun naam en vip bandjes om hun pols. Ik wens de groep Melia te feleciteren hoe ze erin slagen een fantastisch hotel in sneltempo te laten transformeren in een oorlogsgebied. Het was voor ons zowat dezelfde ervaring alsof je kijkt naar een prachtig bloemenveld en de boer komt even aanzetten met een gigantische mestwagen om over de bloemen heen te sproeien.

Gelukkig hadden we er enkel last van onze laatste dagen. We zijn weggevlucht naar een van de nabijgelegen stranden om te ontspannen. We hebben over het algemeen een fantastisch verlof gehad in Sol Beach House maar geven maar 1 ster louter uit medeleven met de arme mensen die incheckten wanneer wij vertrokken. Moesten we in die omstandigheden zijn toegekomen, denk ik dat we meteen ter plekke een ander hotel gingen zoeken.

Wij hebben het grootste respect voor het personeel dat ten aller tijden professioneel en vriendelijk hun job bleef doen.
Wij hebben geen enkel slecht gevoel jegens de mensen van de conferentie. Dit is perfect normaal gedrag in de omstandigheden waarin zij zich bevinden. Maar niet leuk als zo een groep gedropt wordt tussen mensen die zich aan het ontspannen zijn.

In oktober gaan we wellicht een hotel zoeken waar we de zekerheid hebben dat we niet meer in dergelijke omstandigheden kunnen terecht komen. Jammer want we waren de eerste 5 dagen meer dan dolenthousiast van Sol Beach House...

Ik sluit af met het volgende:
-Ga je zoals wij: als koppel, op zoek naar ontspanning, weet dan dat je geen zekerheid hebt op rust. Je trekt een lotje en dit kan ofwel pure chaos betekenen zowel als de pure rust naar waar jullie op zoek waren.

-Ga je als bedrijf met een grote groep: zeker doen ! Je wordt hier prioritair behandelt op de andere gasten en het hotel ziet je als grote vis veel liever komen dan als de kleine vissen.

Ik ben ervan overtuigd dat het management van dit hotel blij is met dit reisadvies. Ze geven duidelijk prioriteit aan grote bedrijven die gebruik maken van het naburige congrescentrum. Anders zouden ze dergelijke omstandigheden niet toegelaten hebben in hun hotel.

Verbleef: mei 2018
Guest Experienc... S, Director de Relaciones con Clientes van Sol Beach House Ibiza by Melia, reageerde op deze beoordelingGereageerd 16 mei 2018

Dear guest,
We would like to thank you for choosing Sol Beach House Ibiza to spend your so deserved holidays and take some days to rest and relax as well as for taking some minutes of your valuable time to share with us your experience and impressions regarding your recent stay.
We are glad to know that during the fist days, your stay was nice and pleasant, in addition, we appreciate you comments as they help us to improve and to deliver the best of our services, we are sorry if in this case, the behavior of some of our guests staying with us caused inconveniences to you.
With the confidence on keep counting with your loyalty, we all remain at your full disposal for everything you might ened.
Kind regards

Beoordeeld op 18 oktober 2017

-Hotel: Luxe, moderne inrichting, straalt rust uit. Wanneer je bij de entree aankomt ruikt het altijd heerlijk naar vanille. Wifi is in het hele hotel (incl. kamer) en werkt goed. Foto's verzenden etc gaat zonder problemen.

Omgeving: Het is 5 minuten lopen naar centrum/haven/boulevard met veel (goede) restaurants en winkeltjes. Mocht je een auto huren is er voldoende parkeergelegenheid vlakbij het hotel.

-Kamer: Prima kamer, groot genoeg. Netjes en modern ingericht met een flatscreen tv en een klein zitje. Je kunt geen pasje in de muur doen, zodat de airco aan blijft als je de kamer uit bent. Dit werkt hier anders, de airco gaat dus altijd uit als je de kamer verlaat. Er hangen voldoende gewone kledinghangers in de kast. Verder niet superveel ruimte voor kleding, maar meer dan genoeg voor een week.
Badkamer is ook prima, fohn is gelukkig niet zo'n standaard hotel fohn, maar gewoon een normale (goede) fohn die zelfs een koude stand heeft. De douche is naast een gewone handdouche, tevens voorzien van een regendouche aan het plafond, dus ook als je lang bent kun je hier goed douchen.

-Ontbijt: Geweldig ontbijt, nog nooit zo uitgebreid meegemaakt! Voor ieder wat wils en altijd netjes aangevuld. Dit hotel heeft het meest uitgebreide vegetarische/vegan ontbijt wat ik ben tegengekomen. Hummus, verse spinazie en andere groenten, fruit, walnootjes, pompoenpitjes, gedroogde abrikozen, en zelfs amandel- en havermelk. Met iedereen is rekening gehouden. Ook donuts, cakes, muffins, koekjes, (chocolade) croissants, verse wafels noem het maar op, hier heb je in een week tijd nog niet alles kunnen proberen, zo veel keus! Je kunt prachtig zitten buiten met overal mooi uitzicht, over de tuin of de zee.

-Zwembad: Modern en strakke inrichting om het zwembad, ook met mooie verlichting. Altijd genoeg ligbedjes, ook 's middags. Absoluut pluspunt is dat er geen ligbedjes gereserveerd worden, dit mag niet en wordt ook niet gedaan!

-Hygiëne: Niks op aan te merken, alles was netjes schoon, ook bv de toiletten bij het zwembad.

De hotelgasten waren allemaal netjes en beschaafd, voornamelijk west europeanen. Geen geluidsoverlast of asociaal gedrag bij ontbijtbuffet e.d.

Kortom, als je van een relaxte sfeer houdt en graag in een luxe hotel verblijft met een uitstekend ontbijt, dan zou ik dit zonder twijfel aanbevelen

Kamertip: Kies een van de hogere verdiepingen voor een mooi uitzicht. Kamers zonder zeezicht hebben ook een mooi uitzicht over de stad en haven.
  • Verbleef: oktober 2017, reisde met vrienden
Beoordeeld op 16 oktober 2017

Onlangs verbleven in dit mooie hotel met een groep van 180 personen (bedrijf)
Het hotel is een 2 jaar geleden volledig gerenoveerd en is zeer goed in orde. Goede service, zeer proper en verzorgt met erg goed en ruim buffet ontbijt. liggen is op +/- 5 minuten stappen van de jachthaven met leuke terrasjes.
momenteel is het hotel aan het uitbreiden met een nieuwe aanbouw. echter merk je hier helemaal niets van in het hotel zelf.

Kamertip: bovenste verdiepingen hebben zeer goede uitzichten
  • Verbleef: oktober 2017, reisde voor zaken
Beoordeeld op 14 oktober 2017 via mobiele applicatie

Heerlijk vertoeven hier. Luxe uitstraling van binnen. Mooi uitzicht over zee. Ontbijt is super. Aardige mensen hier.
Ligging ideaal. Door parkje langs haven zo het centrum in. 5 minuten lopen.
2 zwembaden met voldoende ligbedden er omheen. Met handdoekservice.

Verbleef: oktober 2017, reisde met een partner