“Hier moet je heen”

US$ 64,52*
Vanaf
NOORD-MONTENEGRO, DURMITOR, TARA & OSTROG TOUR
Geclassificeerd als nr. 1 van 21 dingen om te doen in Niksic
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Beroemdste klooster van Montenegro en als in dit land bent mag dit dan ook niet missen volgens mij. Voor mij is het geen pelgrimsoord en is er niets heiligs aan. Voor anderen wel. Naar mijn gevoel ben je allemaal even welkom als je je maar respectvol gedraagd.

13 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is de moeite waard om tot hier te rijden, dit klooster in de rotswand is een oase van rust. In het klooster (gratis toegankelijk trouwens) zijn er 2 kapelletjes waarvan de rotswand beschilderd is, prachtig. Het uitzicht over de vallei loont ook de moeite. Parkeren kan op 200m vh klooster, dan zijn er nog een 300 trapjes te doen. Makkelijk bereikbaar via Podgorica of Niksic.

10 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij bezochten het klooster op een zondag in de namiddag. Er was niet veel volk toen. We parkeerden op parking en moesten dan nog zo'n 15 min ophoog klimmen.
Mooie fresco's binnen in het klooster.
We veel trappen voor de kids.

9 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ostrog staat vermeld als één van de must do's van Montenegro. Na mijn bezoek kan je beter zeggen een must avoid. Voor diep religieuze mensen kan ik me inbeelden dat deze plek heel speciaal is.
Het zicht vanop het klooster is prachtig, maar het klooster zelf is enorm klein, en buiten een paar mooie fresco's niet veel speciaals.
Ons bezoek heeft wel geteld 30 minuten geduurd waarvan 20 minuten aanschuiven om een piep klein kamertje in te gaan waar de botten bewaard worden van één van de stichtende priesters.

Als je op minder dan 30 minuten rijden bent, kan je het zeker bezoeken.
Als je van verder komt kan je alleen maar teleurgesteld worden als je niet gelovig bent.

Bekijk meer beoordelingen
28 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg indrukwekkend Hoe dit klooster gebouwd is in een bergwand. Je kunt vanuit beneden een pad omhoog lopen (uur wandelen geen makkelijk pad ) of halverwege de auto parkeren en nog 10min wandelen.
De binnenkant van het klooster was mooi, maar wij vonden het niet heel bijzonder (zeker niet om er een uur voor in de rij te staan om binnen te kunnen).
Wij zijn er speciaal voor gereden vanuit petrovac, als je weinig tijd hebt vind ik het niet de moeite waard. Als je er in de buurt bent zeker langs rijden.

Reizigers die Ostrog Monastery bekeken, bekeken ook

Cetinje, Cetinje Municipality
Cetinje, Cetinje Municipality

Podgorica, Gemeente Podgorica

In Ostrog Monastery geweest? Deel je ervaringen!