16 september 2017 beoordeeld

Voor diegene die een gemiddelde uitvaart qua sfeer nog te uitbundig vindt is dit waarschijnlijk een aanrader, voor alle anderen; beschouw dit als een waarschuwing...
Totaal sfeerloos, de kamer is netjes maar het eten is desastreus. De kok, die waarschijnlijk eerst in een strafinrichting ervaring heeft opgedaan en zelfs daar ontslagen is wegens gebrek aan geleverde kwaliteit of het boek 'Hoe-prepareer-ik-honderd-maaltijden-voor-een-euro' uit zijn hoofd heeft geleerd, is de naam 'kok' niet waard. Niet geheel toevalligerwijs heet hij ook nog 'Manuel' en de link met 'Fawlty Towers' oftewel 'Hotel op Stelten' is snel gelegd.
Hotel ligt geïsoleerd en voor wie een drankje bij de maaltijd lust rest er eigenlijk geen keus om 'intern' te eten. Ontbijt voldoet wel en het personeel is op enkele na vriendelijk. Zwembad en sauna zijn netjes en goed onderhouden en geven even wat afleiding op een regenachtige dag.

• Verbleef: september 2017, reisde met een partner
9 mei 2017 beoordeeld

Mooie wandel omgeving. Hotel kamers wat verouderd doch proper. Ontbijt + diner van goede kwaliteit. Het 'wellness' gedeelte is wat overdreven. Het binnen zwembad had zeker niet de temperatuur wat mensen als comfortabel ervaren, zeg maar koud. De sauna diende men aan het onthaal op te zetten, dus tijdig verwittigen is de boodschap.

• Verbleef: maart 2017, reisde met een partner
27 april 2017 beoordeeld

Via Travelbird aangekondigd als "Charmant Hotel" hebben wij 6 dagen gezocht naar het Charmante van dit hotel en zijn er niet echt achter gekomen. De ligging is prima voor mooie wandelingen of fietstochten (nee, je kan er helaas geen fietsen huren), maar wel erg stil. Het dorpje heeft verder helemaal niks. Basis van het hotel is prima, maar er mist sfeer... De kamers zijn zoals de meeste hotelkamers, prima bedden, waardeloze kussens, 2 stoelen en buro, TV en kleine badkamer met douche. Redelijk schoon maar beetje verouderd (las ik ergens dat het 2014 was gemoderniseerd? Het ontbijt en diner in dezelfde eetzaal. Netjes, maar er mist (weer sfeer). Erg goed ontbijt! Veel verse producten. Uitstekend om je dag goed te beginnen. Maar wat is het hier stil... Het avondeten (halfpension) is matig. Elke dag een soepje, hoofdgerecht weinig groente geen sla, en een toetje na. Weinig fantasie en toen de uiensoep veel te peperig werd opgedient en bijna alle gasten hierover opmerkingen plaatste werd hier niet op gereageerd. Sommige dames in de bediening zijn vriendelijk, anderen weer stug. Wij misten een 'eigenaar' die sfeer en hartelijkheid brengt. Aan de bar ga je 's avonds zeker niet zitten, saai, stil, alhoewel wel overheerlijk bier; Veltins op 5 minuten is de brouwerij zeker het bezoeken de moeite waard. Het zwembad werd door de meeste gasten te koud bevonden (alhoewel ik dat lekker vond want je had het zwembad voor jezelf. De 'fitness' en sauna stellen niet veel voor. Gratis 'hopeloos' WIFI.
Maar de omgeving is prachtig!

• Verbleef: april 2017, reisde met een partner
25 maart 2017 beoordeeld

Voor een verblijf in het Sauerland is dit hotel prima gelegen in een klein rustig dorpje. De standaardkamers zijn ruim met goede bedden enkel de badkamer is misschien een beetje klein en zou wat onderhoud kunnen gebruiken (althans de kamer waar wij geslapen hebben). Vermits Altenhellefeld vrij centraal ligt in het Sauerland kun je van hieruit alle kanten op voor rondritten en wandelingen, er zijn ook een aantal heel leuke wandelingen die in het dorp zelf vertrekken. Het ontbijt is zeer uitgebreid, met verschilende soorten vlees en kaas, eieren, spek, soms worstjes en verse yoghurt en quark, met fruit enz. Je komt dus zeker niets te kort bij het ontbijt. Wij hadden gekozen voor halfpension en het avondeten bestaat uit drie gangen, dat was niet iedere avond even succesvol maar dat is natuurlijk ook persoonlijke smaak, over het algemeen genomen goed gegeten met een paar mindere punten. Het gebruik van de sauna en het zwembad zijn gratis. De sauna is een vrij kleine cabine maar vermits er weinig volk aanwezig was tijdens ons verblijf was dit geen minpunt ook het zwembad hadden wij meestal voor ons alleen. Negatief vond ik persoonlijk wel dat de saunacabine niet dagelijks werd gepoetst, dat zag je aan de vloer in en voor de cabine. Het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. Er is ook een grote parking aan het hotel zelf daarvoor moet je wel een klein straatje in om er te geraken. Samengevat een goed hotel ook voor een langer verblijf met heel goede bediening.

Kamertip: Vermits het hotel in een rustig dorp ligt zijn alle kamers heel rustig. Wil je eventueel een groter kamer of badkamer neem dan de superior.
  • Verbleef: maart 2017, reisde met een partner
4 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer vriendelijke ontvangst. Prachtige liggend in een rustige omgeving. Proper en mooi hotel. Lekker en verzorgd ontbijt en avondeten, we waren en in halfpension. Zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken. Wij hadden een prachtig weekend.

Verbleef: december 2016, reisde met een partner