Bahia Aventuras
Geclassificeerd als nr. 2 van 20 Tours in Uvita
Attractiegegevens
21 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

7 verschillende walvissen gezien waarvan 2 met kalf. Een keer een walvis met jong maar 5 meter van de boot. Echt een hele mooie ervaring!
Ook nog 4 zeeschildpadden gezien. En jonge spelende dolfijnen, die ook echt rond de boot bleven spelen.
De crew deed echt moeite om ons de beste ervaringen mee te geven. Ze hebben ons ook het gezang van een mannetje laten horen, weliswaar dankzij een bootje biologen naast ons met de juiste apparatuur. Maar ze wisselen vaak informatie uit met de biologen en vinden het fijn van elkaar te leren.
Verder hebben ze alleen maar respect voor de walvissen en verdere natuur. En het zijn ook gewoon hele aardige mensen!

2 augustus 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Bahia avonturas is een professionele organiatie. Wij hebben een walvissen ( bultruggen) met kalf gespot. Bij het boeken van de Tour gaven ze ons de garantie dat we walvissen zouden zien. Deze belofte kwamen ze ruimschoots na.

Verzorgde grote schone boten met sterke motor.
Iedereen kreeg zwemvest voor extra veiligheid.
Fruitlunch en water werd keurig verzorgt.
Uitleg in het Engels, enthousiaste gids die veel wiste vertellen over de walvissen en toonde ook illustraties.

Top Tour gehad, een echte aanrader voor een billijke prijs!

24 juli 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Na twee fantastische weken in Costa Rica stonden alweer de laatste activiteiten op het programma. De eerste dag op de Grote Oceaan walvissen bekijken en de tweede dag een bezoek brengen aan het nationale park Corcovado.
De eerste dag hadden we Alejandro als gids. Hij zei dat we vandaag walvissen gingen bezichtigen en als we geluk hadden ook andere zeedieren. Tevens zouden we op het einde nog tijd hebben om te snorkelen.
Alejandro had erg veel interessante feiten te vermelden over zijn vakgebied: dieren in Costa Rica. Hij was erg enthousiast samen met andere delen van de bemanning. Dat zag je vooral toen we dieren zagen, toen sprongen zij ook letterlijk van hun stoel om als een soort toeristen ook foto's te maken. Vandaag waren we erg gelukkig, we zagen namelijk een paar walvissen, veel dolfijnen, zeeschildpadden en zeer veel bijzondere vogelsoorten.
De tweede dag zouden we Corcovado van binnen mogen bekijken met onze gids Wayne. Deze gids was een typische Tico: aardig, enthousiast, behulpzaam en altijd een lach op zijn gezicht. Daarnaast wist hij inhoudelijk veel te vertellen over alle dieren en vertelde hij vele leuke anekdotes over zijn jeugd die betrekking hadden op de vele dieren die we zagen.

Al met al zijn de belangrijkste kenmerken voor deze touroperator: vriendelijk personeel; de gidsen zijn inhoudelijk goed, maar ook grappig; alles(vervoer, eten, en andere ranzaken) is tot in de puntjes geregeld en de ervaringen die je krijgt vergeet je nooit meer!

23 augustus 2014 beoordeeld

Wij hebben de Corcovade tour bij deze firma gedaan. Als gids hadden wij Cesar die ons goed en gevarieerd heeft rondgeleid in Corcovado. Op de 2 uur durende boottocht naar het Np toe hebben wij Bultruggen en zeeschildpadden gespot en konden daarvan rustig genieten. Gevarieerd wild gezien op de trail in Corcovado met een goed verzorgde lunch. Op de terugreis wederom de tijd genomen om te genieten van walvissen en schildpadden. Een aanrader wat ons betreft!

17 augustus 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

In uvita op zoek gegaan naar een goede aanbieder om walvissen te gaan bekijken. Voordat we met deze organisatie (letterlijk ) in zee gingen, eerst even wat in uvita rond gewandeld en meerdere aanbieders van een gelijksoortige trip opgezocht. Tijdens de vraag om wat informatie (ik spreek zelf jammer genoeg geen Spaans ) bleek dat de kleinere bedrijven als bahia balena en pelican tours het niet gingen worden. Ze spraken slecht Engels en begonnen zonder dat ik er om gevraagd had gelijk met goedkopere prijzen te komen. Bleven er twee grote aanbieders over namelijk dolphin tours en bahia aventura. De laatste is het geworden. Bootjes zagen er verzorgd uit, nette zwemvesten en spraken er goed Engels.

De trip was super! Een super gids die meeging. Onwijs veel kon vertellen over de verschillende walvissen. De gids nam samen met de kapitein (michael en hulp Tony) echt het initiatief. We gingen zelf zoeken naar de walvissen en wanneer we er weer een gevonden hadden kwamen de andere organisaties snel aanvaren. In totaal hebben we 8 walvissen gezien, dolfijnen en schildpadden. Tijdens het kijken kregen we water, ananas en watermeloen.

We hebben we iets meer betaald dan de andere organisaties maar het was echt de moeite waard. ( in t hotel ook andere mensen gesproken die bij een andere organisatie hadden geboekt en die hebben minder gezien)

Kort om, super trip!

Reizigers die Bahia Aventuras bekeken, bekeken ook

Uvita, Provincie Puntarenas

In Bahia Aventuras geweest? Deel je ervaringen!