• Inclusief ontbijt
Villa Zuccari(Montefalco)
Villa Mustafa'(Montefalco)
Agoda.com
20 augustus 2012 beoordeeld

Begin augustus hebben we een weekje gelogeerd in La Cardoncina. Oorspronkelijk hadden we geboekt voor 4 nachten, maar na 2 dagen hebben we besloten dit te verlengen naar 7 nachten doordat het een super aangenaam verblijft was.
We zijn er erg goed ontvangen en kregen een leuke kamer met een klein keukentje en frigo (wat een pluspunt is met het warme weer).
Het zwembad was verzorgd en zeer proper met lekker voldoende ligstoelen om van de zon te genieten. Ook het ontbijt was zeer verzorgd en lekker (met optie tot gezouten ontbijt voor de liefhebbers). Mauro en Luisa, gastheer en gastvrouw van de B&B zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij. Maura legt je telkens uit aan de hand van zelfgetekende kaartjes waar je moet parkeren in de stadjes in de omgeving en waar de plekken zijn die je zeker moet zien. Echt bruikbare tips van eten en bezoeken. De B&B is optimaal gelegen (2 min met de wagen van Montefalco), waar er tussen 29juli-19aug feest is. Daar konden we zeer goedkoop van de lokale lekkerijen smullen. Echt een aanraden om in die periode naar daar te reizen. Verder lag elk stadje op relatief korte afstand van de B&B (Assisi: 15min, Perugia: 30min, etc).
La Cardoncina is een echte aanrader voor iedereen die van Umbrie wil genieten, met een mooi uitzicht, zwembed en een gezellige sfeer. Wij gaan zeker terug!

• Verbleef: augustus 2012, reisde met een partner
16 juni 2012 beoordeeld

Wij zijn hier eind mei een aantal dagen geweest en vonden het geweldig! Midden tussen de olijfbomen en wijnvelden, met ontzettend veel leuke stadjes in de omgeving te bekijken, of als je daar geen zin in hebt heerlijk een dagje bij het zwembad en 's avonds lekker eten in de buurt. Mauro en Luisa zijn ontzettend aardige eigenaars en kunnen je veel vertellen over de omgeving. Mauro tekent fantastische kaartjes met leuke sights, je zou er zo een boek van kunnen maken. De kamer was ruim met een klein keukentje en heel schoon, het ontbijt prima verzorgd. Echt een aanrader voor Umbrie! Grazie Mauro e Luiza!!

Verbleef: mei 2012, reisde met een partner
21 juni 2011 beoordeeld

Sinds 2008 komen wij hier jaarlijks terug. De locatie is gewoon schitterend, alles verzorgd en Louisa en Mauro zijn de gedroomde gastvrouw/gastheer. Niets is hun teveel en zij zijn een wandelende gids voor de regio.µEen absolute aanrader!
Marnix

• Verbleef: juli 2010, reisde met familie
17 februari 2010 beoordeeld

Al direct bij het aankomen wordt je verwelkomt als nergens anders. De ligging is schitterend met een prachtig vergezicht over Assisi en Perugia ('s avonds echt romantisch zicht). Louisa en Mauro geven het beste van zichzelf om je verblijf tot een succes te maken. Niets is hen teveel. 's Ochtends wordt je verwend met een heerlijk ontbijt. Uitleg en tips voor uitstappen of restaurants worden door Mauro met enthousiasme gegeven, met reisbeschrijving inbegrepen. De kamers zijn nieuw en zeer stijlvol en smaakvol ingericht door de vrouw des huizes. Elke kamer beschikt tevens over een kitchenette. Er is voor de gasten voldoende privacy, en als je zin hebt in een babbel zijn Louisa en Mauro nooit ver weg. Nu en dan een glaasje wijn of een heerlijke espresso in de namiddag behoren steeds tot de mogelijkheden. Een topadres dat je eigenlijk liever geheim wil houden.

• Verbleef: juli 2009, reisde met familie
21 januari 2010 beoordeeld

Luiza en Maura, jong gepensioneerden van ALITALIA, zijn breeddenkende en enorm gastvrije personen die alles laten vallen om hun gasten toch maar van dienst te kunnen zijn.
Umbrie en vooral de regio rond Montefalco is volgens mij meer de moeite waard dan Toscale!

• Verbleef: augustus 2009, reisde met familie