“Super tour”

Bahia Aventuras
Geclassificeerd als nr. 2 van 20 Tours in Uvita
Attractiegegevens
17 augustus 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

In uvita op zoek gegaan naar een goede aanbieder om walvissen te gaan bekijken. Voordat we met deze organisatie (letterlijk ) in zee gingen, eerst even wat in uvita rond gewandeld en meerdere aanbieders van een gelijksoortige trip opgezocht. Tijdens de vraag om wat informatie (ik spreek zelf jammer genoeg geen Spaans ) bleek dat de kleinere bedrijven als bahia balena en pelican tours het niet gingen worden. Ze spraken slecht Engels en begonnen zonder dat ik er om gevraagd had gelijk met goedkopere prijzen te komen. Bleven er twee grote aanbieders over namelijk dolphin tours en bahia aventura. De laatste is het geworden. Bootjes zagen er verzorgd uit, nette zwemvesten en spraken er goed Engels.

De trip was super! Een super gids die meeging. Onwijs veel kon vertellen over de verschillende walvissen. De gids nam samen met de kapitein (michael en hulp Tony) echt het initiatief. We gingen zelf zoeken naar de walvissen en wanneer we er weer een gevonden hadden kwamen de andere organisaties snel aanvaren. In totaal hebben we 8 walvissen gezien, dolfijnen en schildpadden. Tijdens het kijken kregen we water, ananas en watermeloen.

We hebben we iets meer betaald dan de andere organisaties maar het was echt de moeite waard. ( in t hotel ook andere mensen gesproken die bij een andere organisatie hadden geboekt en die hebben minder gezien)

Kort om, super trip!

9 augustus 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben met Bahia een tour gedaan om walvissen en dolfijnen te zien! Onze freelance tourguide Michael was geweldig, echt iemand die zijn beroep met passie uitvoert. Hij was op tijd, meteen alles op orde, niet wachten maar gaan! Is gedreven om zijn bezoekers alles te laten zien en verteld veel op de tocht. Je merkt dat hij liefde en respect heeft voor de dieren hij spot, gaan er naar toe maar houden voldoende afstand! We hebben werkelijk meerdere walvissen met hun baby gezien, en prachtige groepen dolfijnen die voor onder naast de boot mee zwommen, een waar genot en bijna onwerkelijk deze mooie dieren te zien. Er is genoeg water en fruit voor iedereen aan boord en je mag ook op een bepaalde plek van de boot af om te snorkelen of te zwemmen. Kortom een geweldige ervaring en goed regelde tour met als kers op de taart de leuke, passievolle gids Michael!

16 maart 2014 beoordeeld

We zijn met Bahia Aventuras op een dagtour naar Corcovado geweest. Dit was geweldig. Je gaat met de boot in 1,5 uur naar het Corcovado park. Onderweg kijken de gidsen al voortdurend of ze schildpadden, dolfijnen of walvissen zien. Op de heenweg hebben we een schildpad gezien en op de terugweg dolfijnen die samen met een walvis zwommen! Dat was heel bijzonder. De gidsen waren zelf ook heel enthousiast over de dieren en gingen zelf ook foto's en filmpjes maken. Dat is erg leuk. Ze namen ook volop de tijd om de walvis meerdere keren onder te zien gaan (3x de hele staart in de lucht). Corcovado zelf is ook echt een aanrader. Heel veel dieren gezien en wederom waren de gidsen hier heel goed in het spotten van dieren. Michael ging zelfs steeds de bosjes in voor mij om te zorgen dat de basilisken (Jezus Christus hagedis) over het water renden en ik foto's kon maken. Ook het Engels was goed, waardoor ze goed uitleg konden geven.

De tour is het geld meer dan waard, echte aanrader!!

12 oktober 2013 beoordeeld

Ik heb samen met mijn vriendin in september 2013 de 'Whale and dolphinwatch' en 'Corcovado' tour gemaakt met Bahia Aventuras in het Marino Ballena National Park. Tijdens de whalewatch tour hebben we bultruggen gespot, we zagen echter enkel de vinnen en een stukje lichaam. Dit viel derhalve een beetje tegen. Verder hebben we wel een aantal dolfijnen (waarvan 1 dood dolfijntje die door haar moeder werd geduwd, erg zielig) en wat schildpadden gezien. Je zit op een snelle boot en we waren in totaal maar met z'n vieren, dus we kregen alle aandacht. Het snorkeltripje was iets minder vanwege de ruwe zee, dus je zag vrijwel niets. Kortom, de tour was leuk, de bultruggen en dolfijnen indrukwekkend, echter hadden we er meer van verwacht.

Een dag later hebben we de Corcovado tour gemaakt. Dit is een volledige dag, echter zeer de moeite waard! Het is een lange tocht naar Corcovado maar onderweg nemen ze uitgebreid de tijd als ze een dolfijn, walvis, schildpad of iets anders spotten. Aangekomen in Corcovado ligt er een kleine maaltijd klaar (fruit etc.). Bij aankomst moet je wel door het water, dus zorg dat je slippers of waterschoenen mee hebt en bescherming voor de camera. Vervolgens maak je in de ochtend een hike door de jungle, hier hebben we erg veel dieren gezien en ook van zeer dichtbij! 's Middags krijg je een degelijke lunch om vervolgens nog een waterval te bezoeken.
Op de terugweg hebben we erg veel bultruggen gezien en wel in volle glorie (springend uit het water), echt een super ervaring en zeer indrukwekkend!

Bahia Aventuras heeft alles goed voor elkaar, goede boten, begeleiders met kennis, veiligheid staat voorop, degelijk eten, kortom een aanrader voor excursies.
Echter had je in ons geval genoeg gehad aan de Corcovado tour, hier hebben we meer dolfijnen en bultruggen gezien dan op de Whale en Dolphin tour.

29 augustus 2013 beoordeeld

Ik had aanvankelijk niet veel zin in deze tour, maar mijn vriendin wilde heel erg graag.
Bij het zien van de snelle boot en de ruige golven werd het al interessanter. Lekker hard over zee geknald en meteen in het begin ook al dolfijnen gezien. Later nog een walvis met baby! Echt fantastisch. de kapitein had erg goed ogen want zag vanuit het niks ook nog een zeeschildpad en waterslang aan het oppervlak. Echte een leuke tour om te doen.

Reizigers die Bahia Aventuras bekeken, bekeken ook

Uvita, Provincie Puntarenas

In Bahia Aventuras geweest? Deel je ervaringen!