TripAdvisor

vanaf US$ 35,00
vanaf US$ 22,00
vanaf US$ 109,00
Beoordeeld op 9 september 2019 via mobiele applicatie

Voordat de beide torens gevallen waren zijn wij er al 2x geweest. Kort nadat de laffe daad was gepleegd zijn we erop nieuw geweest, die keer werden wij begeleid door een brandweerman die het allemaal van dichtbij had meegemaakt. Alleen dat alles blijft je bij. Vandaag in het museum geweest en opnieuw ontroerend.
Dit was een aanval op onze vrijheid die we niet moeten accepteren.
Hans Herms

Beoordeeld op 8 september 2019 via mobiele applicatie

Er zijn van die dingen die bij je opvoeding horen zo ook over gebeurtenissen die een litteken op de ziel hebben achtergelaten. Op dat we deze mensen nooit zullen vergeten, is het belangrijk het verhaal te kennen. Het memorial is indrukwekkend, maar het museum laat een diepe indruk achter. Zorg dat je als je binnen bent op de WiFi komt en download de 9/11 app. Hiermee heb je een gratis audio tour op je telefoon maar je kan ook voor tekst kiezen. Je kunt ook een begeleide tour nemen. Je krijgt van alles te zien van brokstukken tot verhalen van brandweermannen at the scene, en timelines. Meest indrukwekkend vond ik de pamfletten van vermiste mensen en de voicemails van mensen in de gekaapte vliegtuigen die tijdens de vlucht een laatste bericht naar hun geliefden stuurden of de mensen in de torens die berichten op het antwoordapparaat achterlieten. Heel aangrijpend. Evenals de memorial wal met alle foto’s van de bijna 3.000 slachtoffers.

Beoordeeld op 6 september 2019 via mobiele applicatie

Voor de tweede keer dat ik dit bezoek en ook deze keer weer de moeite, ondertussen al 18j geleden maar het museum houdt de herinnering levend.

Beoordeeld op 4 september 2019

Laat het maar aan de Amerikanen over om een memorial te maken. Indrukwekkend en zeker een must see. Uiteraard goed toegankelijk voor mindervaliden.

Datum van activiteit: augustus 2019
Beoordeeld op 4 september 2019 via mobiele applicatie

With our New York City Pass/ met onze NYC Pass het museum en omgeving bezocht.

Indrukwekkend. We zijn gewoon stil, bekijken de fotoos, de bewaarde resten van alles en nog wat dat overbleef. De de video presentaties en all andere bezoekers die ook stil zijn en blijven. De lijst met duizenden namen op de gedenkplaat bij het water buiten. In het UN complex zag ik een beeld. In mijn archief de Twin Towers in 1983 toen het onheil nog ver weg was. Ik laat een traan

Datum van activiteit: augustus 2019