Opslaan

Meer info
vanaf US$ 1.638,08
Meer info
Beoordeeld op 30 juli 2020

Prachtig dorp/stadje dat veel groter is dan dat ik gedacht had. Doet me denken aan de dorpen in de Elzas. Uniek om zo iets vlak over de grens met België en Nederland te hebben.

Datum van activiteit: juli 2020
Beoordeeld op 18 oktober 2019 via mobiele applicatie

Leuke winkel met veel mosterdcadeaus maar ook andere lekkere cadeaus. Museum alleen groepsrondleidingen op bepaalde momenten.

Datum van activiteit: oktober 2019
Beoordeeld op 5 september 2019

Door eigen ervaring als gids op een aantal windmolens bleek deze rondleiding toch zeer interessant. Het is een industriële malerij die sinds 1960 net buiten Monschau ligt en door riemaandrijving werkt met 2 steenkoppels. De oorspronkelijke molen door waterkracht aangedreven dateert uit ca. 1882 en ligt in Monschau zelf. Ook het proeven van de 22 verschillende smaken mosterd is een leuk aspect.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 26 mei 2019

Is wel de zoveelste mosterdmolen in Duitsland die we bezochten, maar toch laat het een indruk na. Er is ook winkel aan verbonden (waar je trouwens je ticketje moet kopen). In deze winkel vindt je alle soorten mosterd die ter plaatse worden gemaakt. Ze verkopen ook plaatselijke vleeswaren en kazen alsook bier. Ben je liefhebber van wijn, bezoek dan zeker hun wijnkelder.

Datum van activiteit: maart 2019
Beoordeeld op 27 april 2019 via mobiele applicatie

Hier krijg je een uitleg over de making of. Buiten is er een winkeltje waar je de vele verschillende soorten mosterd kan proeven. Tevens verkoopt men er schapenkaas wijnen oliën en sterke dranken waarvan je denkt ook kan proeven. Ik heb ook mosterdsoep gegeten en dit was best ok.

Datum van activiteit: april 2019