“’t Is feest, als je bij Cora & Patrick bent geweest!”
Beoordeling van De Zuidkant

De Zuidkant
Geclassificeerd als nr. 1 van 56 Restaurants in Damme
Keukens: Belgisch, Nederlands
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
12 oktober 2018 beoordeeld

Na de enthousiaste ontvangst was het prettig beentjes onder tafel schuiven in het sfeervolle restaurant. Bij een glaasje heerlijke champagne, krokante grissini met kruidenkaas en verrassende amuses overliepen we het uitgebalanceerde menu – we gingen voor de volle 6 gangen want we zouden niet weten wat weg te laten. Het was volop genieten van onder meer smeuïge ganzenlever, boterzachte inktvis, smaakvolle bbq-prei, wilde eend met topinamboer en kweepeer, een pittig kaasdessert met oude groendal en een zoete variatie van chocolade en passievrucht. We kozen voor onze favoriete Bogle’s van de uitgebreide wijnkaart en lieten ons nadien nog verwennen met een koffie en zoetigheden. De bediening verliep vlekkeloos en we staan er telkens weer van verwonderd hoe de chef vanuit zijn compacte keuken zonder pannengekletter of gedoe de fijnste gerechtjes op tafel kan toveren! Het afscheid was van korte duur want ’s anderendaags was De Zuidkant ook present op Damme Culinair met een indrukwekkende stand waar kon genoten worden van diverse gerechtjes, superlekkere wafeltjes (voor de gelegenheid mocht de zoon het wafelijzer bedienen, en hij deed dat prima!), wijntjes, … We kijken al uit naar het volgende feestje!

Datum van bezoek: oktober 2018

29 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi kader, fijne gerechten, prima service. Ook de passende wijntjes waren voortreffelijk. Misten enkel het laatste wauw gevoel dat je normaal hebt bij gerechten in een sterrenzaak. Maar niettemin voortreffelijk en een uitstapje naar het leuke Damme meer dan de moeite waard.

Datum van bezoek: september 2018
25 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten en leuke bediening !
Prachtige lokatie
Fijne keuken met een leuke prijs kwaliteit verhouding

Datum van bezoek: augustus 2018
16 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Regelmatig komen we hier een avond uit eten, altijd is er wat lekkers te vinden op het menu dat altijd gevarieerd is en regelmatig veranderd. We kregen naar gewoonte onze apero voor mij is dat al jaren een vlierbessensap , mijn man gin tonic.
We zitten altijd aan onze zelfde tafel naast de haard waar we het gebeuren in de keuken kunnen volgen. De chef Patrick is heel inventief en gebruikt elke plaats van zijn keuken met veel creativiteit. Er was al twee keer een vegetarisch gerecht op het menu en dat was deze keer een echt schot in de roos zo lekker dat we er bijna met onze vingers ons bord leeg likten. Als vegetariër is dat bijzonder te beleven dat iemand jou ook waardevol vind en dat ook laat blijken door de aandacht aan zijn gecreëerd gerecht. We kunnen hier nooit over niets klagen want altijd worden we verwend met de beste zorgen door Cora en haar helpende hand. De drankjes en de wijnkeuze bij aangepaste wijn is ruim en altijd verrassend lekker zegt mijn man. We blijven uitzien naar een volgend bezoek liefs Bruno en Rita

Datum van bezoek: september 2018
26 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Super gegeten , stielkennis tot en met .
Zeer vriendelijke gastvrouw , wij komen zeker terug , dit vergeet je niet

Datum van bezoek: augustus 2018

Reizigers die De Zuidkant bekeken, bekeken ook

Damme, West-Vlaanderen

In De Zuidkant geweest? Deel je ervaringen!