Beoordeeld op 21 april 2019 via mobiele applicatie

Tijdens de paasvakantie beleefden wij een heerlijke week in Abora Catarina. We wisten eigenlijk niet goed wat te verwachten, omdat er weinig reviews waren na de renovatie. Maar eerlijk, wat een meevaller! Het eten was vaak met verschillende thema’s. Spaans, Aziatisch, Mexicaans. Telkens had je ook nog standaard opties zoals pasta of frietjes.
We hebben de hele week buiten kunnen eten, ‘s morgens, ‘s middags en ‘s avonds.
Er werden tussen 11-23 uur ook snacks voorzien. Een gezonde hoek met fruitsla & gazpacho, een iets minder gezonde hoek met pizza, nuggets en hot dogs.

Van de honger ga je hier zeker niet omkomen.

De bediening is uitermate vriendelijk en behulpzaam. Tijdens de maaltijden worden de borden constant afgeruimd en wordt alles snel bijgevuld.

De kamers werden dagelijks opgeruimd & verschoond. Er zijn verschillende zwembaden doorheen het hotelcomplex. Verschillende plekken waar ligbedden staan, aan het zwembad maar ook aan de rustige vijver met waterval (zie foto).

Wanneer we wilden uitchecken, kregen we een sleutel voor de bagageruimte. Daar kon je nog douchen stel dat je vrij laat na de checkout pas moest vertrekken. Er werden verse handdoeken voorzien & alles was heel netjes.

In de all-inclusive zit praktisch alles van drank. Cocktails, bier, wijn, frisdrank. Voor een upgrade van €12/dag kan je de meer ‘high end’ alcohol drinken.

Ik kan niks dan positiefs zeggen over dit hotel. Wat een top management.

Datum van verblijf: april 2019
Beoordeeld op 11 februari 2019

Prachtig hotel, zeer mooie en grote tuin, voldoende zwembaden, grote kamers met mooi uitzicht, vlakbij de duinen. Eten was meer dan top, elke dag andere gerechten, zeer vers en voldoende keuze voor iedereen. Personeel stond elke dag klaar met een glimlach en lieten ons vroeger inchecken dan normaal. Heel fijne en gevarieerde animatie: yoga, pilates, aquagym, boogschieten, ping pong, zumba, body balance, BBB, dansen, cocktail workshops elke dag, detox smoothies, bingo, poker,.. en de avondvoorstellingen zijn leuk/ grappig en zeer gezellig op het terras. All inclusive was meer dan goed en alles 24/24 beschikbaar. Wij hebben hier een fantastische vakantie gehad, bedankt!!!

Kamertip: Alle kamers zijn heel ruim, gezellig en proper. Mooi uitzicht op zee op de 3de verdieping.
Datum van verblijf: februari 2019
VenturaMacias, Director de Relaciones Públicas van Abora Catarina by Lopesan Hotels, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 februari 2019

Dear A-T-,

Thank you very much for choosing our hotel to spend your holidays in Abora Catarina by Lopesan Hotels.

We are very glad to read your nice comments and we hope you can visit us again in a future holiday.

Sunny regards!
Guest Relations

Beoordeeld op 10 februari 2019

Wij zijn gewisseld van RIU Papayas omdat wij daar de Spaanse sfeer misten. Helaas hebben wij hier achteraf flinke spijt van gehad. Waar zal ik beginnen? Laat ik voorop stellen dat ik zelf in meerdere reisbureaus heb gewerkt en echt wel weet waar ik over praat.

Laten we starten met het hotel zelf. Het hotel is vorig jaar van IFA naar Abora Lopesan gegaan en heeft toen een grondige renovatie ondergaan. Dit is op de kamers goed te zien en die zijn prima. De kwaliteit van de bedden is heel matig en ik heb dan ook heel slecht geslapen in het hotel. De kamer zelf is heel groot en van alle gemakken voorzien, de schuifdeur van het balkon ging niet op slot. Geen veilige gedachte als je op de begane grond verblijft. Douchen in bad is eigenlijk niet meer van deze tijd, jammer dat ze dat bij de renovatie niet aan hebben gepakt.

Buiten de kamers is het hotel heel slecht onderhouden. Overal vlekken in het tapijt, tegels die gebroken zijn en waar scherpe punten van naar boven komen, vocht en schimmel in de muren, kamernummers die overal verdwenen zijn en overal heel stoffig. Wij waren echt verbaasd dat dit kon in een hotel dat de naam van Lopesan draagt.

Het personeel is door het hele hotel heen niet echt vriendelijk, je merkt echt dat ze moeten werken en verder interesseert het hun weinig. Wanneer je aan de bar iets te drinken bestelt luisteren ze maar half en krijg je vaak niet voorgezet wat je bestelt. In dit hotel hebben ze enkel Amstel bier in het all inclusive zitten.

Over all inclusive gesproken; dat is echt uitgekleed. Je betaalt op enkele cocktails, frisdrank, bier, huiswijn en vieze koffie uit de automaat overal flink voor bij. Wil je een cappuccino? Leg maar even 2,60 euro neer. Wil je ander bier dan Amstel? Leg maar even tussen de 3 en 5 euro bij. Ronduit belachelijk. Je kunt tussendoor bij het snackgedeelte pizza, sandwiches, etc krijgen. Deze kun je zelf pakken en liggen soms meer dan 2 uur. Gewoon niet te eten.

Dan het buffetrestaurant. Letterlijk een buffetrestaurant, want het begrip showcooking kennen ze niet in dit hotel. Drinken dien je zelf te pakken en de bediening is er enkel om de tafels opnieuw te dekken. Echter geen tafelkleden, maar goedkope papieren placemats. Het bestek is vaak vies en de kwaliteit van de wijn is ook belabberd. De kwaliteit van het eten is zeer matig en doordat alles lang in de warmhoudbakken blijft liggen is het allemaal droog en smaakloos. Dingen goed om smaak brengen kennen ze niet in dit hotel. Zelfs eieren koken is nog lastig om sommige dagen.

De avond-animatie is lachwekkend. Ze hebben een bedrijf hiervoor ingehuurd, het animatieteam verzorgd bijna iedere show en dat is altijd hetzelfde: playbacken met iedere avond een ander thema. Wil je gaan slapen? Kijk dan een van de shows, slaapverwekkend.

Wij snappen echt niet dat mensen positief kunnen zijn over dit hotel en dat het nog 4-sterren is. Meer dan 3 sterren verdient dit echt niet. Er zijn veel betere hotels op de Canarische eilanden, dus denk er echt goed over na voor je hier verblijft.

Datum van verblijf: januari 2019

Dear Sander,

Thank you very much for choosing our hotel Abora Catarina by Lopesan Hotels to spend your holidays and for leaving your comments.

Sunny regards!
Guest Relations

Beoordeeld op 12 oktober 2018

goed hotel,goed eten,goede kamer,en heel vriendelijk personeel.ligging ook heel goed vlakbij de duinen en vlak bij winkelcentrum cita en yumbo en toch rustig.als ik terug ga zal ik zeker dit hotel nemen..

Datum van verblijf: oktober 2018
JeinGon, Guest Relations Manager van Abora Catarina by Lopesan Hotels, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 oktober 2018

Dear widyse,

At Lopesan Hotel Group we know that the holidays are some of the most important times of the year and that is why it brightens our day to read opinions as positive as yours. Thank you for having gone to the trouble of sharing your experience with us and with other users. If you decided to holiday on Gran Canaria again, it would be our pleasure to see you stay with us again.

Kind regards

Beoordeeld op 22 september 2018 via mobiele applicatie

Wij zijn op dit moment nog aanwezig in het hotel nog tot 27/9 En we zijn nu al zeer tevreden wat het hotel te bieden heeft. Zeer lekker eten meer of keuze genoeg. Drank is meer of beschikbaar ook na 23:30u bestaande uit wijn , bier , sangria, frisdrank en bepaalde snacks 24/24. Animatieteam kortweg top. 1 belangrijk punt waar jullie echt werk moet van maken is veel meer parasols. De zon kan echt branden en schaduw bij jullie is beperkt dus zeer belangrijk parasols !
Voor de rest doe zo verder en als er nog verbouwingen gebeuren doe zo voort.

Datum van verblijf: september 2018
JeinGon, Guest Relations Manager van Abora Catarina by Lopesan Hotels, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 23 september 2018

Dear guest Seynhaeve M,

Thank you for having chosen Abora Catarina for your last holidays and for sharing your experience with other travellers and us.
Thousands of visitors stay with us each year, but we still feel as happy as the first day when a client lets us know that their time in the hotel was satisfactory. We would like to thank you for the trust that you placed in us. We hope that there are still some corners of Gran Canaria for you to discover and that you do so together with us again.

With kind regards