“Mooi om te zien en beleven.”
Beoordeling van Archeon

Archeon
Geclassificeerd als nr. 1 van 15 dingen om te doen in Alphen aan den Rijn
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Beschrijving eigenaar: _beleef de echte geschiedenis Ga mee héél ver terug in de tijd, naar het kamp van de jagers. Stap ook eens in een echte boomstamkano en bekijk ook het leven van de eerste boeren. Kom héél dichtbij de Romeinen in een echt badhuis met een Romeinse massage of bezoek de geurige kruidentuin en geniet even bij de Romeinse Tempel. Duik diep in de middeleeuwen en schiet alvast de pijl in de roos of word tot ridder gelagen. In het middeleeuwse stadje wordt hard gewerkt bij de mandenmaker, de bakker en de ambachten van weleer. De hutten, huisjes en gebouwen hebben ooit allemaal in ons land gestaan. Bezoek ook het Archeologiehuis waar allemaal échte vondsten liggen en waar je zelf ook actief mee kunt doen_
30 mei 2018 beoordeeld

Het Archeon is een behoorlijk unieke plek. Het laat het leven zien van lang geleden zien en is daarmee echt mooi om te leren over de geschiedenis van Nederland. Voor kinderen is er daarnaast van alles te beleven. De acteurs in historische kostuums zijn erg vriendelijk en doen hun best om de sfeer te verhogen. Al met al leuk om een dagje te bezoeken met de familie!

3 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik was er met mijn.dochter van 8 in de Romeinenweek gedurende de meivakantie. Het is best groot en alles is kwalitatief in orde. We hadden pech met het weer (regen) en waren vroeg gearriveerd. Echt heel veel gebeurde er niet. Veel medewerkers/ vrijwilligers kwamen met of na ons aan. Het begin was niet zon enerverend en van de Romeinen verwachtte ik veel maar er gebeurde weinig: de Romeinen zijn natuurlijk beter weer gewend. Na een half uur werd er een beetje gemarcheerd door 1 romein en 12 kleine kinderen. Wat helemaal top was, is de uitleg van de medewerkers bij de ijzertijd en dergelijke. Dat boeide mijn dochter enorm. Leuk om eens te doen, zeker ook leerzaam. Ik denk dat wij gewoon wat pech hadden met het weer & vroege tijdstip. Oh, in de winkel verkoopt men vooral veel te duur wapentuig. 15 euro voor een ridderhelm van karton...ppf

27 maart 2018 beoordeeld

Super mooi om te zien hoe ze vroeger leefden. Alleen het is erg duur als je geen museumkaart hebt. Ook is het wel jammer dat sommige gebieden later open gaan en eerder sluiten.

3 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooi en ruim opgezet park. Zeer educatief en leerzaam. Duidelijk alles aangegeven en lekker in de buitenlucht. Je kan veel zelf proberen en doen.
Zeker voor kinderen ook heel leuk.
Voor mensen van buiten Alphen aan den Rijn goed bereikbaar via N11 en goede parkeervoorzieningen.

Bekijk meer beoordelingen
3 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Educatieve lokatie waar je een dag in thema kan doorbrengen met kinderen is het zelfs erg leuk te noemen.

Reizigers die Archeon bekeken, bekeken ook

Alphen aan den Rijn, Zuid-Holland
Noordwijk, Zuid-Holland

In Archeon geweest? Deel je ervaringen!