Beoordeeld op 23 augustus 2016

Prachtige terrassen camping in de buurt van Nice/Cannes. Mooi gelegen, iets van de kust af. Mooi schoon sanitair. Goed onderhouden. Klein winkeltje om in de ochtend vers (af) gebakken stokbrood of croissantjes te halen.

Datum van verblijf: juli 2016
Les_Pinedes, Propriétaire van Camping Les Pinedes, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 augustus 2016

We will be pleased to welcome you for an other stay on our campsite, and are happy for you that you had a great moment with us.
Kind regards,
Team les Pinèdes

Beoordeeld op 31 juli 2016

Zeer fijne vakantie gehad op camping Les Pinedes. Je wordt er vriendelijk ontvangen door de patron en het personeel. Het is een heel aangename camping met oog voor detail : mooie bloemen, netjes alles opgeruimd, wat stuk is wordt hersteld, zeer proper sanitair wat meermaals per dag wordt gepoetst. Rustige familiale sfeer, beetje animatie maar niet te veel. fijn zwembad waar je altijd een ligbed vrij vindt en je geen "handdoekenrush" hebt, leuke speel-en sportpleinen, in de schaduw gelegen. Elke standplaats is mooi en gezellig en de huuraccomodaties zagen er geweldig uit, netjes verzorgd met alle comfort (hangmat, ligbedden, .....). Kortom een supercamping !! een aanrader voor de streek. Zijn 4 sterren meer dan waard !!

Datum van verblijf: juli 2016

We are very pleased to see that you had a great time on our campsite.
Waiting to welcome you for another stay on the French Riviera.
Best regards,
Team les Pinèdes

Beoordeeld op 3 juni 2016

Ondanks ligging aan een drukke weg, merk je daar op deze terrassencamping weinig van, in ieder geval niet op de hoger gelegen delen. Waarschijnlijk wat meer op de plaatsen achter het zwembad. In de drukte van de Côte d'Azur, is Les Pinedes een oase van rust met de hoogtepunten van de streek dichtbij. Ontvangst op de camping is top, gastvrij en je krijgt een heel pakket met informatie over de omgeving en dingen die er te doen zijn, deels in het Nederlands. Op de camping zijn diverse soorten plaatsen beschikbaar. Laag gelegen als je niet wilt klimmen, hooggelegen als je van meer overzicht houdt. Grote plaatsen, kleinere plaatsen, veel schaduw, weinig schaduw, kies maar uit. Sanitair is netjes, maar wel met de Franse slag. Volgens mij is er niet één kraan die niet lekt... In het ene washokje geen handdoekhaak, in het volgende stopcontact kapot, dat soort dingen. Douches zijn OK, maar als jij klaar bent met douchen en je net hebt afgedroogd, wordt je weer nat van je buurman/buurvrouw door de vrij grote opening onder de wandjes tussen de douchehokjes. Datzelfde euvel maakt dat één van de washokjes met wastafel die aan een douchehokje grenst eigenlijk onbruikbaar is (dit heeft betrekking op sanitairgebouw 2). Zeep bij de toiletten om je handen te wassen, zou in mijn optiek een verplichte accessoire op iedere camping moeten zijn, maar ontbreekt hier ook. Afwasgelegenheid bij het middelste sanitairgebouw, is ouderwets. Het water wordt hier hooguit warm, niet heet. Allemaal niet heel schokkend en zoals gezegd wel een beetje hoe de Fransen zijn, maar van een viersterrencamping verwacht ik net iets meer. Het lager gelegen eerste sanitairgebouw is wat recenter gerenoveerd en is groter en moderner. Hier kun je wel fatsoenlijk afwassen met goed heet water. Het zwembad is erg mooi en voor jongere kinderen is op deze camping veel te doen. Een speeltuin, tafeltennistafels, voetbalveld, jeu de boulle banen, maar ook twee ezels. Wel goed zoeken, die hebben nogal een royale leefruimte! Laat wel de kinderfietsjes thuis, of zorg dat de remmen in orde zijn. Wij hebben hier een keer een klein kind vol tegen een muur zien vliegen die op een fietsje zonder deugdelijke remmen van bovenaf de camping naar beneden kwam. Het is hier eigenlijk te gevaarlijk steil op deze camping voor kinderen op fietsjes! Jammer aan deze camping is het gebrek aan wandelmogelijkheden. Je kunt slechts via één ingang het terrein op en af en je bent dan meteen op de behoorlijk drukke en niet al te brede D6. En hoewel je hier maar 50 mag, is er geen Fransman die zich daaraan houdt. Door het gebrek aan een trottoir of zelfs een strook langs de weg in welke vorm dan ook, is wandelen of fietsen bijna een zelfmoordpoging... Hier zou de gemeente La Colle-sur-Loupe iets aan moeten doen. Er is volgens mij langs de rivier best ruimte een wandelpad aan te leggen vanaf de camping naar het dorp. Op deze manier pak je steeds de auto en als je daar dan toch in zit, ga je eerder naar Cagnes-sur-Mer om je euro's uit te geven, dan in La Colle. Als je dan toch richting Cagnes-sur-Mer rijdt, vergeet dan niet een bezoek te brengen aan Europa's grootste winkelcentrum: Polygone Riviera. Indrukwekkend! Hoewel de baguettes 's-morgens niet de lekkerste zijn, is het restaurant onderaan de camping wel van hoog niveau. Voor een campingrestaurant, is dit één van de beste waar ik ooit heb gegeten. Vooral ook een dessert nemen, die zijn alleen om te zien al prachtig! Internet is met € 20 per week niet goedkoop, wel erg goed. Zelfs streamen van videodiensten ging, in ieder geval in het voorseizoen (maar het was best druk), zonder problemen. We hebben zelfs de Grand Prix van Monaco via een livestream zonder haperingen kunnen kijken. Ook de signaaldekking is prima. Wij stonden aan de rand van de camping, maar hadden nog steeds signaal. Chapeau, dit zie ik vaak anders!

Datum van verblijf: mei 2016
Les_Pinedes, Propriétaire van Camping Les Pinedes, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 21 juli 2016

Dear Sir,

Thanks for this review.
We hope to welcome you again for your next holiday on the Côte d'Azur.

Best regards
Les Pinèdes

Beoordeeld op 16 augustus 2015

De camping is geen 4 sterren waard. Er is een vriendelijke ontvangst. Het sanitair is niet zo proper. De toiletten moet je verschillende keren doorspoelen. Als je een douche neemt loopt het water van de douche naast je bij je binnen. De animatie 's avonds stelt niets voor. Het is er niet gezellig zitten en je kan er zelfs geen pastis krijgen ( in Frankrijk!). Er is geen restaurant en geen bar om 's avonds eens gezellig iets te drinken. De 'winkel' is een rekje met enkele voedingswaren. Het is een mooie omgeving maar overal heel druk. Het is een terrassencamping met héél steile hellingen. In Italie krijg je voor dezelfde prijs véél meer.

Datum van verblijf: augustus 2015
Beoordeeld op 4 augustus 2015 via mobiele applicatie

Les Pinedes is een erg leuke camping, niet te groot, zeer vriendelijke eigenaar, prachtige omgeving en goede accommodaties voor een betaalbare prijs. We hebben er een hele mooie vakantie herinnering aan overgehouden en komen zeker nog een keer terug!

Datum van verblijf: augustus 2015