“Upper Falls”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 249,00*
Vanaf
Privé hele dag in Yosemite National Park vanuit ...
Geclassificeerd als nr. 15 van 117 dingen om te doen in Yosemite National Park
Attractiegegevens
30 mei 2018 beoordeeld

Deze review slaat op de Upper Yosemite Falls trail (want velen hier posten volgens mij een review van de Lower Falls, wat een aparte Tripadvisor pagina heeft). De Upper Falls trail is extreem intensief: de eerste twee uur doe je niet anders dan klimmen en je moet goed opletten waar je je voeten zet. Uiteindelijk wordt je wel beloond met een prachtig uitzicht op de lower én upper falls in één beeld. Ga je na deze bocht nog helemaal naar de top; dan mag je nog eens anderhalf uur rekenen. Naar beneden gaat uiteraard makkelijker, dus over de ganse trail (heen en terug) doet een beetje wandelaar al gauw 6 à 7 uur. Vertrek dus zeker op tijd als je de hele wandeling wil doen. Maar zoals gezegd loont de eerste helft zeker ook de moeite.

4 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ontzettend mooi park met zeer veel te zien! Kan de grootse 'waterval' van Nederland nog een puntje aan zuigen. Ga echter niet naar Yosemite als het sneeuwt. Bij ons viel er binnen een uur 10cm sneeuw. Hierdoor moesten we onvoorbereid 3000 meter dalen op een ontzettend glibberige bergweg met de afgrond aan onze kant! Nog nooit zo bang geweest achter het stuur.

25 maart 2018 beoordeeld

Yosemite Falls is de hoogste waterval van Noord Amerika. En bevindt zich in Yosemite National Park. De waterval is 739 mtr hoog. Er zijn verschillende niveaus en je kunt makelijk naar de lower Falls wandelen. Doe wel goede schoenen aan want het natte graniet kan erg glad zijn. Toen wij er waren werden we nat van het woeste water wat volop naar beneden denderde... een spectaculair gezicht. Je kunt ook naar de Upper Falls en ook dat is zeer de moeite waard.

29 september 2017 beoordeeld

Korte hike naar Yosemite Falls, waar je uiteindelijk tussen de rotsen de Falls mooi ziet.

Je kan, indien avontuurlijk, over de stenen nog veel verder lopen.

Bekijk meer beoordelingen
22 augustus 2017 beoordeeld

Deze watervallen zijn wel mooi maar niet bijzonder. De Vernall fall bijv is groter en spectaculairder.
En deze fall is erg druk, waardoor het meer een disneyattractie lijkt dan een natuurbeleving.

Reizigers die Yosemite Falls bekeken, bekeken ook

Yosemite National Park, Californië

In Yosemite Falls geweest? Deel je ervaringen!