“We zagen walvissen en dan is alles goed, blijft duur”
Beoordeling van Bahia Aventuras

Bahia Aventuras
Geclassificeerd als nr. 5 van 19 Boottochten en watersporten in Uvita
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
16 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We deden de combo excursie. Het is schreeuwend duur, 90$ p.p. Maar ze doen hun best om je veel te laten zien. We zagen in dit slechte seizoen wel walvissen. Dan is alles goed, wat je ook betaald hebt.

21 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

7 verschillende walvissen gezien waarvan 2 met kalf. Een keer een walvis met jong maar 5 meter van de boot. Echt een hele mooie ervaring!
Ook nog 4 zeeschildpadden gezien. En jonge spelende dolfijnen, die ook echt rond de boot bleven spelen.
De crew deed echt moeite om ons de beste ervaringen mee te geven. Ze hebben ons ook het gezang van een mannetje laten horen, weliswaar dankzij een bootje biologen naast ons met de juiste apparatuur. Maar ze wisselen vaak informatie uit met de biologen en vinden het fijn van elkaar te leren.
Verder hebben ze alleen maar respect voor de walvissen en verdere natuur. En het zijn ook gewoon hele aardige mensen!

2 augustus 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Bahia avonturas is een professionele organiatie. Wij hebben een walvissen ( bultruggen) met kalf gespot. Bij het boeken van de Tour gaven ze ons de garantie dat we walvissen zouden zien. Deze belofte kwamen ze ruimschoots na.

Verzorgde grote schone boten met sterke motor.
Iedereen kreeg zwemvest voor extra veiligheid.
Fruitlunch en water werd keurig verzorgt.
Uitleg in het Engels, enthousiaste gids die veel wiste vertellen over de walvissen en toonde ook illustraties.

Top Tour gehad, een echte aanrader voor een billijke prijs!

24 juli 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Na twee fantastische weken in Costa Rica stonden alweer de laatste activiteiten op het programma. De eerste dag op de Grote Oceaan walvissen bekijken en de tweede dag een bezoek brengen aan het nationale park Corcovado.
De eerste dag hadden we Alejandro als gids. Hij zei dat we vandaag walvissen gingen bezichtigen en als we geluk hadden ook andere zeedieren. Tevens zouden we op het einde nog tijd hebben om te snorkelen.
Alejandro had erg veel interessante feiten te vermelden over zijn vakgebied: dieren in Costa Rica. Hij was erg enthousiast samen met andere delen van de bemanning. Dat zag je vooral toen we dieren zagen, toen sprongen zij ook letterlijk van hun stoel om als een soort toeristen ook foto's te maken. Vandaag waren we erg gelukkig, we zagen namelijk een paar walvissen, veel dolfijnen, zeeschildpadden en zeer veel bijzondere vogelsoorten.
De tweede dag zouden we Corcovado van binnen mogen bekijken met onze gids Wayne. Deze gids was een typische Tico: aardig, enthousiast, behulpzaam en altijd een lach op zijn gezicht. Daarnaast wist hij inhoudelijk veel te vertellen over alle dieren en vertelde hij vele leuke anekdotes over zijn jeugd die betrekking hadden op de vele dieren die we zagen.

Al met al zijn de belangrijkste kenmerken voor deze touroperator: vriendelijk personeel; de gidsen zijn inhoudelijk goed, maar ook grappig; alles(vervoer, eten, en andere ranzaken) is tot in de puntjes geregeld en de ervaringen die je krijgt vergeet je nooit meer!

Bekijk meer beoordelingen
23 augustus 2014 beoordeeld

Wij hebben de Corcovade tour bij deze firma gedaan. Als gids hadden wij Cesar die ons goed en gevarieerd heeft rondgeleid in Corcovado. Op de 2 uur durende boottocht naar het Np toe hebben wij Bultruggen en zeeschildpadden gespot en konden daarvan rustig genieten. Gevarieerd wild gezien op de trail in Corcovado met een goed verzorgde lunch. Op de terugreis wederom de tijd genomen om te genieten van walvissen en schildpadden. Een aanrader wat ons betreft!

Reizigers die Bahia Aventuras bekeken, bekeken ook

Uvita, Provincie Puntarenas
Ballena, Provincie Puntarenas

In Bahia Aventuras geweest? Deel je ervaringen!