9 oktober 2013 beoordeeld

Zeer vriendelijk personeel aan de balie en uitstekende service tijdens en na onze vakantie (bril vergeten - hebben hem opgestuurd). Ook vriendelijk personeel in het restaurant, zeer ruim aanbod zowel bij het ontbijt als bji het diner 's avonds. Klein minpuntje: het eten in buffetvorm mocht iets warmer zijn. Hebben verschillende excursies meegedaan die georganiseerd werden vanuit het hotel en alles was tot in de puntjes geregeld. Zeer ruime, mooie en verzorgde kamers, zeker aan te raden.

Kamertip: villa porto is ten zeerste aan te raden.
  • Verbleef: oktober 2013, reisde met vrienden
Sofia K, General Manager van Porto Platanias Beach Resort & Spa, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 oktober 2013

Dear Martine b,

First and foremost, we would like to thank you for sharing your experience from your recent stay with us at Porto Platanias Beach Resort & Spa.

I am pleased that you departed from our hotel with the prettiest impressions. It is great to know that our guests are satisfied not only by our hotel’s location and facilities but from our staff's services also.

It will be our pleasure to welcome you back in Porto Platanias Beach Resort & Spa and offer you our best services.

Sincerely,
Kapaki Sofia
General Manager
Porto Platanias Beach Resort & Spa

18 juli 2013 beoordeeld

alles oke want anders waren we niet terug gekomen en aan vrienden voorgesteld
het is het beste hotel van gans Kreta
, vriendelijkheid
service
bediening
stilte
gemakkelijk bereikbaar invalide
zeer goed onderhouden

• Verbleef: juni 2013, reisde met een partner
13 september 2012 beoordeeld

Officieel 5* , maar eerder slechts een 4* waard . Aan vrij drukke hoofdweg in een levendige buurt met winkeltjes, supermarktjes, restaurants, bars, cafés. Alles tot laat open. In het hotel ondervindt men geen hinder daarvan. (tenzij misschien in de weinige kamers aan de straatkant ). Bushalte op circa 100 meter.

Personeel aan receptie en op andere plaatsen: vriendelijk en service goed..

Kamer en badkamer dagelijks goed schoongemaakt. Bedlinnen elke tweede dag ververst. Airco in de kamer effectief . In heel het hotel werd goed gekuist.
Kamer met zeezicht is een plus zijn ( zee is erg kort bij) Mogelijk nadeel: enkel in de ochtend een stukje zon.(noordkant) Kamers op verdieping is mogelijk betere keuze dan op gelijkvloers, dit voor zowat alle soorten kamers en op alle plaatsten van het hotel.

Verschillende zwembaden, waarvan één enkel voor volwassenen, Allemaal in orde. Animatie & sport , is ‘ light ’ te noemen . Wel goede gymzaal.

Ontbijtbuffet gevarieerd , ruime keuze en goede kwaliteit . Het sinaasappelvruchtensap was minder goed, vrij waterachtig. Het diner(buffet) ook goede kwaliteit, ruim in aanbod en in variatie, zowel in koud als warm. ( het ijs was echter veel minder).Negatieve commentaren die men kan vinden over het eten zijn op dit moment (einde augustus – eerste helft september 2012 ) totaal niet correct . Het eten is er niet minder goed dan in een doorsnee 4 * elders.

Enkele minpunten : een aantal kamers liggen werkelijk in donkere hoeken en kanten. Zeer somber! Hierin moet steeds licht aan !
Het hotelstrandje rechtover is duur. Parasol en 2 strandstoelen aan 8 euro per dag.(*) De ruimte is er ook beperkt door teveel zonnebedden . In de buurt vindt men dit aan 5 of 6 euro. (*).prijzen september 2012.

Beperkte zwembadhanddoekenservice. Omwisseling slechts 2 keer per week op vaste dagen .
Sommige dranken duur. En/of duurder dan in “ echte 5 sterren “ hotels Voorbeeld : een bier 40 cl aan 4 euro tegen 3,5 euro in een echt 5*. (*).prijzen september 2012.
Het hotel is ruim en toch, bij redelijke hotelbezetting heeft men een te weinig plaats gevoel . Aan de zwembaden én het strand ligstoelen zeer dicht op elkaar, men heeft weinig plaats .In het hoofdrestaurant staan de tafels ook erg dicht bij elkaar, dit kan bij drukke bezetting ook dit storend en hinderlijk zijn.

Hotel kan aanbevolen worden indien men geen probleem heeft met de minpunten of deze kan vermijden.

• Verbleef: september 2012, reisde met een partner
30 juli 2011 beoordeeld

eerste nacht in de kelder moeten slapen. geen vorken en messen bij de snacks.het eten was radicaal slecht, geen afwisseling en de hoofdkok wist zelf niet wat er in de schotels lag. de handdoeken servies 2 maal per week!! eerste dag geen verse handdoeken en de beddens niet opgemaakt? 24 uur zonder bier aan de al-in bar.tekort aan personeel en aan de receptie zagen nooit dat er een probleem was. we zijn geen moeilijke mensen en toch hebben we alle dagen van onze neus moeten maken.

Kamertip: kamers met nr's 100 lawaai via de gangen.
  • Verbleef: juli 2011, reisde met familie
24 juni 2011 beoordeeld

We hadden vooraf verzocht om twee kamers dicht bij elkaar. Bij aankomst kaartte men dat meteen aan en omdat zulks nie mogelijk was, kregen we een appartement aangeboden, met groot terras, zwembad en zeezicht, waar we gezamenlijk konden verblijven. Geweldig! Dit woord geldt ook de verzorging en vriendelijkheid van het personeel. Een aanrader!

• Verbleef: mei 2011, reisde met familie