“Vakantie”
Beoordeling van "Il Celliere" a Castagnoli

"Il Celliere" a Castagnoli
Reserveren met
"Il Celliere" a Castagnoli is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 3 van 42 Restaurants in Gaiole in Chianti
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Ontbijt, Bezorgen, Reserveringen
22 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

"Il Cellieri" da Castagnoli is een restaurant wat behoord tot de pareltjes van Toscane. Het restaurant is nauwelijks te vinden omdat het in het zelfde mooie antieke vesting zit als het hotel, appartement wijnproeverij Rocca di Castagnoli. Het is een zeer gezellig en in stijl aangekleed restaurant waarbij je jezelf echt waant in het Italië. Dit is de tweede jaar dat mijn vrouw en ik deze streek en restaurant hebben bezocht. Net als vorig jaar was dit bezoek weer zeer de moeite waard en hebben we weer zitten smullen van de gastvrijheid, verwennerij en het heerlijke eerlijke eten. De wijnen die geschonken worden komen hoofdzakelijk uit de streek en wijnkelders van de Rocca die gemakkelijk kunnen wedijveren met de top de Chianti wijnen. Ik had deze keer een lekkere rijpere diep rode Piogia D'Frata reserva van 2013 uit de kelders van Rocca Di Castignola.
Wat zeker het vermelden waard is zijn de tafels die zijn opgemaakt met ongelooflijk mooie grote glazen.
Vooraf kregen we in een schitterend mooi glas een lekkere droge prosecco.
Ik heb deze keer het menu van de chef genomen wat 100% gebasseerd was op Porcini en zwarte truffel. Als voorgerecht (Anti pasta) een mooi opgemaakt langwerpig bord met rauwe Porcini, olijfolie en truffelschaafsel. De primi platti was een pasta met deze zelfde paddenstoel en truffel. Verrukkelijk gekruid en opgemaakt. Ook de second Platti was verrukkelijk, perfect klaargemaakte runderhaas met gorgonsola saus, truffel en porcini. Het dessert bestond, hoe kan het ook anders, uit een lekkere luchtige tiramisu afgemaakt met verse aardbei en bijbehorende saus.
Achteraf kregen we een Grappa en limoncello en expresso van het huis.
Ik vergat nog te vermelden dat we ook nog een amuze van het huis kregen.

Il Cellieri heeft geen ster maar mag wat mij betreft zichzelf tot de betere restaurant van Italië beschouwen.

Dus mensen van het goede leven, als je graag mooi en confortabel wil overnachten en dan ook nog fantastisch wil eten of gewoon lekker wil eten, ga dan langs deze Rocca en laat jezelf verwennen.

8 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Met familie diner en enkele dagen geleden lunch.
Topper. Ongelooflijk lekker vlees met veel truffels. Zeer lekkere wijnen. Een omweg waard om te dineren!

7 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit restaurant bevind zich in een soort vesting "Rocca di Castagnoli" wat is omgebouwd in een hotel en appartementen. Deze vesting is op zich al een gelevenis op zich maar daar over meer in de beschrijving en beoordeling van het hotel waar wij 7 dagen hebben verbleven.
Het Restaurant Il Celliere is een typisch italiaans restaurant wat niet onder doet voor een, met michelin ster bekroond, restaurant. De bediening is vriendelijk, behulpzaam en correct. De kaart bevat heerlijke gerechten en de wijnkaart bevat sublieme wijnen die uitgebreid beschreven worden door de eigenaar van het restaurant. Ook weet hij je te vertellen wat er zoal op de kaart te kiezen valt desnoods met behulp van een mandje met vers geplukte eekoorntjesbrood (porcini) en truffel. Beide dagen heb ik me laten verleiden tot het nemen van een heerlijke Filetto di Manzo. Een keer met pecorini en truffel pasta en de andere keer met truffel schaafsel en porcini. Dit waren een van de malste stukken rundvlees die ik ooit heb mogen proeven. Als wijn hebben we een Chianti riserva 2012 "Rocca di Castagnoli, Poggio A'Frati. De eigenaar had me deze wijn aanbevolen en kan alleen maar zeggen, mmmmmmmm... Wat een lekkere krachtige fruitige, iets of wat kruidige wijn.
Ik kan nog uitgebreid uitwijden over het voorgerecht, "Bruchetta" of het gerecht wat mijn vrouw heeft genomen, alles was heerlijk vol van smaak, lekker klaargemaakt en borden mooi opgemaakt. Vooraf kregen we een mandje brood geserveerd met olijfolie en zeezout.

Even een interessant vermelding, de wijnen en de olijfolie worden allemaal gemaakt op Rocca de Castagnoli.

Mijn advies, boek een kamer in dit hotel, met ontbijt en reserveer er ook gelijk een tafeltje bij, het zal je zeer zeker bevallen.

26 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Onverwachts hier terecht gekomen. Mooie plek met een prachtig uitzicht. Fantastische sfeer en het eten was puur en heerlijk. De bediening vriendelijk en warm. Als we weer in de buurt zijn gaan we zeker terug.

26 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Restaurant in het indrukwekkende castello van Castignoli. Entree op de binnenplaats. Fantastisch eten, gezellig ingericht en prettige attente bediening. Aanrader in de iets hogere prijsklasse, maar voor een gelegenheid is het de prijs meer dan waard.

Reizigers die "Il Celliere" a Castagnoli bekeken, bekeken ook

Gaiole in Chianti, Province of Siena

In "Il Celliere" a Castagnoli geweest? Deel je ervaringen!