“Reserveren en gaan!! Top”
Beoordeling van Slot Oostende

Slot Oostende
Geclassificeerd als nr. 8 van 65 Restaurants in Goes
Beschrijving: Slot Oostende is een historische plek, misschien wel de vroegst bebouwde plek van Goes. We hebben het antieke slot met zijn rijke historie deels gerestaureerd, deels verbouwd en deels herbouwd. Het is een plek waar altijd iets te beleven valt.
8 augustus 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens onze vakantie hier twee keer gegeten. Echt een aanrader. Vriendelijk personeel, heerlijk eten en goede biertjes. Binnenlopen kan, maar het kan ook vol zijn. Reserveren via de site werkt erg snel. Het was beide keren behoorlijk druk, maar dit was niet te merken. Het eten kwam snel door. Als je zegt even te werken wachten is dit ook geen probleem. Heerlijke risotto en ook de carpaccio smaakte goed. Nog een aantal biertjes gekocht in het winkeltje voor thuis!

Datum van bezoek: augustus 2021

1 augustus 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een superleuke plek. Het gebouw zelf is prachtig verbouwd. Heel sfeervol. Personeel is snapt echt wat gastvrijheid betekent. Eten is heerlijk ( probeer vooral de runderstoof) en een bier proeverij een must!

Datum van bezoek: augustus 2021
23 juli 2021 beoordeeld

Afgelopen weekend was ik in het restaurant van Slot Oostende in Goes, waar ook de Slot brouwerij is gevestigd. Zowel Slot bieren als de bieren van Brouwerij Emelisse zijn daar (ook van de tap ) te verkrijgen, Emelisse staat als ‘grote broer van Slot Oostende’ voor de karakteristieke smaakbeleving, zo zegt de website. Ik ging speciaal dáár uit eten voor de White Label bieren van Emelisse; waarvan elk jaar een unieke barrel aged serie uitkomt. Dat heb ik geweten ..
Ik begon met de White Label Imperial Russian Stout Heavy Peated Islay Whisky BA van 15,8%. Geen idee waarom die als 1e . Enórm peated! Héél rokerig, turf/zilt. Je moet er echt ‘doorheen’ proeven om de whisky en koffie met beetje mokka/caramel er uit te halen. Geen allemansvriend! Wel een heel mooi, complex bier!
Daarna de White Label Imperial Russian Stout Cognac BA (15th Anniversary) van 15%. Deze is wat zachter. Net even wat toegankelijker, iets zoeter, maar ook erg rokerig. Je moet daar van houden, maar wát een mooie smaakbeleving.
Tussendoor een Wit Voetje van Slot Oostende zelf. Heerlijk zacht en romig weizenbier !
Daarna de Barrel Finished #4, een wheet wine gerijpt op Heaven Hill en Wild Turkey vaten. Ik kreeg deze na een leuk gesprek met de ober over de wat vergelijkbare smaken van de 2 peated White Labels van zojuist, gratis (!), en echt, ik viel bijna van m’n stoel ! Héérlijk vol en romig, de beide bourbon’s goed herkenbaar, beetje zoet maar niet té: ik had deze wat minder hoog op mijn lijstje staan omdat ik niet goed wist wat te verwachten van zo’n b.a. wheet wine, maar dit was mijn favoriet van de avond!
Daarna afgesloten met de White Label Espresso Stout Bourbon BA 2020. Die vond ik net wat lekkerder dan de 2 andere White Labels van eerder, wat meer herkenbare/proefbare Bourbon, koffie en chocolade-tonen, maar de Barrel Finished #4 bleef mijn favoriet!
Als diner hadden 3 van de 5 de Tex Mex burger, welke erg lekker was. De andere 2 hadden de runderstoof en Thaise curry, beide ook heel lekker. Het eten was er redelijk snel, alles tegelijk, alles goed warm ... wij herkennen ons dus niet in andere - slechte - reviews !
Mocht je in de buurt zijn van Goes: Slot Oostende ligt midden in het centrum en is écht heel leuk, gezellig, lekker eten maar vooral; héérlijk bier !

18 juli 2021 beoordeeld

We kwamen hier regelmatig voor de lunch en ook in de avond. Het eten was altijd prima. Gisteren was het echter ronduit slecht. Bij een hoofdgerecht een vegetarische burger die niet zelfgemaakt is, droog is en naar niks smaakt op een bordje met daarbij alleen wat diepvriesfriet. Er zat niet eens sla bij. Het dessert was ook verre van bijzonder en bij een van de dame blanches werd vanillesaus geserveerd ipv chocoladesaus.

De kwaliteit van het eten is goed achteruit gegaan helaas. Voor ons is het niet meer voor herhaling vatbaar. Het personeel is overigens wel vriendelijk.

11 juli 2021 beoordeeld

Helaas, we kwamen hier altijd graag maar nu er voor de 3e keer wat mis is bij de lunch gaan we maar afscheid nemen van dit restaurant. Eerder hadden we te maken met een aangebrande pizza en bot in de salade van de kippendij. Nu was het een lauwe tomatensoep met bevroren balletjes. Weten we gelijk dat de soep niet vers is maar opgewarmd wordt... En toen ze daarna voor de 5e keer in een kwartier kwamen vragen of we nog wat wilden, hebben we ons drinken maar snel opgedronken en zijn weggegaan.
Jammer Slot Oostende, de kwaliteit holt zomaar achteruit...

Datum van bezoek: juli 2021
AnitadeS98, Eigenaar van Slot Oostende, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 13 juli 2021

Wat jammer om te lezen dat uw bezoek niet naar wens is geweest. Onze excuses hiervoor. In Slot Oostende wordt alles zelf gemaakt, zo ook de soep. Vanwege de drukte in ons restaurant maken we verse soep in een grote hoeveelheid. Uiteraard laten we de soep niet in die grote hoeveelheid warm staan, maar doen we dit in kleinere porties. Jammer dat hij in uw geval niet warm genoeg is geweest. We gaan hier beter op letten! We hopen u toch graag weer in ons restaurant te mogen begroeten om te laten zien dat dit niet gebruikelijk is.

Reizigers die Slot Oostende bekeken, bekeken ook

In Slot Oostende geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.