“Michelin, neem deze ster weg”
Beoordeling van Il Poeta Contadino

Il Poeta Contadino
Geclassificeerd als nr. 27 van 109 Restaurants in Alberobello
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Lunch, Reserveringen
11 oktober 2015 beoordeeld

Hoe is het mogelijk dat dit restaurant een Michelin ster heeft gekregen of kan behouden.
We hebben de degustatiemenu genomen met aangepaste wijnen. Enkel één anti pasti haalde het niveau van een ster, de andere gerechten waren zeer beneden maats. Het nagerecht, een warme moelleux, hebben we laten staan. De korst was hard en uitgedroogd en de vulling was geen warme lopende chocolade maar een oranje brij die niet combineerde met de chocolade en tevens koud was.
De wijnen waren, op één rode wijn na, van een middelmatige kwaliteit. Van een sterrenrestaurant verwacht je meer. Ook de bediening was niet zoals je van een Sterrenrestaurant mag verwachten.
Kortom: Ondermaats op alle gebied met middelmatige, ouderwetse, slecht gepresenteerde gerechten zonder niveau.

19 juni 2015 beoordeeld

Je kan het restaurant langs 2 kanten binnen: het restaurant, iets duurder, en de trattoria. De gerechten zijn origineel van inslag.
Heel vriendelijke bediening.

13 september 2014 beoordeeld

Wij(mijn man en twee vrienden) logeerden in een trulli in Alberobello in 2007, de eerste avond na een wandeling in het stadje viel ons oog op het restaurantIL POETA CONTADINO, we konden zo binnen, het was november, mijn verjaardag en de 13de, we bestelde de vis-verrassingsmenu, met aangepaste wijnen.zeven gangen, met zeven wijnen, ongelooflijk lekker.
Prachtige bediening, een hele familie om ons te bedienen, heel vriendelijke mensen, ze gaven uitleg over hun gerechten in zover we het konden volgen met ons boekje, want we zijn Belgen, maar ik had de beste verjaardag ooit, elk jaar denk ik er terug aan, en nu in september gaan we terug en natuurlijk gaan we er opnieuw eten, mijn man en ik . Heerlijk verbruggen katelijn en Jos Hoydonckx

24 mei 2014 beoordeeld

Twee keer in bij het restaurant met michelinster gegeten. Uitstekende bediening, spreekt vloeiend Engels. Gevarieerde kaart met subtiel bereide gerechten. Het tempo wordt naar wens aangepast. Ook heel fijn: de wijn kan per glas, passend bij het gerecht gekozen worden. Een echte aanrader!

5 januari 2012 beoordeeld

Alberobello, hoofdstad van de trulli, misschien op het eerste gezicht iets te commercieel tot we het restaurant " Il Poeto Contadino" binnenstapten, een van de beste restaurants waar we ooit hebben gegeten. Onvergetelijke ervaring.

Reizigers die Il Poeta Contadino bekeken, bekeken ook

Alberobello, Province of Bari

In Il Poeta Contadino geweest? Deel je ervaringen!