“Een leuke activiteit voor een regendag”
Beoordeling van Salt Mine Hallein

Salt Mine Hallein
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 843,86*
Vanaf
IJsholen, watervallen en zoutmijnen Privétour ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 10 dingen om te doen in Hallein
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
Nuttige informatie: Activiteiten voor oudere kinderen, Activiteiten voor jonge kinderen
1 juni 2018 beoordeeld

Het bezoek aan de zoutmijn in Hallein is een ideale activiteit voor een regendag. Men maakt tijdens het bezoek van zo'n 2 uur kennis met de zoutwinning en met een stuk geschiedenis van de streek. Ook leuk met (niet te jonge) kinderen. 'Houd wel rekening met wat wachttijd voor het bezoek begint. Vooraf online uw bezoek boeken, met tijdafspraak, kan en is zeker aan te bevelen.

8 september 2017 beoordeeld

De zoutmijn is echt het uitje van de regio. Goed te bereiken, genoeg parkeerplaatsen. Koop van te voren tickets online, voorkomt dat je lang moet wachten. Ieder kwartier vertrok er een groep. Door de poorten (barcode online ticket word gelezen op je telefoon). trap naar beneden kom je bij garderobe: waar je blauwe broek en witte jas krijgt. Dit kun je over je eigen kleding doen. Beschermt tegen stof/zout? niet echt duidelijk het geeft wel extra dimensie en leuke fotos. Daarna in klein treintje (lees soort gymbank op wielen) naar beneden. De excursie duurt ongeveer 1.5 uur en je gaat met vaste groep en gids. De gids sprak bij ons 2 talen Engels, Duits en Italiaans. Hij verteld iets en dan zie je een film wat verteld over geschiedenis van zoutwinning en ontstaan van rijkdom: Salzburg. We vonden het erg intressant, leuk om in het donker te zijn, gaaf op het treintje, kortom zeker een aanrader.

20 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Vandaag naar de zoutgrotten van Hallein geweest. We hebben gisterenavond de tickets online gekocht. De kids tour, hierin zitten een gratis foto en een potje zout van de grotten bij inbegrepen. Je moet wel kids bij je hebben. Omdat we online hadden gekocht met een vertrekuur van 11.50u moesten we niet wachten. We kwamen 5 minuten op voorhand aan en konden direct door naar de kleedkamer. Daar moet je een pak over je kleren aandoen tegen het vuil en kan je handbaggage veilig afgeven. Eenmaal binnen is het genieten van het treintje, de 2 schuifafs en het meer in de grot. Kortom iets wat je moet gezien hebben....

8 augustus 2017 beoordeeld

Via bewegwijzering was deze plek goed te vinden.
Parkeren was er makkelijk en bij drukkere dagen kunnen ze wel wat mensen kwijt.

Bij het halen van je kaartje wordt je gelijk in een groep gezet, onze groep was vol dus je gaat dan met grote groep naar binnen.

Tegenvalletje was dat ze via een app een tour aanbieden in diverse talen, maar niet in het nederlands, terwijl er vele gezinnen zijn met kinderen, dus was juist voor kids handig om het in het nederlands te horen. gemiste kans in mijn ogen.

Voordat je naar binnen gaat krijg je stofwerende kleding, en een broek met extra billen bescherming tegen het glijden op de glijbaan. tevens kan je geen tassen mee naar binnen nemen, deze kan je netjes inleveren en worden op gelet door organisatie.

De tour gaat aan de hand van een film die ze op sommige plekken in mijn terug laten komen, dit verhaal is grappig en met grote knipoog gebracht, iets wat best bijzonder is voor oostenrijkers, omdat het met knipoog op katholieke geloof is, terwijl dit hier juist in hoog aanzien staat. Onder de grond wissel je ook nog van oostenrijks naar duits grond gebied en weer terug.

Ze bieden je veel aan om te zien en leggen ook vele dingen uit, mijn is niet meer in gebruik, maar de winning van hun zout is anders dan bij zeewater, was super leuk om te zien. Door treintje de grot in, glijbanen binnen om dieper de grot in te kunnen en varen met boot over een zoutmeer onder water wat prima verlicht en aangekleed is was juist ook erg leuk en interessant voor de kids, daarom had het nog mooier geweest als ze de app ook in het nederlands hadden gehad. Van Russisch, Chinees, engels en duits en italiaans (deze drie talen gebruikt de gids al).
En als je rondkijkt op parking waren er genoeg gele kentekens uit NL aanwezig.

Het geheel klopt, en bieden genoeg aan voor tijdens en na de tour, je kan ter plekke ook van alles eten, gewoon simpel en voor ieders was, aan het einde van de tour de bekende shop waar je doorheen moet en ze ook van alles aanbieden voor touristen als herdenking aan je bezoek. Ze maken tijdens je bezoek ook nog wat foto´s die je kan kopen, voordat je als gezelschap naar binnen gaat, als op de glijbaan waar je af glijdt.
Al om al een leuke interessant bezoek waar voor kids nog meer uit te halen is bij NL uitleg en op kinderlijk niveau.

Bekijk meer beoordelingen
8 augustus 2017 beoordeeld

Alles verloopt zeer vlot. Her en der wordt gestopt in de mijn en krijg je via geprojecteerde video's een zeer aangename en degelijke uitleg over het ontstaan en de geschiedenis van de zoutmijn. De filmpjes worden gespeeld door acteurs en er zit ook wat humor in, echt knap gedaan, dus geen saaie documentaires. Ook de begeleidende gids geeft nog wat extra uitleg in het Engels en Duits.
Op het einde krijg je een mini zoutvatje. Allerlei zoutproducten en aanverwante gadgets kan je aanschaffen in de souvenirshop.
De foto's die van je genomen worden (1 aan de ingang en 1 op de glijbaan) kosten 7,90 euro per stuk.
Voldoende parking.
Studenten en senioren krijgen 2 euro korting.

Reizigers die Salt Mine Hallein bekeken, bekeken ook

Bad Dürrnberg, Hallein

In Salt Mine Hallein geweest? Deel je ervaringen!