“Iets te vieren van een jubileum”
Beoordeling van Per Se

Per Se
Geclassificeerd als nr. 23 van 14.910 Restaurants in New York
Keukens: Amerikaans, Frans
Geschikt voor: Speciale gelegenheden, Romantisch
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Diner, Lunch, Reserveringen
Wijk: Midtown
2 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gereserveerd voor ons 15 jarig jubileum. Bij binnenkomst werd niet gevraagd naar een aperitief. We hadden graag de avond gestart met een glas champagne. Bij gang 3 kwam de wijn die we hadden besteld. Voor de vlees gerechten aangegeven dat we graag roos dronken en toch kwam het eerste vleesgerecht voor de rode wijn. Goed opelost door deze niet te berekenen en de dessert wijn aan te bieden maar toch verwacht je dit op een avond als deze niet. De gerechten waren top, de smaken uitmuntend. Niks geen rare dingen met opmaak, pure smaken en top combies.

30 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Omdat we geen 9 gangen menu wilden werden we eerst in een soort voorgang gezet. We gaven aan dat we wel het 5 gangen menu wilden mochten we toch in het normale tafel gedeelte zitten. Ik had ketel 1 in martini glas voor 20 euro ,super! Alles was even heerlijk , de bediening was ook geweldig. De prijs was wel een dingetje , prijs /kwaliteit was misschien toch wel doorgeslagen. Maar dat weet je als je bij Perse reserveert. Het was super!

20 november 2016 beoordeeld

Je moet wel reserveren maar dan kom je wel op een van de beste, vonden wij, restaurants van NewYork. Superieure bediening en wijnen. Alle klopte! Wij zijn geen fan van de Amerikaanse stijl, snel, opdringerig, overdreven enthousiast, etc. etc. maar echt een beetje Europees, wel heel druk en groot maar we hebben geen enkel het moment gehad dat we verloren waren in de ruimte en het uitzicht over Colobus Circle en het Park is adembenemend.

4 mei 2016 beoordeeld

Michelin 3 sterren 9 gangen menu: fenomenaal. De foi gras is buitenaards lekker. Elk gerecht is compleet anders met een tataak andere smaakbeleving. Kleine porties die 9 gangen gied mogelijk maken. Uitstekende keuken en dito bediening. Uitzicht over Central Park is prachtig, complete eetbeleving. Wij hebben er gelunchd. Moet je 1x van je leven meemaken. Veel geld: ja zeker maar de investering meer dan waard. Laat die musicals maar zitten, ga hier dineren of lunchen

1 maart 2016 beoordeeld

Per Se is een prachtig restaurant met een klassieke uitstraling, vloerbedekking, nette bediening, fantastische gerechten en een magnifiek uitzicht op Columbus circle. Net uit het vliegtuig gestapt en bijna direct door naar Per Se, de chef had het idee om ons een 15-gangenmenu voor te schotelen ilv de standaard 8 gangen, dat was niet verkeerd. In geen van de 15 gangen was een dissonant te vinden, het ene gerecht nog beter dan het andere. Alleen voor de "Oysters and Pearls", zou je naar NY vliegen, wat een smaaksensatie, wat een textuur. De gerechten zijn niet licht, maar dat is op zo'n avond niet meer van belang, niet goedkoop, maar een plek waar je geweest moet zijn!

In Per Se geweest? Deel je ervaringen!