Sandra H
Rotterdam, Nederland

Goed

Beoordeling van Royal Kona Resort
4,0 van 5 bollen8 jul 2017 beoordeeld
Iets verouderd uit drie delen bestaand complex, schone ruime kamers met balkon. Je hebt van alle kamers wel uitzicht op de oceaan, ookal ligt je kamer aan de parkeerplaats zijde. Koffieapperaat, koelkast en xtra fontein buiten de badkamer. Zwembad, ruime bar ruimte waar je helaas alleen daar gratis WiFi hebt! Je hebt er een stukje strand, winkeltje restaurants, excursie balie, fitness en genoeg parkeer gelegenheid voor je auto(betaald). Je zit op korte afstand van het centrum van Kailua met vele restaurants en winkeltjes en zelf een markt. Goede uitvals gelegenheid om dit deel van het eiland te verkennen, naar Hilo is het al gauw ruim 1.45 min rijden.
Datum van verblijf: juni 2017
Reistype: Bezocht met een partner
4,0 van 5 bollenKamers
4,0 van 5 bollenService
4,0 van 5 bollenSlaapkwaliteit
Is er een probleem met deze beoordeling?
Volledig restitueerbaar
  • Skyscanner.com
1.2 km van Royal Kona Resort
Meer hotels in Kailua-Kona bekijken
Beoordeeld op 12 november 2016 via mobiele applicatie

3 grote gebouwen zoals op de foto's.
Het zwembad is top maar niet heel groot.
Wel genoeg strand bedjes ed en een rookgedeelte. De strandjes zijn erg klein en daar ligt ook bijna niemand.
De bar is erg gezellig en er is een luau.
Het personeel is vriendelijk en de ligging vanhet hotel is ook prima.
Voor parkeren moet je $10 per dag bij betalen.

Datum van verblijf: november 2016
Beoordeeld op 1 november 2016

Heel mooi gelegen, heel speciaal van architectuur, de kamer oogt iets verouderd maar is wel kraaknet en met goede service. De bar ligt vlak aan zee en is heel gezellig, je kan er ook eten (beperkte menu); het is ook de enige plek waar je gratis wifi hebt. Op wandelafstand is het centrum met veel restaurants en bars langsheen de gezellig drukke Alii Drive. We waren er een week voor de Iron Man die daar vertrekt en aankomt en er heerste een leuke sfeer want alle atleten waren al aanwezig en we zagen ze elke dag bezig aan hun trainingen. Het hotel is een goede uitvalsbasis om de rest van het eiland te verkennen, de weg naar de vulkaan is wel lang (iets meer dan 2u rijden) maar loont wel de moeite. We genoten ook van onze trip naar Waipio Valley en de bezoekjes aan Hapuna Beach en Ho'okena Beach waar je steeds in gezelschap van schildpadden kan zwemmen. Tenslotte kunnen we de Luau van het hotel aanraden; het was een hele leuke avond met een traditionele hawaiaanse maaltijd en prachtige dans.

Datum van verblijf: september 2016
Beoordeeld op 6 augustus 2016

Wij hebben hier 5 nachten verbleven. Bij aankomst hadden ze flinke water overlast i.v.m. een flinke regenbui. Hier weinig last van gehad. Helaas bleek er bij aankomst geen kamer met 1 groot bed. Aangezien we op huwelijksreis waren de volgende dag gevraagd of we toch een kamer konden krijgen met 1 groot bed en dit is gelukt! De kamers zijn schoon maar niet erg up to date. Het resort is opgebouwd uit 3 grote panden, 1 centraal pand en 2 ernaast. In eerste instantie zaten wij niet in het centrale gebouw maar na wijziging van kamer zaten we in het centrale gebouw.

Het hotel heeft verschillende faciliteiten waaronder een zwembad (met een zeer relaxed uitzicht op de zee), een leuke en gezellige bar (ook met het mooie uitzicht, licht naast het zwembad) eigen stukje strand, fitness en een balie waar je excursies kan boeken. Het is erg prettig om zo veel faciliteiten dichtbij te hebben. Zelf hadden wij tijdens ons verblijf geen auto maar is is een grote parkeerplaats waar je je auto kwijt kan.

De locatie van het hotel is top! Je zit dichtbij winkeltjes en het is een minuut of 15 minuten wandelen naar het centrum van Kailua Kona. Wij hadden tijdens het verblijf geen ontbijt bij geboekt waardoor we elke ochtend een nieuw restaurantje konden proberen voor het ontbijt! Er zitten er voldoende op loopafstand (2-3 min. lopen).

Het personeel is er behulpzaam en probeert er alles aan te doen om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

Kamertip: Vraag een kamer in het centrale gebouw, wij vonden dit zeer prettig.
Datum van verblijf: september 2015
Beoordeeld op 18 maart 2016

We hebben hier 2 keer een nacht doorgebracht. Op zich was het prima maar een beetje sleets. Lift deed het niet, alles zag er nogalmsjafel uit. Maar perfecte locatie, uitzicht opmzee en iedereen vriendelijk.

Datum van verblijf: maart 2016
Beoordeeld op 29 augustus 2015

Voor de prijs had ik wel iets meer verwacht. Dit is een hotel op een goede locatie maar het hotel zelf was zeer gemiddeld. Ook het extra betalen voor parkeren is geen pluspunt. Ook was er geen gratis wifi(wel voor $9.95 per dag) wat we onze hele verdere vakantie op Hawaii wel overal hadden.

Datum van verblijf: augustus 2015