Vandaag geopend: 07:00 - 20:30

vanaf US$ 15,00
vanaf US$ 25,00
vanaf US$ 49,00
Beoordeeld op 29 april 2018 via mobiele applicatie

St. Patrick's is de aartsbisschoppelijke kathedraal van de stad. Hij is niet zo reusachtig als St John the Divine in Harlem maar wel indrukwekkend. Misschien is het wel een beetje gek zo'n klassiek gebouw tussen alle wolkenkrabbers te zien maar als je een poosje in Manhattan bent, kijk je er al snel niet meer van op. Je vindt de contrasten spoedig normaal. Een kaarsje branden kost $ 2,- wat we wel wat prijzig vinden maar het is een mooie kerk. Wat ik apart vond, is dat de kaarsen aan St Kilian gewijd waren maar ik ben als niet-katholiek niet van alle heiligen bekend.

Beoordeeld op 29 april 2018

Prachtige Kathedraal ... mooie beelden, glaswerken en indrukwekkend gebouw... Alles ziet er mooi, verzorgd en geeft indruk !

Beoordeeld op 28 april 2018 via mobiele applicatie

Een bezoek aan de St. Patricks Cathedral mag zeker niet ontbreken bij een bezoek aan NY.
Wij waren er op zaterdagochtend waar de drukte nog meeviel.
Prachtig gebouw tussen de vele wolkenkrabbers.

Beoordeeld op 7 april 2018 via mobiele applicatie

Bij binnenkomst werden onze tassen en jassen gecontroleerd en daarna kon je doorlopen. Een schitterend koor zong op de achtergrond. De kathedraal is erg mooi, zeker de moeite waard om naar binnen te gaan en een kaarsje te branden om vervolgens gewoon even een moment in rust in deze drukke stad te nemen!

Beoordeeld op 2 april 2018

De eerste keer liepen wij per ongeluk tegen dit gebouw aan. Het valt meteen op! Een spierwitte kerk, tussen allemaal mega gebouwen in. Zo indrukwekkend als dat de kerk van buiten is, dat is ie van binnen ook. Prachtige beelden en afbeeldingen. Ik ben niet gelovig, maar deze kerk moet je echt bezoeken als je in New York bent.