Ceylon Tea Trails - Relais & Chateaux
Agoda.com
  • Restaurant
Niwasa House(Hatton)
21 december 2016 beoordeeld

De Tea Trails is onze vierde stop tijdens de rondreis. Vanuit Kandy zijn wij met de trein naar Hatton gegaan waar onze chauffeur ons opwachte. De treinreis is werkelijk geweldig en een hele mooie start om kennis te maken met de prachtige vergezichten die deze omgeving kent. Wij verblijven in Summerville voor drie dagen. Wat kan ik zeggen; GE-WEL-DIG!!!! Het ontvangst is enorm gastvrij en hartelijk, we voelen ons direct erg welkom en enorm thuis. Na het welkomsdrankje en een persoonlijke noot worden we uitgenodigd om naar onze kamer te gaan. Wij hebben een tweepersoons luxury kamer, onze kamer is naast de ingang, en heeft hierdoor een leuk uitzicht op de voortuin. De kamer oogt prachtig, enorm sfeervol. De kamer is groot, wij hebben helaas geen openhaard, en zeer compleet ingericht. Het hemelbed is enorm breed en slaapt extreem goed. Er is voldoende opbergruimte voor persoonlijke spullen in de prachtige antieke linnenkast. Er is een heerlijk zitje wat een overzicht over de kamer geeft, erg gezellig en knus. Het bankje zit overgins perfect! Op het burea staan koekjes als welkom klaar, deze zijn heerlijk en beloven iets voor het culinaire aspect hier. De badkamer is groot en zeer compleet ingericht. De regendouche is heerlijk en het bad op pootjes heeft een leuk uitzicht op de tuin. Twee wastafels, beide wastafels als de douche en het bad kent badproducten, deze zijn heerlijk geurend. De badjassen zijn heerlijk zacht en de slippers lopen goed. De kamer nodigt je uit om op te verblijven door zijn sfeer en complete inrichting. Er is een belfunctie als men gebruik wenst te maken van de butlerservice, dus je hoeft de kamer niet af. Wij gebruiken deze belservice niet een keer, de huiskamer is namelijk ook erg sfeervol en een heerlijke plek om te zijn, dus een drankje vanuit de bar daar mee te nemen naar de kamer is een kleine moeite. De veranda geeft een waanzinnig uitzicht over het water en theeplantages. Het is werkelijk prachtig. Naar eigen keuze in tijd wordt er in de middag een high tea geserveerd, deze is hemels en heeft veel keuze aan thee.
De medewerkers binnen Summerville laten het je aan niets ontbreken, ze zijn op een zeer prettige manier aanwezig en op een gepaste afstand houden zij hun gasten in de gaten zodat het hun aan niets ontbreekt. De kok komt tijdens het ontbijt het menu van die dag met de gasten afstemmen, men kan dus waar nodig een persoonlijke aanpassing doen. Zowel voor ontbijt, lunch en diner is er een enorme keuze en alles is zeer smaakvol. Grote complimenten voor de keuken medewerkers. In de avond is de openhaard aan en is het drinken van een aperitief een heerlijkheid. Een fijn begin van het diner. De drankenkaart is zeer compleet en kent o.a. heerlijke wijnen. De klassieke muziek welke op de achtergond te horen is is een mooie aanvulling, je voelt je thuis.
Het bezoek aan de theefabriek is een mooie aanvulling op je verblijf en raden dit dan ook zeker aan te doen. Een mooie belevenis en goeie indruk, thee zal nooit meer hetzelfde smaken na dit alles gezien te hebben. Geweldig.
De all inclusive formule binnen Summerville is zeer compleet en zal je aan niets doen ontbreken. Wij hebben genoten van het huis, de medewerkers, de fantastische service, het uitzicht, van de heerlijke maaltijden maar bovenal van de huiselijke sfeer. Wij kijken dankbaar terug op ons verblijf bij Summerville. Wat ons betreft ook nog de mooiste villa op de beste locatie die Tea Trails te bieden heeft. Complimenten aan de medewerkers van Summerville jullie hebben het ons aan niets doen ontbreken, wij komen zeker terug. Nemen dan uiteraard onze Hollandse koekjes weer mee voor jullie ;-).

• Verbleef: december 2016, reisde met een partner
3 augustus 2016 beoordeeld

Wat hebben wij het hier fijn gehad. Buiten dat je ontzettend in de watten wordt gelegd, is het ook een prachtige plek (Norwood Bungalow). De staf is uiterst vriendelijk, niets is teveel gevraagd. De sfeer is geweldig, de omgeving is een paradijs op aarde. kortom een absolute aanrader.

• Verbleef: juli 2016, reisde met een partner
26 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Zopas in de bungalow Norwood verbleven met schitterend zicht op de theeplantages. Zeer degelijk hotel in koloniale stijl. Helaas op culinair vlak moeten de srilankezen nog veel leren. Ook aan hun Engels zullen ze nog moeten werken want toch dikwijls nogal wat misverstanden door hun gebrek aan vocabularium. Voor de rest is dit hotel wel aan te bevelen voor het bezoeken van een van de talrijke verwerkingsfabrieken van thee. Degelijke uitleg werd bezorgd !
Het hotel is wel fenomenaal gelegen op de heuvels.
Aanrader is zeker een uitgestippelde wandeling van +/- 8 Km.
U komt zeker in contact met de theepluksters en spelende kinderen en heeft prachtige vergezichten.
Voor een 2 tal nachten wel de moeite waard.

Verbleef: juli 2016, reisde met familie
5 maart 2016 beoordeeld

In februari 2016 hebben we drie dagen verbleven in de Norwood Bungalow. Mooi gelegen, midden in de theevelden. Alles inbegrepen: ontbijt, lunch, high tea, diner, drankjes, hapjes, laundry. Een belevenis die je niet mag missen! Wat het vooral zo goed maakt is de service: Sanath en zijn team maken dat je niets te kort komt en dat op uiterst plezierige wijze. Je kunt mooie wandelingen maken door de theeplantages en naar de Tea Factory gaan voor een rondleiding, maar ook gewoon niets doen is nog een hele ervaring in de Tea Trails.

Kamertip: Neem de garden suite, die is wat groter dan de luxury room, waar overigens op zich ook niets mis mee is.
  • Verbleef: februari 2016, reisde met een partner
17 november 2015 beoordeeld via mobiele applicatie

Uitmuntend!!!!
Alles is hier goed, het uitzicht, eten, vriendelijke staf, onze kamer en de sfeer is geweldig. Kortom het ultime genieten van een paradijselijke omgeving onderstreept door de fantastische ambiance en service van het Tea Trail resort. Verreweg de beste ervaring in Sri Lanka, een must voor iedere tourist.

Verbleef: november 2015, reisde met een partner