Beoordeeld op 22 juni 2018

Volgens mij is dit geen vier sterren hotel maar een drie sterren hotel. Het begon al bij aankomst wij hadden een promotie kamer geboekt maar men stelde ons direkt voor een gerenoveerde kamer te nemen. Men zag ons twijfelen en liet ons dan de twee kamers bekijken, de gerenoveerde was op drie sterren waard de andere rook muf zelf op het stinken af. Dus namen we de gerenoveerde kamer wat ons een opleg van 200 euro koste wel inde hand te betalen niet met de kaart wat mij doet vermoeden dat dit zwart geld is voor hun.Het eten was echt maar drie sterren waard koud buffet altijd het zelfde het warm eten was zelfs soms al koud en werd niet op tijd aangevuld komen bleven lang leeg staan.
Op een dag waren ze de ramen aan het poetsen in het restaurant terwijl we aan het eten waren wij moesten zelfs van plaats veranderen en het strafste was dat op een plaats waar het eten aan het raam staat men daar gewoon boven het eten met een spuitbus daar ook de ramen begon te poetsen smakelijk .Wat mij ook tegen viel is men beweert drie keer per week avond animatie te doen maar één is wel betalend en wie niet meedoet mag zelfs niet in de buurt komen.
Het gewone personeel is wel vriendelijk en daar kan je wel iets aan vragen dat maakt dan weer toch iets goed.
Het hotel is wel goed gelegen zo wel voor het centrum van stalis als dat van malia is te voet te doen zelfs het paleis van malia is te voet na een uurtje te bereiken.
Alles bij elkaar genomen als men dit hotel drie sterren in plaats van de vier nu geeft ben ik akkoord want ik vraag mij af wat men in het hoog seizoen doet als men nu nog niet kon volgen met het eten.Ho ja de andere twee dagen dat er animatie was stelt nu ook niet veel voor.
Wat wel goed was is dat je na het eten een koffie kon drinken en die was wel goed.
Als je all in hebt en je zit met je kinderen aan het kinderzwembad en je wil is drinken en de kinderen willen een ijsje ben je verplicht naar het andere zwembad te gaan want aan het kinderzwembad is geen bar en de ijskar staat ook aan het ander zwembad

Kamertip: Vraag een kamer in het hoofd gebouw en indien dit niet gaat altijd een gerenoveerde kamer
Datum van verblijf: juni 2018
Beoordeeld op 26 mei 2018 via mobiele applicatie

Ik geef het hotel 4 sterren namelijk:

De service is uitstekend, als je iets niet bevalt komen ze gelijk met oplossingen. Bijv: we hadden een moderne gerenoveerde hotel kamer geboekt “dachten we” en wat blijkt nou. Overal staat dat het hotel gerenoveerd is (wat ook zo is) en er staan nergens foto’s van de “wat gedateerde” kamers die er ook nog voor een klein gedeelte zijn. Dus wil je een goede kamer; dan valt dat onder de categorie “superieur”. Boek dus geen single room! Anyway, we kregen zonder problemen voor €10 p.n. een superieur kamer.

Hygiëne is goed! Kamers worden netjes elke dag schoon gemaakt.

De kwaliteit van het eten is goed! Ik zou graag wat meer variatie zien bij het ontbijt maar alsnog: genoeg keuze.

De ligging is perfect, je loopt het terrein af naar links en je zit meteen in een leuke winkelstraat van wel 4 km lang. Erg lekkere wandeling ‘s avonds. Wij hebben ook nog een auto gehuurd voor 3 dagen en zeker de moeite waard. Ik raad aan: bij Apex cars.

De 5e ster die ik niet heb gegeven is omdat ze personeel te kort komen in de bediening. Waardoor je af en toe zelf je bestek moet fixen en soms de tafels met borden naar mijn mening te lang blijven staan.
En ook waardoor er ‘s middags geen “beker opruim rondje” word gedaan bij het zwembad.

Uiteraard zijn dit geen big issues om dit hotel te laten schieten. Wij gaan er
de volgende keer zeker terug. In de omgeving hoorde ik hier en daar dat dit hotel ook nog erg aan het groeien is! Dus de volgende keer kans op de 5 sterren ;)

Datum van verblijf: mei 2018
VasilisTsamandouras, Διευθυντής van Smartline Kyknos Beach Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 28 mei 2018

Dear Mheesbeen94! Thank you very much for your detailed review about our hotel! And we are also looking forward to welcoming you again to our hotel next time! Best regards, your smartline Kyknos Beach team

Beoordeeld op 16 mei 2018

Kyknos Beach is een vrij kleinschalig hotel in tussen Stalis en Malia. Winkels en reataurantjes liggen vlakbij aan de weg langs de kust, zowel richting Stalis als richting Malia. Het personeel is ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Kamers worden prima schoongemaakt en het eten is goed verzorgd. Het enige minpuntje was de soms irritant aanwezige chef-kelner, die zich overal mee bemoeide, maar hij zal het ongetwijfeld goed hebben bedoeld. Sommige bungalowkamers zijn vrij donker en somber, maar upgraden naar een kamer in het hoofdgebouw was in ons geval mogelijk. Dit is wel aan te raden. Al met al hebben wij genoten van ons verblijf aldaar.

Kamertip: Kamers in het hoofdgebouw verdienen onze voorkeur. Bungalows zijn wat minder luxe en soms somber qua lichtinval.
Datum van verblijf: mei 2018
VasilisTsamandouras, Διευθυντής van Smartline Kyknos Beach Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 mei 2018

Hello dear Jan, thank you for your honest and friendly review about our hotel! We are more than happy, that you have enjoyed your stay here with us! Many many greetings from the island!!! your smartline Kyknos beach team

Beoordeeld op 13 mei 2018

Mooi hotel met lekker eten en zeer vriendelijke bediening. Onze kamer 2101 was mooi en ruim, vlakbij alles gelegen, had een fantastische douche en zeker voldoende ruimte in de badkamer. Onze poetsvrouw was er eentje uit de duizend! Super lieve mensen aan de bar: Georges en Olga, we gaan jullie missen! De wellness is zeker ook een aanrader: Paulina heeft ons vaak geholpen met zeer goede raad. Ze helpt de hotelgasten eraan te denken zich te beschermen tegen de zon. Een zeer mooi initiatief. Dit alles zonder opdringerigheid maar gewoon heel vriendelijk. Mary heeft werkelijk gouden handen! We zijn niet voor niets nog een keer teruggegaan om te genieten van een heerlijke, deugddoende massage... Dank jullie wel dames en dank aan iedereen voor de geslaagde vakantie!

Datum van verblijf: mei 2018
VasilisTsamandouras, Διευθυντής van Smartline Kyknos Beach Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 mei 2018

Hello dear Marianne! Thank you very very much for your kind and honest review! We are looking forward to seeing you again some time again in our hotel! Best regards, your smartline Kyknos Beach team

Beoordeeld op 29 augustus 2017

Wij hebben in september 2016 2 weken in dit hotel verbleven. Ons reisgezelschap bestond uit 2 dertigers, kindje van 9 maanden en 2 zestigers. In de brochure staat dat het een kleinschaliger hotel is, wat ook wel klopt maar door de omschrijving 'kleinschaliger' had ik het kleiner verwacht dan het is. Qua grootte was het een goed hotel. Wij hadden een last - minute geboekt en er waren enkel kamers beschikbaar in het bungalow gedeelte. Wij hebben ter plaatse een betalende upgrade gevraagd naar een hotelkamer. Na 2 dagen was dit mogelijk. Op zich is er niets mis met de bungalow kamers, alleen hadden wij een buggy mee en waren er trappen aan onze bungalow kamers. (Er zijn ook bungalow kamers op het gelijkvloers zonder trappen. )Je moest dan altijd met twee zijn om de buggy met kind op en af de trap te krijgen. Als je al stappende kinderen hebt is dit geen probleem natuurlijk. Ook zijn de hotelkamers pas gerenoveerd (een deel van de bungalowkamers ook dacht ik gezien te hebben op de site van het hotel zelf?) naar een modernere stijl. De stijl van de bungalows is meer Kreta-stijl. Wij zijn al verschillende keren op vakantie geweest. Dit was de eerste keer met kindje. Wat ik fijn vond was dat de eetzaal niet supergroot is en dat je ook buiten overdekt kunt eten. Er zijn inderdaad thema-avonden op zaterdag en zondag. Omdat er elke avond een Griekse hoek is in de eetzaal, valt de thema-avond Griekenland misschien niet zo heel fel op voor mensen. De andere thema avonden waren Italië, Mexico en Aziatisch. Op de plaats waar normaal de Griekse hoek is, staan dan andere voorgerechten. De hoofdgerechten worden ook zo goed mogelijk aangepast aan de avond. Wij waren zeer tevreden over het eten. De ontbrekende yoghurt, eitjes, spek,.. etc die hier gemeld zijn waren er wel. Alleen werkt dit hotel ietsjes anders dan een doorsnee all in hotel. Waar een ander hotel in bak 1 vb altijd omeletten inlegt, ligt er hier bv eerst spiegelei in, als het leeg is omelet, dan vb spek, ....Eigenlijk moet je zelf een beetje kijken. En de yoghurt is soms gemengd met vruchten, soms gewoon wit,..... Indien je een micro-oven nodig hebt voor bereiding potjesvoeding, gewoon even vragen en je potje wordt verwarmd in de micro-oven die in de keuken staat.

Wat we eerlijkheidshalve wel gemist hebben was 's morgens wat meer beleg. Er was elke ochtend kaas maar ik miste een schijfje salami en hesp.

De ligging van het hotel is rustig. Langs de weg kan je links gaan en kom je onder andere een grote supermarkt tegen. Daar vind je zwempampers, gewone pampers tot maat 3, en potjesvoeding. Wel maar 2 soorten, dus ik zou potjesvoeding meepakken (wat wij gedaan hadden). Schuin tegenover het hotel is een baan om naar het strand te gaan. Met een buggy is dit minder gemakkelijk omdat je aan het einde trappen hebt en nog een stuk naar links moet wandelen voordat je op een mooi stuk strand uitkomt. Als je naar rechts wandelt op de hoofdweg, kan je na de bocht via een ander hotel ook op het strand komen, dit stuk strand is mooier.

Wat ons verblijf in dit hotel echt onvergetelijk maakt is het personeel!!! Ik ben nog nooit zo vriendelijke mensen tegengekomen in een hotel. Voor de eerste keer op reis gaan met een kindje van 9 maanden geeft wat stress, maar ik had in geen enkel ander hotel willen verblijven. Onze Milan (en wijzelf) werd er in de watten gelegd door Giorgio, Sofia, Elena, Harteny en al het ander personeel waarvan ik de namen vergeten ben.

Wij raden dit hotel zeker aan.

Dear hotel manager, we enjoyed our stay at your hotel and want to thank all your staff Sofia, Giorgio, Harteny, Elena and all the other persons whose name I've forgotten for their kindness, smiles and hard work.

Datum van verblijf: september 2016