“Lijkt beter dan het is”
Beoordeling van Il Palagio

De beste prijzen voor -
Inchecken dd/mm/jjjj Uitchecken dd/mm/jjjj
Prijzen zijn voor 1 kamer, 2 volwassenen
Prijzen weergeven
Vergelijk de beste prijzen van de beste reiswebsites
en nog 11 websites!
Il Palagio
Beoordeeld als nr. 1 van 2 hotels in Rignano sull'Arno
4 september 2017 beoordeeld

Voor 13 nachten geboekt via TUI. Het complex ligt gescheiden door een spoor aan een industrieterrein op ongeveer 4 km van de eerste faciliteiten zoals een supermarkt. De spoorweg, die zowel overdag als in de nacht druk wordt gebruikt, veroorzaakt veel geluid. Appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers, incl. airco, balkon of terras. Ter plaatse in een appartement geplaatst (nr.121) zonder balkon of terras. Bij aanmerking hierop, werden de schouders opgehaald. Jammer, maar we zitten vol, was het antwoord. Na een kwartier met ingehouden woede hiermee niet akkoord te gaan, konden we na 2 nachten naar een ander appartement met terras (nr.132). Appartement heeft ruime huiskamer, 2 redelijke slaapkamers (hard, maar goede bedden) en twee badkamers, waarvan een met bad en een met douche. Over het algemeen goed schoongemaakt. Maar de witte stoelen op de foto's waren te smerig om op te zitten. Handdoekjes overheen gelegd. Meerdere tegels in douche zaten los. Verlichting boven aanrecht defect. Raam naast toegangsdeur had meerdre grote barsten. Wat kapot was direct gemeld bij receptie. Werd ter kennisneming aangenomen, maar niet gerepareerd. Bij geen enkel appartement heb je op je terras privacy. Iedereen loopt langs. We keken over een heg uit op het zwembad. Mooi, maar wel veel geluid van de harde muziek uit de boxen van de bar. Bij zwembad twee bedjes voor ons appartement. Onze bedjes stonden op 30 cm van de 'buren' en in de schaduw van de bomen. Gevraagd of we mochten verplaatsen naar een zonnig gedeelte, waar nog voldoende ruimte was. Mocht echter niet. In het zonnige gedeelte direct aan het zwembad werden dagelijks bedjes vrij gehouden voor Italianen. Tevens mochten we geen stoel voor de derde persoon bijplaatsen. En ja, de Italianen wel! Op vrijdag was zoals bekend buiten disco naast het hoofgebouw. (overigens is de meerwaarde hiervan mij geheel onduidelijk). Ter plaatse bleek dat het ook op zaterdagen is. Beide dagen van 23.00 uur tot 04.00 uur. Duidelijk geluidsoverlast. Restaurant is tijdens ontbijt (€10 p.p.) goed. Bediening vlot en vriendelijk. Restauant tijdens diner apart beschreven. Was zeer matig en duur. Al met al, leuk voor 1 of 2 nachten. Maar zeker niet voor een hele vakantie. Het lijkt allemaal heel mooi, maar dat is schone schijn. Het is écht zeer matig.

• Verbleef: Augustus, 2017, reisde met familie
Schrijf een beoordeling

2 augustus 2017 beoordeeld

In 2013 ben ik al in Villa Il Palagio geweest en heb daar een heerlijke tijd gehad, een goede reden om na vier jaar weer terug te keren. Het is natuurlijk afwachten of je weer deze ervaring zal krijgen. Het complex staat midden in de Toscaanse heuvels, het is een goede uitvalsbasis om diverse plaatsen van Toscane te bezoeken.Tijdens ons verblijf waren wij niet helemaal blij met de ligging van het appartement, na een paar dagen konden wij een ander appartement krijgen, dat was helemaal geweldig. Het zijn mooie ruime modern ingerichte appartement met goed werkende airco in de kamer en slaapkamer, dat heb je in juli wel nodig. De keuken is compleet met twee elektrische kookplaten, een combi-magnetron en een vaatwasser. Wij hebben mede dankzij het appartement een fijne vakantie beleefd

• Verbleef: Juli, 2017, reisde met een partner
21 juli 2017 beoordeeld

We verbleven gedurende veertien dagen in de hotel. Er zijn heel veel positieve zaken te melden :
- vlot bereikbaar
- bijzonder ruime kamers met uitstekende bedden
- goed werkende airco
- mooi buitenzwembad met ligstoelen in de zon en in de schaduw
- prachtig restaurant met lekkere gerechten (keuze wel niet zo groot)
- heel aanvaardbare prijzen voor dranken (drie euro voor een fles water en blikje frisdrank, vijf euro voor een glas wijn)
- heel vriendelijk personeel met een goede kennis van het Engels
- regelmatige wissel van handdoeken en lakens

Waarom geen vijf sterren ?

Het enige nadeel voor mij is de openluchtdisco : dit biedt geen enkele meerwaarde naar de gasten toe, want er komen vooral plaatselijke bewoners. Elke vrijdagnacht lawaai van middernacht tot ergens tussen drie en vier uur 's morgens is echt niet nodig in een hotel dat voor de rest rust en ontspanning biedt in een rustige en aangename omgeving.

Zou ik nog terug gaan ? Zeker weten.

Een laatste tip : een middel tegen de tijgermug is zeker aan te raden.

Kamertip: Vraag een kamer aan de kant van het zwembad (minder hinder van de disco)
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: Juli, 2017, reisde met familie
17 april 2017 beoordeeld

We verbleven in een erg groot meerkamerappartement dat qua comfort, luxe, voorzieningen en hygiëne uitmuntend was. De bedden waren vrij hard. Wifi erg traag. Verduisteringsmogelijkheden perfect. Geluidsisolatie echter ondermaats. Zelf koken is mogelijk doch weinig materiaal hiervoor.
Grote parking doch erg stoffig.
Het complex is mooi en zeer rustig gelegen, je moet het er wel bijnemen dat er weinig te beleven valt in de directe omgeving.
Regelmatig worden er feesten gegeven met wat lawaaioverlast tot gevolg, ook voel je je dan in het restaurant als vijfde wiel aan de wagen.
Het hotel biedt een goed en uitgebreid ontbijt (voor Italiaanse normen).
We hadden half-pension genomen waarbij je 's avonds een keuzemenu had, deze menu was iedere dag (!) hetzelfde en bood slechts een erg beperkte keuze. Regelmatig fouten in de keuken : bijna rauwe steak als je "well-done" gevraagd had, moulleux die nog koud was, ... Een compensatie werd nooit aangeboden.
Het personeel was vriendelijk doch nogal afstandelijk.
Nieuw (badkamer)handdoeken-pakket kost 10 Euro, allergoedkoopste wijn aan tafel 18 euro/fles.

• Verbleef: April, 2017, reisde met familie
VPitiana, Direttore generale van Il Palagio, reageerde op deze beoordelingGereageerd 7 mei 2017

Dear guest.

Thank you for being stayed in our hotel, and for your comments.
It will be a pleasure to have you here again.

Best regards

7 augustus 2015 beoordeeld

Wat betreft appartement is dit complex in orde. Ruim appartement maar voor 6 personele slechts 2 kookplaten en dit is veel te weinig als je sols zelf wil koken. Ook te weinig ligstoelen aan het zwembad. De helft van de mensen moesten op het gras liggen. Ook de wegmarkeringen naar het hotel kon beter. Verder heel vriendelijk personeel en ruime proper appartement

• Verbleef: Juli, 2015, reisde met familie
10 oktober 2014 beoordeeld

Onze verwachtingen waren hoog. Het hotel werd immers geselecteerd door Caractère, wat normaal staat voor kwaliteit. Hoewel we een suite geboekt hadden kregen we een appartementje in een bijgebouw toegewezen, wèl met hotelservice maar die werd 1 van de 4 dagen "vergeten" met veel excuses achteraf maar ja.... Het appartement was niet alleen ongezellig, kil en vochtig. Toen we vroegen of ten minste in de badkamer geen verwarming op kon kregen we te horen dat de installatie daar nog niet op aangepast was en nog op "airco" stond.
We stelden op dag 2 vast dat er in het hotel 's avonds bussen Japanners/Chinezen werden afgezet en die zaten wèl in het hoofdgebouw. Vermits er eind september weinig individuele gasten waren zaten we 's avonds en bij het ontbijt letterlijk "tussen de Chinezen".... niet leuk.
Het restaurant is overigens goed van kwaliteit doch niet goedkoop. En gastenmenu is er niet. Het personeel is goed Engelstalig en vriendelijk.
De onderhoud van het zwembad was ook duidelijk "fin de saison" , net zoals alles in het grote gebouwencomplex. Een gezellige bar 's avonds is er niet en er is niets te zien in de verre omgeving. Gelukkig was er geen disco meer op vrijdag en zondagavond want dat schijnt verre van leuk te zijn, cfr andere reakties.

Kamertip: probeer niet op vrijdagavond of zondagavond er te verblijven want dan is de disco blijkbaar héél lui ...
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: September, 2014, reisde met een partner
2 september 2013 beoordeeld

Prachtige moderne luxe appartementen, een omgeving waar je jezelf thuis kan voelen. Wanneer je op de tweede etage zit heb je een mooi uitzicht over het complex en de glooiende Toscaanse heuvels. Je bent van alle gemakken voorzien, er is een vaatwasser, elektrische kookplaat en een oven, Het restaurant is mooi, maar wel wat aan de dure kant, zij zouden met voordeelmenu's voor de gasten moeten werken om meer klandizie te trekken. In de omgeving zijn er overigens weinig restaurants. Wanneer je voor rust weg wil zit je daar in het voorjaar uitstekend.

• Verbleef: Mei, 2013, reisde met een partner
Hotels die je misschien ook aanspreken ...
Neem ook deze accommodaties in of in de buurt van Rignano sull'Arno in overweging
op 6.6 km afstand
Villa Rigacci
nr. 1 van 12 in Reggello
360 beoordelingen
Prijzen weergeven

In Il Palagio geweest? Deel je ervaringen!

Aanvullende informatie over Il Palagio

Adres: Localita Il Palagio 59, 50067, Rignano sull'Arno, Italië
Locatie: Italië > Toscane > Provincie Florence > Rignano sull'Arno
Voorzieningen:
Bar/lounge Kinderactiviteiten (kind-/gezinsvriendelijk) Kitchenette Restaurant Shuttlebusservice Zwembad Vervoer van/naar luchthaven
Stijl hotel:
Beoordeeld als nr. 1 van 2 hotels in Rignano sull'Arno
Prijsklasse: € 60 - € 203 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
Hotelcategorie:4 ster(ren) — Il Palagio 4*
Aantal kamers: 20
Reserveringsmogelijkheden:
TripAdvisor is een trotse partner van Weekend Desk, Expedia, Fastbooking, TripOnline SA, Hotels.com, Thomas Cook International AG, Booking.com, 5viajes2012 S.L., Agoda en HotelQuickly, dus je kunt je reserveringen bij Il Palagio met vertrouwen boeken. We helpen maandelijks miljoenen reizigers het perfecte hotel te vinden voor vakantie- en zakenreizen, altijd met de beste kortingen en speciale aanbiedingen.

Is dit uw TripAdvisor-vermelding?