Beoordeeld op 25 augustus 2018

We beleefden hier een fantastische vakantie! Dit mooie resort kon ons van begin tot eind bekoren. Lekker eten, mooie ruimte kamers en een fantastische tuin met mooi zwembad gelegen aan de zee. Ook een dikke pluim aan het personeel, ze deden er alles aan om ons een topvakantie te bezorgen! We gaan zeker terug!

Verbleef: augustus 2018, reisde met familie
Beoordeeld op 7 augustus 2018

Wij zijn net twee dagen terug van Griekenland en we logeerden in dit hotel. Er zijn veel woorden die in me opkomen om dit hotel te omschrijven maar om het kort te houden het was werkelijkwaar FANTASTISCH!
Ik had natuurlijk al veel foto's gezien en was ongelooflijk benieuwd hoe het was en ik ben zeker niet teleurgesteld!
Bij aankomst(rond 12u) was het al meteen zeer positief. We kregen een drankje en hapje aangeboden in de lobby en we kregen ook natte handdoeken om even te bekomen van de reis. We konden onze kamer niet meteen in omdat deze nog werd klaargemaakt maar geen nood! We kregen meteen onze all-inclusive pasjes en mochten gaan genieten van een heerlijke lunch.
- Kamer: Op internet had ik van die suites gezien en ik was een beetje teleurgesteld dat we niet zo een kamer geboekt hadden maar de superiorkamer in het bijgebouw is ook zeker zijn geld waard. De kamer was zeer mooi ingericht en we kregen een prachtig uitzicht over de tuin van het hotel. Een heel moderne inrichting, zeer ruim, netjes en strak zoals ik het eigenlijk wil.
- Zwembad/Zee: Het zwembad was prachtig. Je had een zoet-en-zout watergedeelte. Ik ben zelf meer fan van zoet water dus daar heb ik vooral van gebruik gemaakt. Het zwembad is prachtig. Ook zeer proper. Aangezien dat het een 'adults only' hotel is, is het ongelooflijk rustig aan het zwembad. Dat merk je echt wel. Je kan hier heerlijk ontspannen in het zwembad zitten, rustig baantjes trekken en allerlei andere dingen doen. Aan het zwembad/zee heb je genoeg ligbedjes. Er zijn wel enkelen die rond 8uur(wanneer de strandbar opengaat) hun handdoek op de stoel gaan leggen maar ja dat heb je uiteindelijk in elk hotel. Er zijn ligbedjes aan het zwembad(vloergedeelte) maar ook op het grasgedeelte met mooie parasols EN ook op het strand zijn ligbedjes aanwezig. Het is maar waar je van houdt natuurlijk!
Rond het hotel heb je ook zo plekjes met water die verlicht worden en dat creëert een zeer mooi sfeertje.
- Eten: Ik had op verschillende sites gelezen dat het eten niet zo super was maar ik was zeer tevreden. Ik heb geen enkele avond slecht gegeten! In het buffetrestaurant Vis a Vis is er ongelooflijk veel keuze en vindt je sowieso wel iets wat je letterlijk vind. Er is misschien iets te veel keuze want vele gasten nemen veel maar gooien ongelooflijk veel weg wat zonde is! Over het eten valt echt niks te klagen. Ontbijt/lunch/diner zijn fantastisch!
Bij onze aankomst kregen we een voucher om eens te dineren in één van de twee restaurants die beschikbaar waren voor ons. Degu7 of Milonges taverne. Wij kozen Degu7. Het is een vrij chique restaurant. Het was lekker maar niet echt mijn stijl. Wel heel fijn dat ze zoiets aanbieden.
- Locatie: Het hotel bevindt zich in Ixia. Het domein rond het hotel is vrij verlaten en eigenlijk valt over een groot deel van Ixia hetzelfde te zeggen. Heel veel gebouwen die vervallen zijn of nooit zijn afgemaakt. Ik vind het wel iets hebben maar het is pijnlijk om te zien hoe het eiland is gegrepen door de crisis. Ixia ligt natuurlijk niet ver van de luchthaven en Rhodos stad. Je kan een taxi nemen aan het hotel. Voor 11 euro ben je in Rhodos stad waar het zeer gezellig is. De oude stad/nieuwe stad bieden allerlei faciliteiten voor een leuk daguitstapje. Het verkeer naar de stad is wel vrij heftig maar misschien zijn ze dat wel gewoon in Griekenland. Een dikke pluim voor de buschauffeurs/taxichauffeurs die ons elke keer door het verkeer geleid hebben.
- Personeel: Het personeel is werkelijk FANTASTISCH. De mensen waar ik het meest contact mee gehad heb aan de bar en in het restaurant Vis a Vis zijn ECHT FANTASTISCH! Ongelooflijk vriendelijk, willen praten, doen alles voor je, zijn oprecht en eerlijk. Ik ga ze oprecht allemaal missen en vind het ongelooflijk spijtig dat ik ze waarschijnlijk nooit meer zal zien. ευχαριστώ!!!♥♥♥

Een echte TOPPER! Ik raad iedereen dit hotel aan :)!

• Verbleef: augustus 2018, reisde met familie
Beoordeeld op 9 juli 2018

Dit was een van onze beste resorts ooit! Van ontvangst tot vertrek genoten van service, gastvrijheid, oprechte vriendelijkheid. Heerlijk eten en het personeel had alles met een lach onder controle. En wat een serene rust, heerlijk! Ook was alles zeer schoon. Het eten was goed en voor iedereen wat wils. Soms was de vis en het vlees wel érg gaar, maar ach...de garnituren en salades maakten weer veel goed. Om over de top-desserts maar te zwijgen. Leuk opgezet met het gras tussen zwembad en strand. Misschien twee verbeterpunten : De douche was niet heel comfortable. Deze hing te laag en te dicht bij de wand. Omdat je in een badkuip staat, moest je als grote vent wel beetje manoeuvreren. Ander puntje vond ik dat er helaas geen onderscheid werd gemaakt bij diner of je keurig gekleed kwam, of dat er tóch weer " haltershirtjes en slippers "binnen kwamen. Volgens de regels mag dit eigenlijk niet. De meesten waren ook keurig in dress, maar een paar lapten dit aan hun laars. De gastvrijheid mag van mij dan best wel even minder door deze gasten te wijzen op de dresscode. Volgend jaar absoluut weer terug, omdat het garantie is voor een onbezorgde vakantie.

• Verbleef: juli 2018, reisde met een partner
Beoordeeld op 6 oktober 2017

Allereerst een dikke pluim voor Costa van Thomas Cook, een persoon die geholpen heeft bij een van onze medereizigers die zijn been had gebroken. Regelmatig en zelfs op zijn verlofdag kwam hij even horen ter plaatse. We waren met 9 personen, met de leeftijd tussen 63 en 84 jaar. Iedereen was tevreden, en zeker over het personeel van receptie, bars en restaurant. Het was zoals we verwacht hadden, dus "heel goed" in beoordeling.

Kamertip: Sommige plaatsen moeilijk bereikbaar voor rolstoel zonder hulp
  • Verbleef: oktober 2017, reisde met vrienden
SENTIDO_Ixian_Grand, Γενικός Διευθυντής van Sentido Ixian Grand, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 19 oktober 2017

Dear Guest,

Thank you for choosing our hotel, SENTIDO Ixian Grand for your accommondation on Rhodes Island and for devoting time to post your experience with us on TripAdvisor.

I am more than happy to read that your are very satisfied about our staff members and service. We strive to make our best to make our guest feel like home in the best possible way. I am more than delighted to know that we have reached our goal.

We hope to see you again in our hotel, SENTIDO Ixian Grand!

Warmest regards.

Beoordeeld op 6 september 2017 via mobiele applicatie

Niet zo goed zoals iedereen er over doet. Inderdaad veel all in dranken, maar spijtig genoeg niet lekker. Wijn is verschrikkelijk.
Inderdaad mooi en proper zwembad, maar spijtig genoeg ijskoud (kouder als zeewater) en onaangenaam.
Rhodos is inderdaad een mooie stad, maar vanuit hotel geen goede tips.
En inderdaad bij je all in zit een maaltijd in een mooi restaurant met 7 gangen, maar wederom spijtig dat die in anderhalf uur moeten worden geconsumeerd en het eten en drinken van lage kwaliteit zijn.
Er zijn nog vele andere dingen die ons teleur stellen en die niet zo goed zijn als wordt voorgesteld.

Verbleef: augustus 2017, reisde met familie