“Mooi maar druk”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 140,00*
Vanaf
Yosemite Day Hike from Glacier Point Including ...
Geclassificeerd als nr. 6 van 113 dingen om te doen in Yosemite National Park
30 mei 2018 beoordeeld

Het eerste stuk van de wandeling is steil maar droog, tot je aan de effectieve mist trail begint. In het voorjaar (wanneer het smeltwater naar beneden komt) zorg je best voor aangepast kledij. Op bepaalde plekken werd je werkelijk kletsnat en was een goede regenjas dus wel aangewezen. Ook goede schoenen zijn een must aangezien de stenen glad kunnen zijn door al dat water. Het nadeel van al dat moois is dat het uiteraard extreem druk is. Je kan vaak maar in 1 rij naar boven wandelen op de trappen en als er dan iemand geen goede conditie heeft, kan dit al eens voor opstoppingen zorgen. Vroeg gaan is de enige manier om dit te vermijden.

Terug naar beneden gaan doe je best via de 'winter trail' ipv de mist trail. Zoals gezegd is er vaak maar plaats voor 1 persoon en is het verschrikkelijk glad. Tijdens onze afdaliing kwamen we enkele cowboys tegen die ezels naar Yosemite brachten.

17 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtig. Een zware klim vanuit Half dome village met veel hoogtes en dalen. Maar het uitzicht is het meer dan waard, ik ben hier ten huwelijk gevraagd, het was werkelijk prachtig.

22 augustus 2017 beoordeeld

Een prachtige wandeling is dit maar het is wel een stevige klimpartij omhoog, niet te onderschatten. Deels over een natte steile stenen trap, deels over klimstenen met los zand, dus wel oppassen.
Maar het uitzicht en de beleving is geweldig, dus een absolute aanrader.

Een TripAdvisor-lid
18 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Daar het een zware winter was, naar het schijnt, komt er veel meer water naar beneden dan gewoonlijk het geval is. Normaal gezien is er sprake van 'mist' op het pad en word je een beetje vochtig/nat. Wij waren nu nat tot op ons ondergoed... De trappen waren ondergelopen, nat en glibberig. Door dit alles hebben we voortijdig moeten afhaken. Jammer, want waarschijnlijk is het een prachtige wandeling. Het stuk dat we konden doen (net niet tot boven aan de eerste waterval) was alleszins prachtig!

Bekijk meer beoordelingen
13 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De wandeling is van een goede zwaarte voor gezonde ongeoefende volwassenen en de hoeveelheid water die je over je heen krijgt is niet zodat je doorweekt raakt (zijn in april geweest). Toch was het mooiate van de wandeling om na de Vernal Fall omhoog te lopen richting John Muir en Clarks Point te lopen en onderweg een geweldige blik op Vernal Fall van boven te werpen.

Reizigers die Mist Trail bekeken, bekeken ook

Yosemite National Park, Californië

In Mist Trail geweest? Deel je ervaringen!