Beoordeeld op 21 oktober 2018

We hebben zopas een mooie vakantie achter de rug.
Deze keer hadden we gekozen om opnieuw naar Tenerife te gaan . ( 6 okt 2018 tot 20 okt 2018 ).
Via Pegase hadden we geboekt om voor onze 1 ste maal te verblijven in hotel VILLA CORTES ☆☆☆☆☆GL , in Playa De Las Americas . Het hotel heeft een prachtige ligging , vlak aan zee , boulevard en in het vlakkere gedeelte van Playa De Las Americas . De uitstraling van de VILLA CORTES ☆☆☆☆☆GL is indrukwekkend.
Het gebouw , de kamers en al de patios zijn allemaal even uitnodigend om te vertoeven . ( alles in een mexicaanse stijl )
Rond het zwembad , voor elk wat wils . Al was het water verwarmd ??voor mij toch veel te koud .
Veel confortabele ligbedden met dikke matrassen en handdoeken .
En .... voor diegene die de zon liever mijden is er onder de bomen zeker een plekje te vinden in de schaduw .
Ontbijt buffet supper verzorgd en lekker , zelfs de omeletjes gaan op je bord in 《 Haute Cuisine 》 kwaliteit .
Al het personeel is er even gedienstig , vriendelijk en alles heeft er een propere verzorgde uitstraling .
Voor dit alles krijgt de Villa Cortes van ons veel goede punten .
MAAR ....vooe een 5 sterren hotel hebben we ook onze negatieve commentaar neer te schrijven .
Bij onze aankomst hebben we geen rondleiding gekregen of behoorlijke informatie .
Zelfs geen drankje werd ons aangeboden .
In de Pegase brochure stond dat er gratis wifi was in de openbare ruimtes .
Enkel aan de receptie kon je wat ontvangst bekomen , maar geen stap verder .
We vonden het in dit digitale tijdperk zeker ondermaats .
Onze digitale krant downloaden nam heel wat tijd in beslag , omdat we telkens opnieuw moesten inloggen .
Voor een betere ontvangst van wifi moest je extra 7 euro per dag bijbetalen .
Onze negatiefste kant die we ervaren hebben is s avonds 《 het Diner 》
We hadden voor de half pension formule gekozen.
Restaurant TIZIANO was gesloten .
Buffet restaurant is gesloten ( en blijft gesloten vermoeden we )
Dan zijn er no 5 a la carte restaurants... al dan niet seizoens gebonden .
Wat de seizoensgebondenheid betekende hebben we niet kunnen achterhalen .
Gourmet restaurant was gesloten .
Mexicaans restaurant is normaal open op zaterdag .(we hebben er wel 8 X moeten gaan eten )
Mediteraans restaurant La Sirena ... 2 X moeten gaan eten .
Aan t strand de Beach club sluit om 18 uur .
Dan is er nog een Duitse Stube waar we ook enkele keren zijn moeten gaan dineren .
We hadden geen enkele keuze , want er is alle dagen slechts 1 restaurant open voor t avondmaal .
A La Carte zelf hebben we niet gezien , enkel een beperkt keuze-menu .
Na het avondmaal is het dan bedtijd want de pianobar is gesloten .
In de lobby bar kan je nog iets gebruiken , maar dan moet je U eerst aanmelden aan de receptie en die bellen dan iemand op van t personeel om U te komen bedienen .
Met als gevolg .... steeds een lege bar .
Niet echt goed voor een 5 sterren hotel .
We raden dan wel iedereen aan om in de VILLA CORTES ☆☆☆☆☆GL enkel een kamer met ontbijt te boeken .
Voor het supplement dat je betaald voor half pension , daar kan je buiten het hotel overal voor gaan eten en dan kan je ook nog kiezen waar , wanneer en wat je wil eten .
Voor ons ...voor herhaling vatbaar maar dan zeker enkel in KAMER MET ONTBIJT .

Kamertip: vraag een kamer met douche, ook dus alleen met ontbijt boeken!
Datum van verblijf: oktober 2018
Europehotels, Director de Relaciones con Clientes van Europe Villa Cortes, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 oktober 2018

Dear Johnny B,
Thank you so much for staying at Europe Villa Cortes and for writing this detailed review about your days here.
Your feedback is always important for us because it helps us to evaluate ourselves. For this reason, your feedback has been transferred to the concerned depatments in order to improve our product and service. Your welfare is our main goal.
We would be pleased to welcome you again soon.

Beoordeeld op 22 september 2018 via mobiele applicatie

Heerlijk hotel,
Mooi ,schoon en rustig.
Hier op basis van logies en ontbijt geweest en goed bevallen.
Kamer zijn netjes, heerlijk zwembad met prima poolbar en top ontbijt.
Kom je voor rust in het drukke Playa de las Americas dan zit je hier op je plek
Aanrader!!

Datum van verblijf: september 2018
Europehotels, Director de Relaciones con Clientes van Europe Villa Cortes, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 september 2018

Dear JeroenB358,
Thank you so much for visiting Europe Villa Cortés and for writing this review.
We are happy to read that your days here were so satisfactory for you.
We hope to welcome you again soon.

Beoordeeld op 6 september 2018

Zeer centraal gelegen hotel , aan te bevelen voor wie rust belangrijk is. Het personeel is super vriendelijk, ontbijt heel uitgebreid .
Heel goed onderhouden hotel. Grote ruime kamers . Wij hadden 2 kamers naast elkaar met connecterende deur en zeezicht. Ook op het terras van de kamer is het zalig om te vertoeven. De bar aan het strand heeft een goede keuken om in de namiddag iets te eten en ook hier is het personeel heel vriendelijk.
Hier zie je geen handdoeken leggen voor een plaatsje aan het zwembad , er zijn voldoende ligbedden en altijd plaats.
Wij vonden het een schitterend hotel, zeker voor herhaling vatbaar. De ligging is ideaal vlak aan het strand en dichtbij de winkelstraten voor wie van shoppen houdt.
Top service en top hotel.

Datum van verblijf: september 2018
Europehotels, Director de Relaciones con Clientes van Europe Villa Cortes, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 18 september 2018

Dear Mireille-Yukimi,
First, thank you so mucho for visiting Europe Villa Cortés and for writing this review.
We are really happy to read that you felt so comfortable here and your days at our hotel were so satisfactory for you.
We would be pleased to welcome you again soon.

Beoordeeld op 1 juli 2018 via mobiele applicatie

Top accommodatie, met fantastisch personeel. Alles royaal aangelegen. Zeer ruime keuze met ontbijt. Eitjes worden naar wens klaar gemaakt. Verder ook een goede ligging, centraal tussen los cristianos en de costa adeje. Absoluut voor herhaling vatbaar

Datum van verblijf: juli 2018
Europehotels, Director de Relaciones con Clientes van Europe Villa Cortes, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 juli 2018

Dear Ramon A,
Thank you so much for visiting Europe Villa Cortés and for writing this review.
We are pleased to read that you enjoyed your stay here.
We would be happy to welcome you again soon.

Beoordeeld op 20 juni 2018

Een weekje in dit hotel verbleven (kamer en ontbijt). Het hotel heeft een centrale ligging, er heerst een serene en rustige sfeer, aan het zwembad plaats genoeg en zeer proper. Spijtig dikwijls van het handdoekleggen door bepaalde gasten. Het ontbijt fantastisch, lekker en veel variatie. Eén klein minpuntje, je moet extra betalen voor de WiFi, voor zulks een hotel zou dat toch allemaal moeten inbegrepen zijn.

Datum van verblijf: juni 2018

Dear patje1957,
First of all, thank you for writing this review about your days at Europe Villa Cortés.
We are pleased to read that your stay here was satisfactory for you.
Your different remarks will be considered in order to improve our product and service.
We hope to welcome you again soon.