11 april 2016 beoordeeld

Ik had een kamer voor 3 personen op de 1ste verdieping.
- De kamer was tamelijk klein voor 3, Geen zithoek. 1 kast zonder leggers. Heel veel lawaai 's ochtends om 6u30 door verschuiven van stoelen en tafels en gebabbel (waarschijnlijk omdat mijn kamer boven de eetzaal lag) en 's avonds tot +/- 11 u.
- De badkamer was uitgerust voor mindervaliden (+ punt) maar had geen bad. De afloop van de douche was niet groot genoeg, waardoor na de eerste douche de badkamer en een deel van het tapijt in de kamer onder water stonden. Geen haardroger beschikbaar. Geen vergrootspiegel. Heel veel lawaai van de ventilator.
- Het ontbijtbuffet was heel beperkt : niet veel soorten fruit, geen fruitsla, geen zachtgekookt ei of spiegelei, geen broodjes (enkel brood dat je zelf moest versnijden en vaak droog was), geen vers fruitsap
- De jacuzzi werkte niet steeds.
- Niet veel doens voor kinderen buiten de skimomenten (kinderen mochten maar in de jacuzzi tussen 15 en 16 uur).
- Over het algemeen heeft het hotel nogal een oubollige uitstraling en is er niet veel sfeer. Het mist de Oostenrijkse "Gemütlichkeit".
- Niet veel doens voor mensen die niet skiën.

Positieve punten :
- Heel vriendelijk en behulpzaam personeel.
- Proper.
- Lekker eten 's avonds.
- Skipiste aan het hotel en vlakbij de skiliften.
- Mooie wellness.
- Uitstekende massage.
- Leuke pub aan het hotel.

Kamertip: Uit de buurt van de eetzaal en de pub.
  • Verbleef: maart 2016, reisde met familie
Chaletdulys, Manager van Chalet du Lys, reageerde op deze beoordelingGereageerd 14 april 2016

Beste gast, we zijn erg jammer voor de ongemakken die bij haar opgekomen, blijkbaar de paasperiode gekenmerkt door tal van groepen en gezinnen net als de jouwe is niet de beste tijd van het jaar om de stilte en de rust te genieten, als we konden verhuizen naar een kamer verder weg van de gemeenschappelijke ruimtes zouden we heel graag hebben gedaan. Over de kamer, voorbereid voor gehandicapten, geen overlast moet bij wet zijn volledig open douche en een barrière (zodat de tank niet mogelijk is), voordat Siera nooit heeft plaatsgevonden in dit verband. Aangezien uw groep een meerderheidsbelang heeft genoten van het verblijf en als het lijkt, moet volgend jaar, hopen we haar weer bij ons te zien met een belofte te geven de rustigste kamer en aansluiten bij hun behoeften.

17 januari 2015 beoordeeld

Was daar in december 2014. Hotel was niet in orde en maaltijden ondermaats. Ontbijt met zeer beperkte keuze. Zowel met de wijn als met de drank in de bar wordt er " verkeerd" gerekend. Een fles wijn van 25 aan tafel, wordt er € 40,00 in de afrekening, een glas wijn in de bar van 2,5 wordt afgerekend aan € 5,00.
Dus niet correct en af te raden.

Verbleef: december 2014, reisde met vrienden
10 maart 2014 beoordeeld

Mooie ruime kamers, supernet,fantastische bar met uitstekende barkeeper Martina. Uitgebreid ontbijt, goede wijnkaart aan redelijke prijzen, minder goede score voor het avondmaal bij half pension niet echt verfijnd ik ben beter gewoon in italie.

Verbleef: maart 2014, reisde met familie
1 februari 2014 beoordeeld

Vorige week op skivakantie in het voor ons onbekende Monterosa Ski gebied, gelegen in Noord-Italië in de regio's Valle d'Aoste en Piemonte. Het skigebied voldoet perfect voor iedereen. Je kan in drie valleien skiën en voor freeriders onder ons, een waar off-piste paradijs. De pistes zijn goed onderhouden en door hun hoogte tussen de 3.000 en 2.000 m sneeuwzeker. Alle dalafvaarten waren goed voorzien van sneeuw. Het hotel, Chalet du Lys ligt in de middelste vallei van de Lys, in het plaatsje Stafal op 1830 m hoogte. Sneeuwzekere ligging dus. Op 200 m vertrekken zowel liften richting vallei van Champoluc als naar de vallei van Alagna (in de PIemonte). Geen enkele trekker, steeds zweefbanen, cabine of stoeltjesliften. Voor een week in halfpension mét skipas betaalden we in de 3e week van januari slechts 640 euro per persoon, overdekte garageplaats voor de auto en overnachtingstaxen inclusief ! Van een koopje gesproken. Het hotel bezit drie sterren. Is voorzien van welness (sauna, bubbelbaden, massage, emotionel showers). Wijzelf zijn niet zo'n welness mensen, dus de kwaliteit er van kunnen we niet beoordelen. Het zag er wel zeer verzorgd en gezellig uit. 's Morgens uitgebreid ontbijtbuffet waarbij je op verzoek ook gekookte eitjes kunt verkrijgen. De koffie op het buffet was niet te drinken. Het espressomachine van de bar bracht raad (geen meerprijs gevraagd). De avondeten is een combinatie van buffet en aan tafel geserveerde gerechten. Het buffet is ruim te noemen met elke dag andere warme en koude hapjes. Ook steeds soep aanwezig. Water wordt op tafel gezet. Andere dranken dienen bijbetaald te worden. Redelijke tot goede wijnkaart. De primi en secundo piatta was afwisselend van slecht en niet lekker, tot overheerlijk. Dus zeker geen constant niveau. Klapper was het halfuurtje gratis aperitief aangeboden door het hotel, vlak voor het avondmaal. Gezellig wat praten met andere gasten met een bruizend glaasje prosecco in de hand. De kamers zijn voldoende groot, net en verzorgd. Sanitair ok (regendouche !). Het mindervaliden toilet is voor ons wat hoog en nu beseffen wij wat het moet zijn om als mindervalide op een normaal toilet te moeten zitten... De kamer wordt zelfs een tweede keer 'opgedekt' tijdens het avondmaal. Knap. Het hotel bezit tevens een Irish Pub. Het is er zeer gezellig toeven, na het avondmaal. Wij zouden eerder de waardering 'GOED' willen gebruiken, maar die is er niet. 'ZEER GOED' is vanwege de wisselvallige keuken iets te veel, 'GEMIDDELD' is dan weer wat te weinig, zeker in het licht van de prijs ! Kortom: een aanrader.

Kamertip: Er zijn ook kamers met een apart balkon met zicht op de vallei. De andere kamers hebben zicht op een boshelling en een gezamenlijk balkon.
  • Verbleef: januari 2014, reisde met vrienden
14 april 2010 beoordeeld

We hebben heel erg genoten van een weekje vakantie in Chalet du Lys.
Alles was perfect. Het onthaal, de ruime kamer met prachtig zicht, de speelruimte voor de kinderen, de lekkere keuken, de gezellige après-ski-bar met overheerlijke hapjes...en vooral dat we letterlijk de garage konnen binnenskiën na een heerlijk dagje skiën in dit prachtige skigebied!!
Volgend jaar komen we zeker terug en dan zal ook de spa göpend zijn.

• Verbleef: april 2010, reisde met familie