“Leuk gelegen met buitentuin ”
Beoordeling van Gli Ulivi

Gli Ulivi
Geclassificeerd als nr. 13 van 110 Restaurants in Alberobello
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Gezinnen met kinderen, Grote groepen, Lokale keuken
Dineropties: Na sluitingstijd, Bezorgen, Reserveringen
17 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk eten. Goede wijnen en vriendelijk personeel, die buiten Italiaans ook Engels spreken. Een aanrader

3 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij delen alle lof op TA over Gli Ulivi niet. Het is misschien ook maar net wat je van je restaurant verwacht. Gli Ulivi werd ons aangeraden door ons hotel. Toegegeven, het is er bomvol met vooral locals en het weggetje net buiten de stad staat vol met auto's van gasten. Maar wij hadden geen grote vreetschuur voor families en tv aan (tv in restaurant voor Italianen normaal, maar voor ons echt 'no go' en teken dat het ons type tentje niet is) verwacht nadat ons hotel ons als culinaire lekkerbekken typeerde en wist welke andere restaurants we in de buurt hadden bezocht. We hadden romantischer en met verrassendere gerechten verwacht, geen familierestaurant met (afhaal)pizza's en voorspelbare gerechtkeuze. Overigens ontbrak vis als hoofdgerecht op de kaart.
Verder prima voorgerecht en kalfsvlees. Goede rosé van Tormaresca. Engels sprekende ober vriendelijk (rest van de bediening wat kortaf) en vertaling op de menukaart. Verder niet verrast of onder de indruk. Maar zoals gezegd, het is maar wat je verwacht.

10 februari 2017 beoordeeld

Aan de rand van Alberobello zit een beetje verstopt dit restaurant. Langs de weg staat een man opgesteld om je een parkeerplaats te wijzen. Vergeet niet om te reserveren, zelfs tijdens lunchtijd zit dit in het hoogseizoen op een doordeweekse dag vaak vol. Het menu is ook Engelstalig en kun je op hun website raadplegen. Prijzen zeker acceptabel voor wat je geserveerd krijgt. De garnalencocktail vond ik alleen qua prijs-grootte portie onder de maat. De overige gerechten waren zeer goed, zoals de gegrilde entrecote, waarbij je maar liefst drie stukken per persoon kreeg. Nog nooit zo'n lekkere tagliatelle met zalm gegeten. Voor kinderen kun je ook gewoon een bord spaghetti of patat bestellen. Bediening past zich aan de bezoekers aan, zodat wij een perfect sprekende heer als ober kregen. Ook de toetjes, waaronder panna cotta en in het bijzonder de tiramisu waren verrukkelijk. Wij zijn tweemaal geweest, maar we hadden wel elke dag willen langskomen.

31 december 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Een aanrader is de antipasta de la casa.
In totaal een 10 tal schotels warme en koude gerechten. Is echt veel en lekker.
Leuke en drukke sfeer.

19 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteren met mijn vrouw heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en uitgebreide menu kaart. Gli Ulivi is een voortreffelijk Italiaans restaurant, aanrader de witte wijn van Albea; il Selva Henk en Elsbeth

Reizigers die Gli Ulivi bekeken, bekeken ook

Alberobello, Province of Bari

In Gli Ulivi geweest? Deel je ervaringen!