6 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een mooi, groot hotel complex direct aan het strand. Het hotel heeft diverse zwembaden waaronder een adult only bad, heerlijk! Ligbedden aan het strand zijn er ook.

De ligbedden zijn prima, aluminium frame met een matrasjes en voldoende parasols. Helaas heeft de handdoeken leggen bende ook hier toegeslagen. Het hotel zou hier iets aan moeten doen. Badhanddoeken zijn te verkrijgen in het winkeltje bij een van de zwembaden.

Wij hadden een kamer met zeezicht. Zeker een aanrader, mooi uitzicht, 's avonds lekker koel door de schaduw en toch kunnen genieten van de zonsondergang. De meeste kamers hebben hun balkon met uitzicht op een zwembad. De hotelkamer is prima, ruim, netjes en voorzien van alle gemakken. Tv (met BVN) grote koelkast moet diepvriesvak, airco, een bank en een ruim balkon.

Het eten wordt in buffetvorm geserveerd. Het is afwisselend, ruim van assortiment en lekker. Mocht je niet voor all inclusieve of half pension gaan, het hotel ligt direct aan de straat vol winkeltjes, bars en restaurants.

Kortom een prima hotel zeker een aanrader.

Verbleef: september 2017, reisde met een partner
Sofia K, Γενικός Διευθυντής van Porto Platanias Beach Resort & Spa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 7 september 2017

Dear vgerwen,

First of all we would like to thank you for your preference towards our hotel and your time posting your kind feedback in trip advisor.

We are really happy with your comments and how you enjoyed your holidays with us and we are looking forward to welcoming you soon again!
Thank you for giving us such a good rate,
Kindest regards
Lefaki Maria
Guest Relations Department.

11 augustus 2017 beoordeeld

Aankomst bij de receptie werd verteld dat een creditcard verplicht zou zijn, na de vierde keer te hebben gezegd dat er geen creditcard was moest ik mn paspoort afgeven waar ik mee instemde, toen ik vroeg om een bewijs voor het in bewaring nemen van mijn paspoort werd er vreselijk moeilijk gedaan en de hotelmanager moest er aan te pas komen, leuke eerste kennismaking dus.
Het hotel is mooi gelegen aan het smalle zandstrand, de kamers zijn schoon maar niet de luxe die je van een vijf sterren resort mag verwachten. Drie tiener dames; 18, 16 en 15 jaar werden op een klein kamertje gestopt welke normaliter net groot genoeg zou zijn voor een persoon!
De foto's die op de site van Tui staan zijn met een groothoeklens genomen en er staan zelfs foto's op die ik niet kloppen met de werkelijke situatie.
Het personeel is besmet met het Grieksetrots virus en we kregen zelden het gevoel dat we de gasten waren die van een heerlijke vakantie konden gaan genieten! We konden niets zelf bepalen, in het restaurant kreeg je een tafel toegewezen en er werd niet al te vriendelijk gedaan(uitzonderingen waren er gelukkig wel).
Het ontbijt en diner zijn prima.
Ik zou mijn dure geld niet meer uitgeven aan Porto Platanias, kijk voor een appartementje en lekker uit eten in de vele restaurants in de buurt en iets verder het bredere zandstrand op zoeken......

• Verbleef: augustus 2017, reisde met familie
Sofia K, Γενικός Διευθυντής van Porto Platanias Beach Resort & Spa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 15 augustus 2017

Dear Mrs. anhouwe,

First of all, we would like to thank you for choosing our hotel for one more time this summer since it is not your first stay in Porto Platanias!
Further to your review, it is a little bit surprising that you are not satisfied by our service even though you have visited our hotel the previous years as well! During check in as in all the hotel worldwide we keep either a credit card number or a passport just for guarantee to the hotel in case of damages in the room.
We always treat our guests with the highest level of service but as you understand there are always policies that the staff should follow for the smooth operation of the hotel.
We are delighted however that you found our buffet at the restaurant pretty nice and various!

We always remain at your disposal.

Kind regards,

Angeliki Sgouromalli
Guest Relations Mng

31 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Laten we positief beginnen. Wij hadden een kamer met zeezicht en deze was mooi, schoon en geen geluids overlast. Uitzicht is super. Op het resort is een zwembad alleen voor volwassenen en deze is lekker rustig. Jammer is wel als je om 9 uur gaat ontbijten je overal al handdoeken ziet liggen maar geen mensen terwijl het hotel wel aangeeft dit aan te pakken.
Maar het ergste is het eten. Dat was echt zo slecht. Het ontbijt lijkt heel wat maar is niks en gewoon niet lekker. Het avond eten is heel slecht. Op het vlees zou ik nu nog kauwen. We zijn na 2x proberen elke avond uit eten geweest.
Wel een leuke vakantie gehad maar dit resort is maximaal 3 sterren waardig.

Verbleef: mei 2017, reisde met een partner
Sofia K, Γενικός Διευθυντής van Porto Platanias Beach Resort & Spa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 juni 2017

Dear Rodlag,

To begin with, we would like to thank you for your feedback regarding your recent stay in Porto Platanias Beach Resort & Spa!

We are delighted to hear that you found a lot of positive aspects during your stay in our hotel and specifically our beautiful rooms with spectacular view to the Cretan sea and the immaculate areas all around the hotel! However, we are really disappointed that you were not satisfied from our food facilities while the majority of our reviews concerning the food acclaim our food products and the quality of our services. We can understand that its individual has different preferences on their diet and this is why we always offer a variety of flavors and choices in our buffet.

We hope that we will have the chance to welcome you back in our hotel!

With kind regards,

Angeliki Sgouromalli
Guest Relations Manager

30 december 2016 beoordeeld

Kamers ok maar veel last van lawaai buiten tot s'nachts. Restaurant is fabriekje en iedereen loopt maar door elkaar. Dressing code: daar trekt men zich niets van aan. Dit is geen 5-sterren hotel, kn geen geval. Personeel aan receptie ook niet vriendelijk. Bij lawaai tot kn de nacht tot drie maal toe naar receptie gebeld....men zou er iets aan doen. Neen, ze doen er niets aan. Uitstap naar Samaria kloof en opstaan om 5 uur....maar pas kunnen slapen vanaf 2 uur. Neen, nooit meer.

Verbleef: mei 2016
17 oktober 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Het hotel ziet er mooi uit. Stenen vloeren en prachtige zalen. De kamers zien er ook prima uit en hebben airco en TV. Er is ook Wifi op de kamers, maar dat is wel langzaam, en je moet regelmatig opnieuw inloggen. Tip: bij het zwembad is je wifi bereik beter. Nu wij er waren (oktober 2016) waren er vooral ouderen uit Skandinavië en Engeland. Er was echter ook een groep Engelse jongeren die erg luidruchtig was en veel dronk. Een ervan schreeuwde om 06:00 het hele hotel wakker en dat ging door tot 06:30. Wij vinden het raar dat de receptie er niks aan deed, want die konden dat daar ook horen.
De ligging is prima, aan de hoofdstraat van Platanias. Dat plaatsje is in oktober niet echt super bruisend, en het nachtleven moet je je in die periode ook niet heel veel bij voorstellen. In het hotel kun je tot 23:30 drankjes pakken en cocktails bestellen aan het zwembad, maar het was er niet heel gezellig om te zitten. Wij zijn daarom diverse avonden buiten het hotel bij de kroegjes langs de hoofdstraat gaan zitten.
De tijden waarop je wat kunt eten mogen wat ons betreft aangepast worden. Want 's ochtends liggen er pizza stukjes die je mag pakken, en smiddags tot 17:00 kleine taartjes en schepijs. Het is lekkerder als ze pizza in de middag doen. De lunch is tot 14:30 ookal stond er eerst 15:00 en het diner pas om 18:30. Daartussen kun je dus niks eten, en dat is vervelend als je n dagje weg gaat en in de middag terug komt. Je hebt immers wel voor all-in betaald. De prijzen van eten zijn gemiddeld tot hoog in platanias, dus uiteindelijk ben je prijstechnisch wel beter uit als je all-inclusive doet. De kwaliteit van het eten was wisselend. Het ontbijt is geweldig, met pannenkoekjes, kwarksoorten, crusli, melk, koffie, toast, broodjes en noem maar op. De lunch was ook prima. Alleen het diner zijn we niet over te spreken. Het vlees was geregeld te rauw. Bij kip kan dat gevaarlijk zijn. Het stoofvlees, waar we normaal gek op zijn, was 50/50 vet en vlees. De friet was niet lang genoeg gebakken (slap dus) en zelfs het gebakken ei had wat langer gemogen. Misschien om snel genoeg mensen van eten te kunnen voorzien dat ze te kort bakken. Moet wel gezegd dat het dessert bij het buffet uitgebreid en goed is. Griekse yoghurt met honing, ijs, gebakjes, taarten, baklava, vanalles om te kunnen pakken.
Het personeel is wisselend in vriendelijkheid. Bij de Atlantis bar (bij het zwembad) werken een paar zeer vriendelijke mensen, maar de dames bij de receptie begroeten je niet eens als je binnenloopt en kijken nogal nors. In het restaurant verschilt dat ook, een man daar berispte gasten die een liedje wilden zingen voor een jarige man en zei ze dat ze dat maar boven moesten doen (de bovenste van de 2 eetzalen). Ook leek het een beetje of het personeel in het restaurant kort wordt gehouden door een manager en op hun tenen moet lopen. Kanttekening: dat kan ook komen omdat ze er al een poos op hebben zitten en het seizoen bijna om is. Strandbedjes aan het strand moet je 2.50€ huur voor betalen, raar dat dit niet bij de prijs in zit. En besef je dat de drankjes die je krijgt van budget merken zijn, de whisky is niet te drinken.
Er worden wel dingen georganiseerd zoals een popquiz en karaoke avond, dat is leuk. En je kunt er fijn zitten aan het zwembad of nog beter, daar iets voorbij zodat je prachtig over de zee uitkijkt. Zoals u leest: een hotel met een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar ik hoop echt dat ze wat aan de verbeter punten gaan doen.

Verbleef: oktober 2016, reisde met een partner