“Wisselend ”
Beoordeling van Restaurant 't Havenmantsje

Restaurant 't Havenmantsje
Reserveren met
Restaurant 't Havenmantsje is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 2 van 33 Restaurants in Harlingen
Beschrijving: Tussen Waddenzee en Waddenstad Harlingen ligt restaurant ’t Havenmantsje. Waar vroeger de kotters aanmeerden om hun vangst te lossen en nu de veerboten naar Vlieland en Terschelling vertrekken, staat het voormalig gerechtsgebouw met de naam ’t Havenmantsje. In deze monumentale Friese veste verwelkomen wij u graag en gastvrij.
1 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisterenavond hier gegeten. 6 gangen menu met bijpassende wijnen. Was erg wisselend. Er was maar 1 gerecht wat eruit sprong. De kalfshaas met asperges. Dit was subliem. De kabeljauw met lafas daarentegen was niet lekker. De Maggie smaak van de lafas overheerste teveel. Wijnen waren goed bijpassend en de bediening goed

19 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zo maar langs gelopen voor lunch, zonder het te kennen of iets van gehoord te hebben. Aangenaam verrast....heerlijk gin tonics op de kaart....en een heerlijke kleine lunch waaronder de octopus en zeebaars filet.....de maitre inez loopt op alle dag zo te zien, maar dit was voortreffelijke lunch. Wanneer terug in harlingen komen we zeker dineren.

17 mei 2018 beoordeeld

Voor een uitgebreide lunch zijn wij "aangemeerd" bij 't Havenmantsje.
Wij hebben ons laten verrassen door een 3-gangen lunch menu met een bijbehorend wijn-arrangement. Daarbij werd prima ingespeeld op de door ons aangegeven wensen m.b.t. de gerechten (i.v.m. allergie). De amuses en gerechten waren fantastisch! verrassend qua samenstelling en vooral qua pure en intense smaak. Ook het bijbehorende wijnarrangement was voortreffelijk. Voor een lunch zijn de hoeveelheden zodanig, dat wij 's avonds geen behoefte hadden aan eten.
De bediening was uiterst vriendelijk en wij kregen duidelijk uitleg / toelichting op de gerechten en de wijnen.
De prijzen zijn zeer redelijk voor hetgeen daarvoor wordt geserveerd.
De prijs voor het 3 gangen menu is 35,= en voor de bijbehorende wijnen 15,= p.p.
Wat ons betreft een absolute aanrader!!!

29 april 2018 beoordeeld

We komen hier met een zekere regelmaat, dineren of lunchen.
Ook bij een enkel lunchgerecht kom je hier ruim aan je trekken.
Keurige vriendelijke ontvangst, het kan bijna niet voor die prijs: als voorbeeld wij hadden een lunchgerecht van huisgemaakte Pastrami voor 10 euro! dat is een keurige prijs....daar komt bij twee amuses waarvan 1 amuse in een schaaltje met lepel ,keurig wit linnen servet, 2 huis gebakken broodjes side plate met mesje, boter en olie
Dan het lunchgerecht met bestek....natuurlijk er hoort bestek bij je eten zult u zeggen.
Maar kijk nu naar de prijs, het werk en de afwas van zoveel servies/bestek en linnen.
Daarnaast is de kwaliteit van het eten van hoog niveau.
Ziehier onze waarneming... dit vindt je nergens in Friesland.
Nu maar hopen dat de prijs niet omhoog gaat na het ophemelen van deze kwaliteits zaak.
Theo Louter Grotschermer

12 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op doorreis richting Noord Holland omgereden om wat te eten. Dit is het zeker waard geweest. Heerlijke amuse en smaakopwekkers. En een prettige bediening

Reizigers die Restaurant 't Havenmantsje bekeken, bekeken ook

In Restaurant 't Havenmantsje geweest? Deel je ervaringen!