“Een fantastische ster”

Keukens: Belgisch, Nederlands
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
21 oktober 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Niet alle 1-ster restaurants zijn even goed, maar dit restaurant heeft me verbaasd. Super gezellig, zeer warme ontvangst, lekkere gerechten en verrassende wijnen.

20 oktober 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We werden zeer warm en hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Het kader is zeer mooi en authentiek. De gerechten waren stuk voor stuk kunstwerkjes die ook perfect smaakten.
Mooi assortiment aangepaste wijnen. Een aanrader!

12 oktober 2018 beoordeeld

Na de enthousiaste ontvangst was het prettig beentjes onder tafel schuiven in het sfeervolle restaurant. Bij een glaasje heerlijke champagne, krokante grissini met kruidenkaas en verrassende amuses overliepen we het uitgebalanceerde menu – we gingen voor de volle 6 gangen want we zouden niet weten wat weg te laten. Het was volop genieten van onder meer smeuïge ganzenlever, boterzachte inktvis, smaakvolle bbq-prei, wilde eend met topinamboer en kweepeer, een pittig kaasdessert met oude groendal en een zoete variatie van chocolade en passievrucht. We kozen voor onze favoriete Bogle’s van de uitgebreide wijnkaart en lieten ons nadien nog verwennen met een koffie en zoetigheden. De bediening verliep vlekkeloos en we staan er telkens weer van verwonderd hoe de chef vanuit zijn compacte keuken zonder pannengekletter of gedoe de fijnste gerechtjes op tafel kan toveren! Het afscheid was van korte duur want ’s anderendaags was De Zuidkant ook present op Damme Culinair met een indrukwekkende stand waar kon genoten worden van diverse gerechtjes, superlekkere wafeltjes (voor de gelegenheid mocht de zoon het wafelijzer bedienen, en hij deed dat prima!), wijntjes, … We kijken al uit naar het volgende feestje!

29 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi kader, fijne gerechten, prima service. Ook de passende wijntjes waren voortreffelijk. Misten enkel het laatste wauw gevoel dat je normaal hebt bij gerechten in een sterrenzaak. Maar niettemin voortreffelijk en een uitstapje naar het leuke Damme meer dan de moeite waard.

Datum van bezoek: september 2018
25 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten en leuke bediening !
Prachtige lokatie
Fijne keuken met een leuke prijs kwaliteit verhouding

Datum van bezoek: augustus 2018

Reizigers die De Zuidkant bekeken, bekeken ook

Damme, West-Vlaanderen

In De Zuidkant geweest? Deel je ervaringen!